از چه داده های ساختاری استفاده کنیم و کجا از آنها استفاده کنیم؟

جان مولر از گوگل به دو سوال در مورد داده های ساخت یافته پاسخ داد. در حالی که اولین سوال به طور خاص در مورد طاقچه پزشکی بود، پاسخ او برای وب سایت ها در هر جایگاهی مفید و قابل اجرا است. مولر همچنین نحوه استفاده از صفحات راهنمای توسعه‌دهنده Google را توضیح داد تا بفهمد کدام داده‌های ساختاریافته برای استفاده بهتر است.

نحوه انتخاب داده های ساخت یافته برای وب سایت

سوالی که پرسیده شد این بود که چگونه داده های ساختاریافته را انتخاب کنیم و تاثیر آن چه خواهد بود.

مولر به این سوال پاسخ داد و خاطرنشان کرد که این واقعاً مربوط به این نیست که چه داده های ساختاری با یک صفحه مطابقت دارد، بلکه انتخاب این است که چه نوع نتیجه غنی برای آن صفحه در دسترس است.

داده های ساخت یافته بسیار توسعه پذیر هستند. در نتیجه، سایت Scehma.org فهرستی در حال رشد از انواع مختلف داده‌های ساختاریافته را ارائه می‌کند که تقریباً می‌تواند برای هر صفحه وب مناسب باشد.

با این حال، گوگل تنها بخشی از داده های ساختار یافته موجود را به منظور تولید نتایج جستجوی جذاب مانند ستاره های مرور، تصاویر در نتایج جستجو و غیره استفاده می کند.

صفحه گوگل در مورد داده های ساخت یافته توضیح می دهد:

«جستجوی گوگل برای درک محتوای یک صفحه سخت کار می کند.

شما می‌توانید با ارائه سرنخ‌های صریح درباره معنای صفحه برای Google با گنجاندن داده‌های ساختاریافته در صفحه به ما کمک کنید. داده های ساختاریافته یک قالب استاندارد شده برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و طبقه بندی محتوای صفحه است. به عنوان مثال، در یک صفحه دستور غذا، مواد اولیه، زمان و دمای پخت، کالری، و غیره چیست.

گوگل از داده های ساختار یافته ای که در وب پیدا می کند برای درک محتوای صفحه و همچنین برای جمع آوری اطلاعات در مورد وب و جهان به طور کلی استفاده می کند.

و این همان جهتی است که پاسخ مولر از آن می آید.

این سوالی است که پرسیده شد:

طرحواره چگونه بر وب سایت یک طاقچه پزشکی تأثیر می گذارد؟ چه نوع داده های ساختاری باید در آنجا استفاده شود؟

جان مولر پاسخ داد:

بنابراین، من در درجه اول … وقتی صحبت از داده های ساختاریافته می شود، در درجه اول روی چیزهایی تمرکز می کنم که در اسناد توسعه دهنده خود مستند کرده ایم و ویژگی های خاصی که با آن مرتبط است.

بنابراین به جای این که بگویم از چه نوع داده های ساختاری باید برای این نوع وب سایت استفاده کنم، به نوعی آن را برگردانم و بگویم، چه نوع ویژگی های قابل مشاهده ای را می خواهم در نتایج جستجو پیدا کنم؟

و سپس از آنجا، به اینکه چه الزاماتی برای آن ویژگی‌های بصری وجود دارد، نگاه کنید، و آیا می‌توانم داده‌های ساختاری مناسب را برای برآورده کردن آن الزامات پیاده‌سازی کنم.

بنابراین این نوعی مسیری است که من به آنجا خواهم رفت.»

فهرست داده های ساختار یافته گوگل از ویژگی های نتایج غنی

گوگل صفحه بسیار مفیدی را منتشر کرده است که انواع مختلفی از نتایج غنی را نشان می دهد که می توانند برای انواع مختلف صفحات نشان داده شوند.

این صفحه نام دارد، گالری جستجو را کاوش کنید، اما واقعاً باید نامیده شود، فهرست نتایج غنی – بیا و آن را دریافت کن!

فهرست داده‌های ساخت‌یافته‌ای که می‌توان از آنها برای تولید نتایج غنی استفاده کرد، بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند، که با داده‌های ساختاری مقاله شروع می‌شود و به داده‌های ساختاریافته ویدیو ختم می‌شود.

اسکرین شات از گالری داده های ساختاریافته گوگل

صفحه منبع داده های ساخت یافته گوگل

این یک صفحه منتشر شده توسط گوگل به احتمال زیاد یکی از بهترین منابع برای کمک به ناشران و سئوکاران در شناسایی داده های ساخت یافته مناسب برای استفاده است.

آیا هر صفحه ای به داده های ساختاریافته نیاز دارد؟

سوال بعدی این بود که آیا هر صفحه وب به داده های ساختاریافته نیاز دارد یا خیر.

به طور کلی، برخی از داده های ساختاری جزئی مانند داده های ساختاری خرده نان وجود دارد که برای تقریباً هر صفحه در یک وب سایت مفید است.

Breadcrumbs از نظر سئو و داده های ساختاریافته یک پیروزی آسان است. آنها به ایجاد یک لیست پیشرفته در نتایج جستجوی Google کمک می کنند.

بنابراین، اگرچه Breadcrumbs یک چیز کوچک به نظر می رسد، زمانی که یک سایت شروع به رتبه بندی کند می تواند مفید باشد.

گوگل این را در مورد داده های ساختاری خرده نان می گوید:

«یک دنباله خرده نان در یک صفحه موقعیت صفحه را در سلسله مراتب سایت نشان می دهد و ممکن است به کاربران کمک کند تا یک سایت را به طور مؤثر درک کنند و کاوش کنند. یک کاربر می تواند با شروع از آخرین خرده نان در دنباله پودر سوخاری، تمام راه را در سلسله مراتب سایت، یک سطح در یک زمان حرکت کند.

جستجوی گوگل از نشانه گذاری خرده نان در بدنه یک صفحه وب برای دسته بندی اطلاعات از صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند. اغلب، همانطور که در موارد استفاده زیر نشان داده شده است، کاربران می توانند از انواع مختلف عبارت های جستجو به صفحه ای برسند. در حالی که هر جستجو ممکن است همان صفحه وب را بازگرداند، خرده نان محتوا را در چارچوب جستجوی جستجوی Google دسته بندی می کند.

اما جدای از آن، توصیه مولر برای بررسی اینکه کدام یک از نتایج غنی برای یک صفحه مناسب است، محل خوبی برای شروع است.

این سوال است:

“آیا هر صفحه ای به طرح یا داده های ساختاریافته نیاز دارد؟”

جان مولر پاسخ داد:

«نه، قطعاً نه.

همانطور که اشاره کردم، از راهنمای عناصر بصری استفاده کنید که می‌خواهم برای صفحه‌ام قابل مشاهده باشند، و سپس داده‌های ساختاری مناسب را برای آن پیدا کنید.

قطعاً اینطور نیست که شما نیاز به قرار دادن داده های ساختار یافته در هر صفحه داشته باشید.

استناد

گالری داده های ساخت یافته گوگل را مرور کنید

گالری جستجو را کاوش کنید

چه داده های ساختاری لازم است؟

پاسخ جان مولر به این سوال را از دقیقه 27:19 تماشا کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور