ارائه دهندگان مرکز داده به گسترش بازارهای نوظهور ادامه می دهند | دانش مرکز داده

ارائه‌دهندگان راه‌حل ابری (CSP) و شرکت‌های مرکز داده کولوکیشن فعالانه به دنبال بازارهای نوظهور رسیده با تعداد زیادی کاربر و کمبود ظرفیت مرکز داده هستند.

آلن هوارد، تحلیلگر Omdia می گوید: «بدون شک این روند شتابی بوده و همچنان ادامه دارد. هند نمونه خوبی از بازاری است که به سرعت در حال بلوغ است، بنابراین آنچه می بینیم شرکت های جهانی وارد بازار می شوند تا از این فرصت استفاده کنند.

وزارت فناوری اطلاعات هند برنامه هایی برای ارائه مشوق هایی تا سقف 2 میلیون دلار تحت چارچوب سیاست ملی برای مراکز داده دارد و برخی از دولت های محلی هند – از جمله ماهاراشترا، تلانگانا، کارناتاکا و اوتار پرادش – مشوق های ویژه ای را ارائه می دهند که شامل یارانه زمین می شود. به گفته ICRA و سایر امتیازات برای افزایش سرمایه گذاری در مرکز داده. در ماه می، آژانس رتبه‌بندی ICRA اعلام کرد که انتظار می‌رود صنعت مرکز داده هند در پنج سال آینده شاهد افزایش پنج برابری ظرفیت خود باشد.

هند یکی از بازارهای مرکز داده آسیا است که سریع‌ترین رشد را دارد و انتظار می‌رود اندازه بازار مرکز داده آسیا اقیانوسیه تا سال 2025 به دو برابر بازار آمریکای شمالی برسد.

به گفته ولادیمیر گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و داده در Omdia، چین بازار داغ دیگری است.

او گفت که بزرگترین پروژه های مرکز داده که انتظار می رود امسال و نیمه اول سال آینده تکمیل شود در منطقه پکن است.

وی افزود: “یکی دیگر از مناطق گسترش بزرگ همچنان شانگهای و دلتای رودخانه یانگ تسه است.”

او انتظار دارد شهرهای کوچکتر را در اطراف مناطق بزرگ شهری ببیند تا از روندهای جدید در انتخاب سایت مرکز داده بهره مند شوند.

او گفت: “نزدیک بودن به منطقه شهری امکان اتصال با تاخیر کم را برای شرکت های واقع در شهر فراهم می کند، در حالی که قیمت املاک و مستغلات بازده بهتری را برای اپراتور مرکز داده ایجاد می کند.”

دلیل اصلی اینکه ارائه دهندگان مراکز داده در حال گسترش فراتر از بازارهای برتر سنتی خود هستند، برآوردن تقاضای موجود در مناطقی با املاک و مستغلات محدود است.

به عنوان مثال، او انتظار دارد که پروژه های مرکز داده در مالزی و اندونزی به دلیل محدودیت های زمینی در سنگاپور و هنگ کنگ، جایی که بسیاری از کابل های زیردریایی فرود می آیند، تسریع یابد.

همین امر در مورد اروپا نیز صادق است.

او گفت: «ما انتظار داریم ظرفیت ابر و مرکز داده در ایتالیا، لهستان و اسلواکی در سال‌های 2022 و 2023 چندین برابر افزایش یابد، زیرا ارائه دهندگان خدمات ابر مقیاس بزرگ مراکز داده بزرگی را ایجاد می‌کنند. سه کانون جدید اتحادیه اروپا صادرکنندگان خالص خدمات ابری به آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواهند بود.»

بنابراین جای تعجب نیست که شرکت های بزرگ مرکز داده جهانی به این مناطق چشم دوخته اند.

با این حال، فرصت ها در بازارهای نوظهور بدون چالش نیستند.

برای مثال، جنگ در اوکراین به شرکت‌های غربی که در روسیه و بلاروس فعالیت می‌کنند، منجر شد. اما پیامدهای ژئوپلیتیکی باعث ایجاد شکاف در سایر نقاط جهان شد و خطر را افزایش داد.

خوشبختانه، شرکت های مرکز داده از این خطرات خاص آگاه بوده اند و هیچ سرمایه گذاری قابل توجهی در روسیه یا بلاروس انجام نداده اند.

به گفته ردیاب ساختمان مرکز داده Omdia، از 38 بزرگترین ارائه دهنده خدمات ابری و کولوکیشن جهانی، حتی یک نفر دارای مراکز داده در روسیه، بلاروس یا اوکراین نیست.

در واقع، سازندگان مراکز داده بزرگ اغلب بسیاری از کشورهایی را که معمولاً مکان‌های عالی برای مراکز داده در نظر گرفته می‌شوند، نادیده می‌گیرند، زیرا احتمال خطرات ژئوپلیتیکی وجود دارد.

سایر ارائه دهندگان خدمات از شرکای محلی استفاده می کنند یا شرکت های موجود را خریداری می کنند.

ماه گذشته، Digital Realty خرید 3.5 میلیارد دلاری Teraco را در آفریقای جنوبی تکمیل کرد.

و در بهار گذشته، Equinix خرید 320 میلیون دلاری MainOne ارائه‌دهنده مرکز داده آفریقای غربی را تکمیل کرد. این اعلامیه به سرعت با خرید 735 میلیون دلاری پنج مرکز داده در شیلی و پرو دنبال شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور