استخراج کنندگان کریپتو شبکه انرژی ضعیف را در پایان جهان تهدید می کنند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — دیوانگی ارزهای دیجیتال آرژانتین شبکه انرژی یک استان کوچک در پاتاگونیا را به نقطه شکست نزدیک می کند زیرا معدنچیان از یارانه های سخاوتمندانه برق برای ضرب بیت کوین استفاده می کنند.

بر اساس گزارشی که توسط شرکت عمده‌فروش دولتی آرژانتین، Cammesa منتشر شده، انتظار می‌رود استخراج کریپتو در چند ماه آینده تا اکتبر، نزدیک به یک چهارم کل برق استان تیرا دل فوئگو، که جنوبی‌ترین شهر جهان اوشوآیا را در بر می‌گیرد، مصرف کند.

مقامات محلی هشدار می دهند که استخراج کریپتو، همراه با زیرساخت انرژی ضعیف، شبکه انرژی آنها را در معرض خطر فروپاشی قرار می دهد. وزیر انرژی استان، مویسس سولورزا، به روزنامه آرژانتینی کلارین گفت که شهرهای اصلی استان از جمله پایتخت اوشوآیا “در محدوده خود هستند.”

بر اساس وب سایت تخصصی Chainalysis، آرژانتین در میان 10 کشور برتر جهان با بالاترین پذیرش ارزهای دیجیتال قرار دارد. بر اساس مطالعه واندرمن تامپسون مستقر در بوئنوس آیرس، دو سوم آرژانتینی‌هایی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، با بحران‌های مکرر ارزی و تورم سالانه بیش از 50 درصد تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های استخراج رمزارز به Tierra del Fuego، واقع نزدیک‌تر به قطب جنوب از بوینس آیرس، پایتخت این کشور، هجوم آورده‌اند تا از هزینه‌های ارزان انرژی و یک محیط نظارتی که عمدتاً عاری از تشریفات اداری برای صنعت است، استفاده کنند. آنها همچنین از دمای پایین استفاده می کنند که به خنک کردن تجهیزات استخراج رمزنگاری کمک می کند.

دولت آرژانتین برای سال‌ها به مصرف انرژی یارانه پرداخته است که تنها در سال 2021 تقریباً 11 میلیارد دلار هزینه داشته است، به عنوان یک استراتژی سیاسی برای جلب حمایت مردم. با این حال، افزایش هزینه برای موقعیت مالی کشور، دولت آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور این کشور را بر آن داشته است که با کاهش یارانه ها به عنوان بخشی از توافق 44 میلیارد دلاری آرژانتین با صندوق بین المللی پول موافقت کند.

قرارداد صندوق بین‌المللی پول که ماه گذشته امضا شد، همچنین از دولت می‌خواهد «از استفاده از ارزهای دیجیتال با هدف جلوگیری از پولشویی، غیر رسمی و بی‌میانجی‌گری جلوگیری کند».

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور