دادههای اضافی از کنسول جستجو اکنون از طریق رابط Google Data Studio در دسترس است و به کاربران امکان میدهد ترافیک را از منابع Google بیشتری تجسم کنند.
این به روز رسانی توسط مدافع جستجوی گوگل دانیل ویزبرگ در دومین پست خود از مجموعه وبلاگ مربوط به Data Studio و کنسول جستجو اعلام شده است.
اگر آن را از دست دادید، اولین مقاله او در وهله اول بر مزایای اتصال سرچ کنسول به استودیو داده تمرکز دارد.
ویزبرگ در قسمت دوم خود که امروز منتشر شد، اضافه شدن داده های بیشتری را اعلام کرد:
ما خبرهای خوبی برای کاربران Data Studio داریم: از امروز، رابط کنسول جستجو شامل دادههایی برای ترافیک Discover و Google News است، مشابه دادههایی که اخیراً به API اضافه شده است.
این بدان معناست که اکنون میتوانید بیشتر از دادههای جستجو را به Google Data Studio وارد کنید.
همراه با این بهروزرسانی، Waisberg یک الگوی داشبورد را به اشتراک میگذارد که میتوانید از آن در Data Studio برای جابهجایی بین ویژگیهای مختلف کنسول جستجو، انواع داده، دستگاهها و موارد دیگر استفاده کنید.
داشبورد نظارت بر ترافیک جستجوی Google Data Studio
گوگل الگویی ایجاد کرده و به اشتراک گذاشته است تا در استودیوی داده برای نظارت بر عملکرد جستجوی گوگل استفاده شود.
داشبورد میتواند به شما کمک کند مشکلات را با تجسمهای ساده مانند نمودارهای خطی یا میلهای که به سرعت تفسیر میشوند، پیدا کنید.
اگر مشکلی کشف شد، می توانید برای یافتن علت آن عمیق تر جستجو کنید.
با دنبال کردن این مراحل شروع کنید:
- وارد Data Studio شوید
- یک منبع داده کنسول جستجو ایجاد کنید
- جدول نمایش URL را انتخاب کنید
انتخاب نمایش URL جدول دسترسی به داده ها را برای وب، تصویر، ویدیو، اخبار و کشف بر اساس سطح URL فراهم می کند.
همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، می توانید با انتخاب “وب” در زیر، الگو را برای نظارت بر داده های جستجو تنظیم کنید پارامتر ویژگی بخش.
پارامتری که انتخاب میکنید پارامتر پیشفرض در گزارش شما خواهد بود، اما از طریق یک فیلتر به سایر پارامترها دسترسی خواهید داشت.
مربوط: راهنمای مبتدیان برای Google Data Studio
با داشبورد Google Data Studio چه کاری می توانم انجام دهم؟
اکنون که داشبورد شما راهاندازی شده است، در اینجا درباره کارهایی که میتوانید با آن انجام دهید بیشتر توضیح داده شده است.
- با انتخاب ویژگی Search Console مورد نظر، داده هایی را که می خواهید نظارت کنید، مشخص کنید.
- محدوده تاریخی مورد نظر برای تجزیه و تحلیل را انتخاب کنید
- فیلترهایی مانند کشور، دستگاه و نوع جستجو را انتخاب کنید
با انتخابشدهها، Data Studio یک نمودار خطی مانند تصویر زیر ارائه میکند.
گوگل میگوید نمودارهای خطی مؤثرترین تجسمها برای نشان دادن چگونگی تغییر معیارها در طول زمان هستند.
نمودار زیر کلیک ها و CTR را به تصویر می کشد.
یکی دیگر از راه های تجزیه و تحلیل داده ها در استودیوی Google Data با استفاده از جداول است.
با یک جدول می توانید بخش های خاصی از یک وب سایت یا URL های فردی را بررسی کنید.
مثال زیر از جدولی را ببینید که کلیکها و CTR را برای صفحات تکی نشان میدهد:
با استفاده از فیلترهای زیر می توانید جدولی مانند جدول بالا در Data Studio ایجاد کنید:
- استفاده کنید صفحه فیلتر کنید تا فقط بخش های خاصی از وب سایت شما را شامل شود.
- استفاده کنید کشور فیلتر کنید تا نحوه عملکرد صفحات مختلف در کشورهای مورد علاقه شما را بررسی کنید.
- استفاده کنید نوع فیلتر برای تجزیه و تحلیل عملکرد در سطح URL برای هر یک از انواع داده ها.
منبع: مرکز جستجوی گوگل
تصویر ویژه: نوویکوف الکسی/شاتراستاک
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'more-search-console-insights-added-to-google-data-studio', content_category: 'news seo ' });
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور