ارائه دهندگان ابر ترکیبی ‘دیگر’: IBM ، Oracle و Cisco

شما درباره ابرهای ترکیبی “Big 3” شنیده اید: خدمات وب آمازون (AWS) ، Microsoft Azure و Google Cloud Platform (GCP). و احتمالاً تاکنون درباره آنها نیز شنیده اید سیستم عامل های ابر ترکیبی مربوطه: AWS Outposts ، Azure Stack and Arc و Google Anthos. اما سه بزرگ فقط ارائه دهندگان ابر ترکیبی هستند. در اینجا نگاهی به نحوه نزدیک شدن سایر فروشندگان ابر به بازار ابر ترکیبی است.

فروشندگان ابر عمومی و ابر ترکیبی

برای دهه اول یا حدوداً پس از شروع عصر ابر مدرن (که کمابیش با راه اندازی AWS در سال 2006 آغاز شد) ، ابرهای عمومی عمدتا معماری های ترکیبی را نادیده می گرفتند. این منطقی بود – آنها می خواستند سازمانها حجم کار خود را به طور کامل به سیستم عاملهای ابری عمومی منتقل کنند ، نه اینکه بعضی از آنها را در محل نگه دارند

در طی چند سال گذشته ، روشن شده است که همه نمی خواهند همه چیز را در ابر عمومی اجرا کنند. به دلیل نگرانی های مربوط به انطباق ، امنیت ، هزینه و سایر موارد ، برخی از شرکت ها می خواهند حداقل برخی از کارهای خود را در مراکز داده خصوصی (یا “بازگشت” آنها را به عقب وجود دارد) ، حتی اگر آنها از خدمات ابر عمومی به طور همزمان برای سایر بخشهای کار خود استفاده کنند.

در پاسخ ، فروشندگان ابر عمومی از سیستم عامل های ابری ترکیبی رونمایی کرده اند که به مشتریان امکان می دهد از خدمات و ابزارهای ابری عمومی برای مدیریت بارهای فعال در زیرساخت های خصوصی استفاده کنند. اکنون ، استفاده از یک پلتفرم مانند AWS یا Azure برای استقرار و مدیریت بارهای کاربری میزبان شده در سرورهای خصوصی خود ، به همان آسانی است که نصب آنها در خود ابر عمومی نیز آسان است.

فراتر از پاسگاه ها ، آرک و آنتوس

Outposts ، Azure Stack و Arc و Google Anthos احتمالاً شناخته شده ترین این سیستم عامل ها هستند ، اما به سختی تنها آنها هستند. فروشندگان ابر عمومی “کوچکتر” همچنین به ارائه دهندگان ابر ترکیبی تبدیل شده اند.

اوراکل

اوراکل شاید بیشترین عملکرد را در قسمت جلوی ابر هیبریدی داشته باشد. در واقع ، پلت فرم ابر ترکیبی آن ، [email protected]، اولین بار در سال 2016 پخش شد، که آن را از بسیاری از پیشنهادات ترکیبی Big Big پیرتر می کند. (فقط Azure Stack به سال 2016 برمی گردد، و آن سال را در حالت پیش نمایش فنی سپری کرد. در سال 2017 به دسترس عمومی رسید.)

به اندازه کافی آسان است که ببینید چرا اوراکل متعهد است که در میان ارائه دهندگان ابر ترکیبی برجسته شود. این شرکت دهه گذشته را صرف تلاش برای متقاعد کردن مشتریان کرده است تا به ابرهای عمومی مانند AWS منتقل نشوند. (دلیلی وجود دارد که سرویس ذخیره سازی داده های AWS Redshift نامیده می شود: این سرویس برای دور کردن مشتری از “Big Red” طراحی شده است که روشی نامهربان برای گفتن اوراکل است.) با ایجاد سهولت در مشتریان برای حفظ بارهای کاری خود تا حدی در محل ، استفاده از خدمات ابر عمومی ارائه شده توسط اوراکل ، [email protected] به اوراکل کمک می کند تا نگاه مشتریان خود را به سمت سرگردانی مانند AWS حفظ نکند.

سیسکو

سیسکو عمیق تر به استخر ارائه دهندگان ابر ترکیبی با اعلامیه در اواخر سال 2020 از “چشم انداز جدید بلند پروازانه”برای پلت فرم Intersight خود.

خود بینش چیز جدیدی نیست ؛ سیسکو سیستم عامل مدیریت ابری را ارائه داده است از سال 2017. اما این تعمیرات اساسی برای سهولت در مدیریت بارهای موجود در مراکز داده خصوصی و یک ابر عمومی یا چندگانه طراحی شده است.

سیسکو هرگز خود یک تأمین کننده اصلی IaaS نبوده است ، و همین امر آن را از سایر فروشندگان ابری که در سالهای اخیر نمایش های ترکیبی ساخته اند متفاوت می کند. اما با تمرکز بر مدیریت ترکیبی و چند ابر ، سیسکو شاید در نظر دارد از محدودیت عمده در سیستم عامل های بیشتر ارائه دهندگان ابر ترکیبی بهره ببرد: به استثنای Anthos و Azure Arc ، سایر راه حل ها فقط با یک ابر عمومی خاص کار می کنند. به عنوان مثال Outposts فقط برای AWS و Azure Stack فقط برای Azure است. سیسکو با ارائه بستری که بتواند حجم کاری ترکیبی را که تا حدی به ابرهای عمومی متعددی بستگی دارد ، مدیریت کند ، به حل این مسئله کمک می کند.

در حال حاضر ، تعمیرات اساسی Intersight سیسکو همچنان در حال انجام است. این شرکت به ITPro Today گفته است که انتظار بروزرسانی های بیشتری را در آینده دارد رویداد زنده سیسکو.

IBM

برای مدت زمان طولانی ، IBM از منظر ابر شباهت زیادی به اوراکل داشت: این فروشنده ای دارای چمدان های زیادی بود که چالش اصلی آن این بود که دریابند چگونه مشتریان خود را از ابرهای عمومی با نام بزرگتر دور نگه دارند.

آبی بزرگ خرید Red Hat این مسئله را تغییر داد با دسترسی IBM به OpenShfit ، بستر استقرار برنامه های مستقر در Kubernetes. جای تعجب نیست که IBM چنین بوده است افزایش OpenShift به روشهایی که از ابرهای ترکیبی استفاده می کنند.

مانند سیسکو ، IBM خود یک فروشنده اصلی IaaS نیست (اگرچه پیشنهادهای زیادی در این زمینه دارد). بازی OpenShift در اطراف ابر ترکیبی با متقاعد کردن مشتریان برای استفاده از خدمات ابری IBM در مراکز داده خود کمتر از استقرار OpenShift به عنوان روشی برای مدیریت مراکز داده خصوصی یا سایر ابرهای عمومی ارتباطی دارد.

به بیان روش دیگر ، به نظر می رسد IBM از OpenShfit برای جلوگیری از شرط بندی های خود استفاده می کند: این که آیا مشتریان در فضای داخلی ، ابر IBM یا ابر عمومی رقابتی را انتخاب می کنند ، می توانند از فناوری IBM ، به صورت OpenShift ، برای مدیریت بارهای خود استفاده کنند.

نتیجه

چشم انداز ابر ترکیبی به سرعت در حال تکامل است. اگرچه ابرهای بزرگ 3 بیشتر مشاغل ذهنی را تا به امروز به خود جلب کرده اند ، اما وقتی صحبت از ارائه دهندگان ابر ترکیبی می شود ، آنها تنها بازی ها در شهر نیستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور