ارزیابی پیچیدگی کلمه • Yoast

ما همیشه به تحلیل خوانایی خود افتخار کرده ایم. این نه تنها به ما در نوشتن متن خوانا برای وب کمک کرده است، بلکه به هزاران کاربر دیگر که Yoast SEO را اجرا می کنند نیز کمک کرده است. امروز، ما جدیدترین افزوده شده به تجزیه و تحلیل خوانایی خود را در Yoast SEO Premium معرفی می کنیم: ارزیابی پیچیدگی کلمه. بیایید کشف کنیم که چیست و چگونه از آن به نفع خود استفاده کنیم!

کلمه ارزیابی پیچیدگی – در حال حاضر در بتا است

همانطور که از نامگذاری می توانید تصور کنید، ارزیابی پیچیدگی کلمه متن شما را بررسی می کند و کلماتی را که طبق تعریف ما پیچیده هستند برجسته می کند. همچنین درصد کلمات پیچیده در متن را به شما می گوید. هرچه از کلمات غیر معمول و پیچیده‌تر استفاده کنید، درک کامل پیام شما برای بازدیدکنندگان دشوارتر خواهد بود. به لطف بازخورد در Yoast SEO، می توانید به راحتی این کلمات پیچیده را شناسایی کرده و بر اساس آن تغییر دهید.

بد نیست بدانید که این ویژگی در حال حاضر در مرحله بتا است. در حال حاضر، ارزیابی فقط برای متن در داخل بازخورد می دهد انگلیسی. ما فکر می کنیم این تصمیم معقولانه ای است که با انگلیسی شروع کنیم زیرا یکی از پرمخاطب ترین زبان ها در جهان است. اما ما در به‌روزرسانی‌های آتی Yoast SEO Premium از زبان‌های بیشتری پشتیبانی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

چرا ما این ویژگی را معرفی می کنیم

اینترنت ما را قادر ساخته است که در چنین دنیایی به هم پیوسته و پر سرعت زندگی کنیم. مردم به طور مداوم از اینترنت برای جستجوی چیزها استفاده می کنند و برای یافتن بهترین نتایج بین وب سایت ها می پرند. آنها ممکن است از Google به سایت شما بیایند، به سرعت محتوای شما را اسکن کنند و اگر درک متن در نگاه اول آسان نباشد، دوباره بازگردند. علاوه بر آن، اگر وب سایتی دارید، به خصوص وب سایتی با محتوای انگلیسی، به احتمال زیاد بازدیدکنندگانی را از نقاط مختلف جهان جذب می کند.

به این دلایل، ما معتقدیم که باید سعی کنید محتوای خود را تا حد امکان در دسترس و آسان‌تر کنید. البته، همه بدون تأثیر بر پیامی که می خواهید ارسال کنید. با آسان‌تر کردن مطالب خود برای خواندن، آن را به روی طیف وسیع‌تری از مخاطبان باز می‌کنید.

قبلاً امتیاز Flesch Reading Ease را داشتیم تا به شما این حس را بدهیم که درک یک متن برای کاربران سطوح مختلف چقدر دشوار است. این به خوبی کار می کند، و ما بسیاری از پست ها را با استفاده از این بازخورد بهینه کرده ایم. اما ما همچنین خود را در حال فکر کردن می بینیم: این خیلی عملی نیست، اینطور نیست؟ فرض کنید یک پست با امتیاز رایگان 45 دارید – که خواندن آن دشوار است و می‌خواهید درک آن را آسان‌تر کنید. چطور می توانید این کار را انجام دهی؟ از کجا باید شروع کرد؟ با در نظر گرفتن این افکار، ما در Yoast دور هم نشستیم و ایده هایی برای عملی کردن تجزیه و تحلیل خود ارائه کردیم. و محصول نهایی کلمه ارزیابی پیچیدگی بود.

اگر می‌خواهید متن شما راحت‌تر خوانده شود، کاهش طول جملات و تعداد کلمات پیچیده‌ای که استفاده می‌کنید راه حلی است. با بازخورد ارزیابی پیچیدگی کلمات، می توانید به سرعت کلمات غیر معمول را شناسایی کرده و بدون نیاز به صرف وقت برای جستجو، آنها را تغییر دهید. از این نظر، این ویژگی بسیار کاربردی تر است زیرا اندازه گیری مستقیم خوانایی را به شما ارائه می دهد.

اما امتیاز Flesch Reading Ease چیست؟

متوجه خواهید شد که امتیاز Flesch Reading Ease دیگر در تجزیه و تحلیل خوانایی موجود نیست زیرا با کلمه ارزیابی پیچیدگی جایگزین شده است. اما نگران نباشید، به این زودی از بین نمی رود. به جای آن، این ویژگی را به تب Insight منتقل کردیم. در اینجا، امتیاز و سایر بینش ها را در مورد محتوای خود، مانند تعداد کلمات، زمان خواندن، و کلمات برجسته در متن خود خواهید یافت. اما با حرکت رو به جلو، از این ارزیابی در تحلیل خوانایی استفاده نخواهیم کرد.

خوب است توجه داشته باشید که امتیاز کلی خوانایی شما ممکن است تغییر کند زیرا ارزیابی آسان خواندن Flesch حذف شده و کلمه بازخورد پیچیدگی جایگزین آن شده است. برای کاربران ما که نسخه رایگان Yoast SEO را اجرا می کنند، ممکن است به دلیل حذف امتیاز Flesch Reading Ease امتیاز کلی خوانایی شما تغییر کند. اما نگران نباشید که نمره خوانایی شما به شدت تغییر خواهد کرد. کلمه ارزیابی پیچیدگی و Flesch Reading Ease چیزهای مشابهی را اندازه گیری می کنند. بنابراین، اگر قبلاً یک گلوله سبز کلی داشتید، احتمالاً همینطور باقی می ماند.

اسکرین شات امتیاز سهولت خواندن flesch در برگه بینش به همراه سایر اطلاعات بینش.
می توانید ارزیابی آسان خواندن Flesch را در برگه Insights به همراه سایر بینش های متن خود بیابید.

توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد ارزیابی

بنابراین، چگونه تعریف کنیم که یک کلمه پیچیده است یا خیر؟ به عنوان نقطه شروع، ما از مجموعه‌های داده از چندین بخش تحقیق استفاده کردیم که شامل شرکت‌کنندگان بومی و غیربومی است. سپس آزمایش خود را انجام دادیم و مدلی ایجاد کردیم که می تواند بین کلمات پیچیده و غیر پیچیده، بر اساس طول کلمه و میزان رایج بودن آنها، تشخیص دهد.

به عنوان محصول نهایی، برای زبان انگلیسی، یک کلمه را پیچیده در نظر می گیریم اگر:

  • بیشتر از 7 کاراکتر است و
  • این کار را انجام می دهد نه در 5000 کلمه پرتکرار ظاهر می شود و
  • این کار را انجام می دهد نه با حرف بزرگ شروع کنید

به عنوان مثال، کلمه “معقول” را می توان پیچیده دانست زیرا شرایط بالا را دارد. ما کلماتی را که با حرف بزرگ شروع می‌شوند حذف می‌کنیم، زیرا آنها یک جمله را شروع می‌کنند. یا به افراد، مکان ها، ملیت ها، عناوین یا رویدادهای خاص اشاره کنید. بنابراین، جایگزینی این کلمات غیرممکن خواهد بود.

سپس از رشته های بازخورد زیر برای ارزیابی متن شما به عنوان یک کل استفاده می کنیم:

  • خوب (گلوله سبز): شما از کلمات پیچیده زیادی استفاده نمی کنید که خواندن متن شما را آسان می کند.
  • خوب (گلوله نارنجی): درصدی از کلمات در متن شما پیچیده در نظر گرفته می شود. سعی کنید از کلمات کوتاه تر و آشناتر برای بهبود خوانایی استفاده کنید.
  • بد (گلوله قرمز): مانند گلوله نارنجی، اما برای محتوای سنگ بنا فعال شده است.

ما یک آستانه تعیین می کنیم 10% برای گلوله سبز برای بازخورد پیچیدگی کلمه. اگر کمتر از 10 درصد از کلمات در متن شما پیچیده باشد، آنگاه می توان متن کلی شما را آسان برای فهم در نظر گرفت. از طرف دیگر، اگر بیش از 10 درصد از کلمات متن شما پیچیده است، به شما توصیه می کنیم از کلمات کوتاه تر و رایج تر استفاده کنید.

چگونه از ارزیابی به نفع خود استفاده کنید

خیلی سرراست است. ارزیابی در پس‌زمینه کار می‌کند و متن شما را هنگام نوشتن بررسی می‌کند. یک نماد چشم در کنار بازخورد در نوار کناری خود مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی نماد، کلمات پیچیده و غیر معمول برجسته می شوند. سپس می توانید خودتان تصمیم بگیرید که با این کلمات چه کاری می خواهید انجام دهید.

به طور کلی، بازخورد Yoast SEO ممکن است شامل کلماتی باشد که برای شما یا مخاطبانتان اصلا پیچیده نیستند. اگر اینطور است، به هر حال، از این پیشنهادها صرف نظر کنید. در کنار آن، موارد بسیاری وجود دارد که جایگزین کردن کلمات پیچیده با همتایان ساده تر بسیار دشوار یا کاملاً غیرممکن است. فرض کنید در حال نوشتن یک گزارش کسب و کار یا یک خلاصه تحقیق هستید که حاوی کلمات تخصصی و تخصصی زیادی است. به احتمال زیاد مخاطبی که برایش می نویسید این کلمات را درک خواهند کرد، بنابراین می توانید با خیال راحت از پیشنهادات ما نیز صرف نظر کنید. به یاد داشته باشید، هیچکس بهتر از شما مخاطبان شما را نمی شناسد! صرف نظر از این، ما می خواهیم به شما توصیه کنیم که سعی کنید متن خود را تا حد ممکن آسان کنید.

کلمه ارزیابی پیچیدگی، اکنون در Yoast SEO Premium

کلمه ارزیابی پیچیدگی در Yoast SEO Premium 18.9 موجود است. اکنون افزونه خود را برای دریافت این ویژگی به روز کنید! و منتظر پشتیبانی از زبان های بیشتر در به روز رسانی های آتی ما باشید.

برای کاربران ما که نسخه رایگان Yoast SEO را اجرا می کنند، این ارزیابی را در تجزیه و تحلیل خوانایی مشاهده خواهید کرد، اما این گزینه خاکستری خواهد بود. برای باز کردن این ویژگی باید به Yoast SEO Premium ارتقا دهید. این قدرتمند، قابل اجرا است و مطمئناً به شما در نوشتن محتوای عالی کمک می کند که کاربران شما از آن استقبال کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور