ابزار پارامترهای URL غروب گوگل در ماه آینده

این شرکت امروز در اطلاعیه ای تایید کرد که گوگل ماه آینده ابزار پارامترهای URL را در کنسول جستجو متوقف می کند.

گوگل می‌گوید هیچ اقدامی برای کاربران فعلی ابزار لازم نیست.

این بدان معناست که دیگر نیازی به انجام کاری برای مشخص کردن عملکرد پارامترهای URL در سایت خود ندارید.

ابزار URL Parameters به ​​افراد این امکان را می‌دهد تا مشخص کنند که چگونه پارامترهای خاصی بر محتوای سایت خود تأثیر می‌گذارند.

اکنون، خزنده‌های Google یاد می‌گیرند که چگونه با پارامترهای URL به طور خودکار برخورد کنند.

به عبارت دیگر، دیگر نیازی به ابزار URL Parameters نیست.

گری ایلیس از تیم روابط جستجوی گوگل توضیح می دهد که این ابزار بیش از یک دهه پیش به عنوان راه حلی برای زمان “وحشی تر” در تاریخ وب معرفی شد.

زمانی که ابزار URL Parameters در سال 2009 در نسخه قبلی کنسول جستجو، یعنی Webmaster Tools راه اندازی شد، اینترنت مکان بسیار وحشی تری نسبت به امروز بود. پارامترهای SessionID بسیار رایج بودند، CMS ها در سازماندهی پارامترها مشکل داشتند و مرورگرها اغلب لینک ها را خراب می کردند.

در اینجا نمونه ای از ظاهر این ابزار در زمان معرفی آن در سال 2009 آمده است:

ابزار پارامترهای URL غروب گوگل در ماه آیندهتصویر از: developers.google.com/search/blog/، مارس 2022.

در نهایت، گوگل متوجه شد که کدام پارامترها مفید هستند و کدام یک بی هدف هستند.

ظاهراً تنها 1٪ از تنظیمات پارامتری که در حال حاضر در ابزار URL Parameters مشخص شده اند برای خزیدن مفید هستند.

با توجه به کاهش ارزش این ابزار در طول سال ها، گوگل به طور رسمی در ماه آینده آن را منسوخ می کند.

اگر به کنترل بیشتری بر نحوه کنترل پارامترهای URL در سایت خود توسط Google نیاز دارید، همیشه می توانید از قوانین robots.txt استفاده کنید.

گوگل همچنین به مردم یادآوری می کند که از hreflang می توان برای مشخص کردن تغییرات زبانی محتوای سایت استفاده کرد.


منبع: وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل

تصویر ویژه: YueStock/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور