آینده ایالات متحده TikTok نامشخص است: مدیر عامل با کنگره روبرو می شود

در طول یک جلسه پنج ساعته استماع کنگره، مدیر عامل TikTok، Shou Zi Chew، با نظارت شدید قانونگذاران آمریکایی در مورد ارتباطات پلت فرم رسانه اجتماعی با شرکت مادر چینی خود، ByteDance، مواجه شد.

قانونگذاران هر دو طرف خواستار پاسخ‌های روشن در مورد اینکه آیا TikTok از آمریکایی‌ها برای چین جاسوسی می‌کند یا خیر.

دولت ایالات متحده برای واگذاری TikTok فشار آورده و حتی تهدید کرده است که این برنامه را در ایالات متحده ممنوع می کند.

Chew خود را در موقعیت دشواری قرار داد و سعی کرد TikTok را به عنوان یک شرکت مستقل که تحت تأثیر چین قرار نگرفته به تصویر بکشد.

با این حال، قانونگذاران همچنان تردید داشتند و مخالفت چین با فروش TikTok را به عنوان شاهدی بر نفوذ این کشور بر این شرکت ذکر کردند.

این جلسه با نمایش نادری از وحدت دو حزبی مشخص شد، با لحن تندتر از جلسات قبلی کنگره که مدیران رسانه های اجتماعی آمریکایی را در آن حضور داشتند.

آینده TikTok در ایالات متحده

با اختلاف آمریکا و چین بر سر فروش TikTok، این برنامه با دو نتیجه احتمالی در ایالات متحده روبرو است.

یا TikTok ممنوع می شود، یا مذاکرات را برای رفع مشکلات امنیتی داده ها دوباره بررسی می کند.

لیندسی گورمن، رئیس فناوری و ژئوپلیتیک در صندوق مارشال آلمان، گفت: «آینده TikTok در ایالات متحده قطعاً امروز تیره‌تر و مبهم‌تر از دیروز است.»

TikTok اقداماتی را برای محافظت از اطلاعات کاربران ایالات متحده پیشنهاد کرده است، اما هیچ توافق امنیتی حاصل نشده است.

پرداختن به نگرانی در مورد تأثیر اجتماعی

قانونگذاران در این جلسه نگرانی‌هایی را درباره تأثیر TikTok بر جوانان آمریکایی مطرح کردند و این پلتفرم را به تجاوز به حریم خصوصی و آسیب رساندن به سلامت روان متهم کردند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، 67 درصد از نوجوانان آمریکایی از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

منتقدان استدلال می کنند که این برنامه بیش از حد اعتیاد آور است و الگوریتم آن می تواند نوجوانان را در معرض موقعیت های خطرناک یا کشنده قرار دهد.

چو به محدودیت‌های جدید زمان نمایش و دستورالعمل‌های محتوا برای رفع این نگرانی‌ها اشاره کرد، اما قانون‌گذاران متقاعد نشدند.

به طور خلاصه

جلسه استماع کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان درباره TikTok به نگرانی‌های مشترک در همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند انتشار محتوای مضر و جمع‌آوری داده‌های انبوه کاربران پرداخت.

اکثر اعضای کمیته نسبت به TikTok انتقاد داشتند، اما بسیاری از آنها از افتخارات معمولی که در جلسات استماع برجسته دیده می شد اجتناب کردند.

هدف این جلسه رسیدگی به قوانین رسانه های اجتماعی و محافظت از کودکان به جای تمرکز بر تهدید امنیت ملی ناشی از اتصال این برنامه به چین بود.

اگر چیزی از این جلسه برمی آید، می تواند مربوط به آن مقررات باشد.

این جلسه همچنین به کنگره اجازه داد تا آمریکایی ها را متقاعد کند که TikTok یک تهدید امنیت ملی است که ممنوعیت آن را تضمین می کند.

این نگرانی ناشی از پتانسیل دولت چین برای دسترسی به داده های 150 میلیون کاربر آمریکایی TikTok یا دستکاری الگوریتم های توصیه آن برای گسترش تبلیغات یا اطلاعات نادرست است.

با این حال، شواهد عمومی محدودی از این ادعاها پشتیبانی می کند و ممنوعیت برنامه را شدید و بالقوه غیر ضروری جلوه می دهد.

با پیشرفت رویدادها، مطلع ماندن بسیار مهم است زیرا نتیجه می تواند بر چشم انداز بازاریابی دیجیتال تأثیر بگذارد.


تصویر ویژه: Rokas Tenys/Shutterstock

پخش کامل جلسه استماع کنگره در YouTube در دسترس است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور