ارائه دهندگان Colo به دنبال جایگزین های انرژی پاک هستند | دانش مرکز داده

تغییرات آب و هوایی، ابتکارات نظارتی و فشار سهامداران تنها برخی از نیروهایی هستند که ارائه دهندگان کلو را به جستجوی جایگزین های انرژی پاک برای تامین انرژی مراکز داده خود سوق می دهند.

به عنوان مثال، هفته گذشته، Equinix یک پروژه تحقیقاتی را برای بررسی امکان‌سنجی فناوری‌های انرژی هیدروژنی، از جمله سلول‌های سوختی غشایی مبادله پروتون و ژنراتورهای خطی انعطاف‌پذیر سوخت، برای مراکز داده استوایی اعلام کرد.

به گفته کاترینا ریمیل، معاون مالی و پایداری شرکت، Equinix قصد دارد تا سال 2030 آب و هوا خنثی شود.

ریمیل گفت: «ما همچنان شاهد افزایش تقاضا از سوی مشتریان خود برای زیرساخت‌هایی هستیم که توزیع‌شده‌تر، اکوسیستم‌تر، انعطاف‌پذیرتر، پایدارتر و به هم پیوسته‌تر از همیشه هستند».

او گفت که برای کمک به رسیدن به این هدف، این شرکت 4.9 میلیارد دلار اوراق قرضه سبز منتشر کرده است که آن را به یکی از ده موضوع برتر جهانی در بازار اوراق قرضه سبز درجه سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

ریمیل به تازگی به سمت جدید خود ارتقا یافته است، پس از اینکه قبلا به عنوان معاون روابط سرمایه گذار و پایداری خدمت می کرد.

ریمیل گفت: “من به عنوان رهبر دفتر برنامه پایداری Equinix (SPO)، متعهد هستم که به ایجاد رهبری در تیم در SPO و در سراسر سازمان ادامه دهم.

مدیر قبلی پایداری، جنیفر روچ، این ماه برای اجرای پایداری در اوراکل رفت تا به آن شرکت کمک کند تا به هدف خود که تا سال 2025 100٪ قابل تجدید باشد، دست یابد.

در اوایل سال جاری، Equinix یک مرکز نوآوری مشترک جدید در منطقه واشنگتن دی سی افتتاح کرد که در آن روی فناوری‌های مرکز داده پایدار، از جمله سلول‌های سوختی و خنک‌کننده مایع کار خواهد کرد.

Digital Realty، یکی دیگر از ارائه دهندگان عمده کولو، تابستان امسال اعلام کرد که به 64 درصد پوشش انرژی تجدیدپذیر دست یافته است – در مقایسه با 14 درصد در سال قبل. این شرکت گفت که در ایالات متحده و اروپا، 100٪ از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند.

آرون بینکلی، معاون توسعه پایدار در دیجیتال املاک، گفت: «دیجیتال املاک متعهد است که تأثیر خود را بر محیط زیست به حداقل برساند».

این شرکت همچنین اخیراً به اولین اپراتور مرکز داده تبدیل شده است که به یک گیگاوات ظرفیت فناوری اطلاعات دارای گواهی استانداردهای ساختمان پایدار رسیده است.

باب گیل، معاون پژوهشی گارتنر، گفت: اکثر ارائه دهندگان بزرگ رنگ، پایداری را بسیار جدی می گیرند.

او ادامه داد: «و این فقط لبیک نیست. آنها اقدامات جدی را انجام می دهند. آنها از طرف سرمایه گذاران خود برای نشان دادن تلاش های پایداری خود تحت فشار هستند و مشتریان آنها با فشار هیئت مدیره خود مواجه هستند.”

گیل افزود: مراکز داده یکی از آسان‌ترین اهداف از منظر فناوری اطلاعات هستند، زیرا از انرژی بسیار زیادی استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروزه بین 5 تا 10 درصد از شرکت ها پایداری را به عنوان یکی از معیارهای درخواست پروپوزال خود دارند. ما انتظار داریم طی پنج سال آینده به 75 درصد افزایش یابد.

عمر احمد، رهبر تاب آوری زیرساخت و خدمات در ارنست اند یانگ، گفت: این یک نقطه تمایز واقعی برای ارائه دهندگان کولو است.

او گفت: «می‌توانم به شما بگویم که تقریباً هر مشتری که با آن کار می‌کنیم، اگر یک مکان کلو داشته باشد و در یک چرخه تدارکات باشد، موضوع مطرح می‌شود.»

فناوری هیدروژن برای مراکز داده

هیدروژن ممکن است یک منبع انرژی عالی برای مرکز داده انرژی پاک در آینده باشد زیرا آنها می توانند انرژی پاک با انتشار گازهای گلخانه ای نزدیک به صفر تولید کنند.

تابستان امسال، مایکروسافت گزارش داد که آزمایش سلول‌های هیدروژنی با موفقیت نشان داد که این فناوری می‌تواند جایگزین ژنراتورهای دیزلی پشتیبان شود که در حال حاضر برای پشتیبانی از عملیات مداوم در صورت قطع برق استفاده می‌کند.

شان جیمز، مدیر تحقیقات مرکز داده مایکروسافت، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «آنچه که ما شاهد آن بودیم، برای صنعت دیتاسنتر، لحظه فرود روی ماه بود. ما یک ژنراتور داریم که هیچ آلایندگی تولید نمی کند. این حیرت آور است.»

راب برادرز، معاون برنامه مرکز داده و خدمات پشتیبانی در International Data Corp، گفت: مایکروسافت همچنین در حال بررسی راکتورهای هسته ای است.

او گفت: «بیل گیتس زمان و پول زیادی را در رآکتورهای نمک مذاب سرمایه‌گذاری می‌کند تا به مراکز داده در یک ردپای کوچک کمک کند.» “این قطعا واقعی است.”

سایر ابر مقیاس‌کننده‌ها، از جمله آمازون و گوگل نیز در مورد نقش انرژی هسته‌ای در تامین برق کم کربن صحبت می‌کنند.

و در ماه ژوئیه، قانونگذاران اتحادیه اروپا به برچسب گذاری انرژی هسته ای به عنوان سرمایه گذاری سبز رای دادند که تنها به تسریع این روند کمک می کند.

انرژی هسته ای برای نیرو دادن به مراکز داده در حال پیشرفت است

مؤسسه Uptime انتظار دارد که اپراتورهای مراکز داده بیشتری از این روند پیروی کنند زیرا انرژی هسته‌ای نه تنها سبزتر است، بلکه قیمت‌های بلندمدت پایدارتری دارد.

اخیراً موجی از سرمایه گذاری از سوی حامیان خصوصی و دولتی در رآکتورهای هسته ای کوچک مدولار وجود داشته است.

همانطور که فناوری هسته ای بهبود می یابد و استفاده از آن آسان تر می شود و هزینه کمتری دارد، اپراتورهای مرکز داده کوچکتر ممکن است بتوانند نیروگاه های هسته ای خود را راه اندازی کنند.

هایپراسکیلرها در انرژی سبز پیشرو هستند

به گفته آلفابت، در سال 2017، شرکت مادر گوگل به اولین شرکت بزرگ تبدیل شد که 100 درصد مصرف انرژی خود را با انرژی های تجدیدپذیر مطابقت داد، سپس این کار را برای هر یک از پنج سال آینده انجام داد.

در سال 2021، این شرکت 66 درصد از مصرف برق مرکز داده خود را با منابع منطقه ای بدون کربن مطابقت داد. سال گذشته، گوگل نیز به ابتکار Race to Zero سازمان ملل پیوست، با این هدف که در تمام عملیات‌ها – از جمله کل زنجیره ارزش، صفر باشد.

آمازون قصد دارد تا سال 2040 به صفر برسد.

مایکروسافت می گوید از سال 2012 کربن خنثی شده است و قصد دارد تا سال 2030 کربن منفی شود.

از آنجایی که هایپراسکیلرها مشتریان اصلی ارائه دهندگان کولو هستند، آنها نیز باید به این اهداف برسند – یا خطر از دست دادن کسب و کار خود را داشته باشند.

رگولاتورها برای مراکز داده انرژی پاک فشار می آورند

بر اساس گزارش کمیسیون اروپا که در اوایل سال جاری منتشر شد، فناوری‌های دیجیتال 5 تا 9 درصد از مصرف برق جهانی را تشکیل می‌دهند و این احتمالاً با رشد هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین افزایش می‌یابد.

در نتیجه، موضوع مراکز داده کارآمد در مصرف انرژی به یک اولویت برای اروپا تبدیل شده است و مراکز داده باید تا سال 2030 انرژی بیشتری را بهینه کنند و از منابع انرژی تجدیدپذیر بیشتری استفاده کنند.

به گفته شرکت حقوقی Perkins Coie، در ایالات متحده، کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات اجرایی در مورد سرمایه گذاری ESG، به ویژه بر روی شستشوی سبز متمرکز شده است.

این بدان معناست که شرکت‌ها نه تنها برای پیروی از شیوه‌های پایدار – از جمله انتخاب فروشندگان بر اساس مصرف انرژی پاک – بلکه برای انجام این کار به شیوه‌ای معنی‌دار، نه فقط با خدمات لب، تحت فشار فزاینده‌ای هستند.

خوان اورلاندینی، معمار ارشد و مهندس برجسته در Insight، یک ادغام‌کننده راه‌حل‌های مبتنی بر Tempe، گفت: «برخی از مشتریان، برای دستیابی به اهداف ESG خود، در واقع آن را در ماتریس تصمیم‌گیری برای ارائه‌دهنده‌های رنگی خود لحاظ می‌کنند.

او گفت که با وجود همه چیزهای دیگر، شرکت ها ارائه دهنده ای را با پایداری مرکز داده بهتر انتخاب می کنند. و برخی حتی برای انرژی پاک تر هزینه بیشتری می پردازند. او گفت: «این بستگی به این دارد که آنها با چه سرعتی باید به اهداف ESG که برای خود تعیین کرده اند برسند.

انرژی پاک برای اپراتورهای مرکز داده برای کسب و کار مفید است

حتی بدون فشار مشتری و تنظیم‌کننده، دلایل تجاری محکمی برای سرمایه‌گذاری در انرژی پاک وجود دارد.

چه سرمایه گذاری در خنک کننده مایع برای بهبود بهره وری انرژی باشد، چه استفاده از انرژی هسته ای یا خورشیدی، نتیجه نهایی مصرف انرژی کمتر است.

برادران IDC می‌گویند: «در درازمدت هزینه کمتری دارد. “فقط موضوع سرمایه گذاری است.”

و با تغییرات آب و هوایی و آشفتگی سیاسی که منجر به بی ثباتی در قیمت انرژی می شود، راه حل های جایگزین حتی حیاتی تر می شوند.

او گفت که یکی دیگر از دلایل تجاری برای سبز شدن این است که بسیاری از کشورها مراکز داده جدید را تعلیق کرده اند.

او گفت: «چون از قدرت استفاده می‌کنم، به من اجازه ساخت نمی‌دهند. اما اگر به آنها برگردم و بگویم که 100٪ کربن خنثی خواهم بود، آنها به شما اجازه می دهند بسازید.”

اما، در پایان روز، همه چیز به مشتریان مربوط می شود.

برادرز گفت: «دیروز، ما یک نظرسنجی سریع از حدود 100 شرکت انجام دادیم و حدود 55 درصد اهداف ESG را قبلاً بیان کرده بودند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که 60 درصد شرکت‌ها تا سال 2023 پایداری را در سیاست‌های عملیاتی خود گنجانده باشند – و من فکر می‌کنم که در حال حاضر به آن رسیده‌ایم.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور