از خنک شدن مایع غوطه وری در مرکز داده نترسید

جیم وینارد GRC

جیمز ویناند مدیر ارشد درآمد در Green Revolution Cooling است

اجرای خنک کننده غوطه وری به اندازه تصور بسیاری از اپراتورهای مرکز داده دشوار نیست. ترس بزرگ این است که ایجاد سوئیچ بر عملکردهای روزمره تأثیر منفی می گذارد. این نمی تواند دور از حقیقت باشد. به روزرسانی به خنک کننده غوطه وری ، قابلیت اطمینان را فراهم می کند و در واقع بسیاری از مشکلات روزمره و جنبه های نامطلوب مرکز داده خنک کننده هوا را از بین می برد.

بهره وری انرژی و صرفه جویی در هزینه مزایای بزرگ خنک کننده غوطه وری در مرکز داده است ، اما چندین مزیت عملیاتی نیز وجود دارد.

خنک سازی مرکز داده مایع غوطه وری تقریباً خاموش است

مراکز داده استاندارد مکان های پر سر و صدایی هستند ، دارای فن های سرور با سرعت بالا و تجهیزات HVAC مانند فن ، کندانسور و کمپرسور. و در بیشتر موارد ، به دلیل نیازهای فزاینده خنک کننده ، فقط بلندتر می شوند. تحقیقات انجمن مهندسان گرمایشی ، برودتی و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) نشان می دهد که افزایش 20 درصدی در سرعت فن (به عنوان مثال 3000 دور در دقیقه تا 3600 دور در دقیقه) باعث افزایش 4 درصدی سطح صدا می شود.

سر و صدا در مراکز داده در حال نزدیک شدن یا فراتر رفتن از محدودیت های سر و صدای نظارتی محل کار است که برای محافظت از کارگران در ایالات متحده و اروپا طراحی شده است. این یک خطر شغلی برای هرکسی است که وقت خود را در مرکز داده سپری می کند. قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد با گذشت زمان می تواند منجر به زنگ زدن در گوش ، کاهش شنوایی در اثر قرار گرفتن در معرض تجمع و سایر موارد بهداشتی شود. در حالی که پوشش های گوش و سایر اقدامات محافظتی در کاهش اثرات سر و صدا مفید هستند ، اما روش محافظت از تکنسین ها و هر کسی که در یک مرکز داده کار می کند ، حذف کامل خطرات است.

خارج از پمپ های خنک کننده بینی کوچک ، مراکز داده مایع خنک تقریباً بی صدا هستند. این یک محیط کار امن تر و با استقبال بیشتری ایجاد می کند و ارتباط افراد با مرکز داده را آسان تر می کند.

شما می توانید ژاکت های خود را در خانه بگذارید

هوای موجود در مراکز داده سنتی معمولاً برای محافظت از سرورها بسیار خنک نگه داشته می شود و باعث می شود کارمندان و بازدیدکنندگان ناراحت کننده نباشند. ASHRAE توصیه می کند که دمای ورودی سرور بین 64.4F و 80.6F باشد. با این وجود موسسه Uptime حد بالای 77F را توصیه می کند. و در حالی که ترجیحات فردی منجر به بحث سالم در مورد دمای قابل قبول محیط کار می شود ، اتاقی که برای عملکرد سرورها فوق العاده خنک شده است محیطی را برای کارمندان ایجاد می کند که فقط برای انجام کار خود باید به پوشیدن ژاکت یا کت سنگین در داخل بپردازند.

غوطه وری مایع با حذف مستقیم گرما از سرورها – و نه از هوای اطراف آنها – به معنای نگهداری مرکز داده در سطح راحت برای افراد است. یک مرکز داده غوطه ور و خنک نیز به دلیل قفسه های تا دور کمر که شرایط روشنایی را بهبود می بخشد ، محیط کار راحت تری است ، زیرا نور سقف می تواند به همه جای اتاق برسد.

کار با تجهیزات راحت تر است

نصب و نگهداری قفسه های خنک کننده مایع غوطه وری آسان است. لمس این ماده خنک کننده کاملاً ایمن است ، اگرچه برخی از تکنسین ها برای خشک نگه داشتن دستان خود دستکش نیتریل استفاده می کنند. جابجایی و اداره تجهیزات IT سنگین برای نگهداری ، نصب و برداشتن در رک های خنک کننده غوطه وری تا دور کمر راحت تر از قفسه های سرور عمودی است. و ریل های قابل نصب روی سرور به تکنسین ها اجازه می دهد تا سرورها را برای نگهداری بر روی آنها قرار دهند و به طور موثر یک میز کار تا کمر ایجاد می کنند و نیازی به حرکت سرورها برای کار بر روی آنها نیست.

خنک کنندگی مایع غوطه وری همچنین قابلیت اطمینان سرور را بهبود می بخشد و تماس های نگهداری و خدمات را کاهش می دهد ، زیرا سرورها از گرد و غبار و سایر آلاینده های هوا و همچنین از رطوبت و اکسیژن محافظت می کنند که باعث خوردگی می شوند. عدم وجود طرفداران سرور ، ارتعاشات را از بین می برد و خطاهای دوباره را انجام می دهد.

وقتی به واقعیت ها نگاه می کنید ، خنک کننده غوطه وری همه چیز وارونه است. کارکرد مراکز داده های خنک کننده تک فاز و غوطه وری نسبت به امکانات خنک کننده با هوا دشوارتر است ، آنها فقط متفاوت هستند. اپراتورهای مرکز داده که سوئیچ را ایجاد می کنند ، یک دوره تنظیم کوتاه اما قابل کنترل را تجربه می کنند و سپس از مزایای بسیاری از خنک سازی غوطه وری مایع تک فاز بهره مند می شوند.

نظرات بیان شده در مقاله بالا لزوماً منعکس کننده نظرات دانش مرکز اطلاعات و اطلاعات نیست.

چشم انداز صنعت یک کانال محتوایی در دانش مرکز داده است که رهبری فکر را در صحنه مرکز داده برجسته می کند. برای اطلاع از شرکت در این زمینه ، به دستورالعمل ها و مراحل ارسال ما مراجعه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور