آیا PUE KO’d است؟ Nautilus سازنده مرکز داده با آب خنک می گوید بله

سریع: راندمان مصرف برق مرکز داده شما چقدر است؟ و در حالی که آن شماره را در ذهن خود جمع می کنید ، آیا فرمولی که برای بدست آوردن این نسبت استفاده شده است ، تمام منابع صرف شده برای انتقال این نیروگاه به تأسیسات شما و پردازش یا بازیافت زباله های تأسیسات شما را در نظر گرفته است؟

در حالی که Equinix اکنون سفر خود به سمت خنثی سازی کربن را با مشتریان و مردم در میان گذاشته است ، تمام هزینه های کربن خود را به سه دسته تقسیم می کند – از جمله استفاده غیر مستقیم – به طور ناگهانی سوال از بهره وری معنای جدیدی به خود می گیرد اگر به اصطلاح “سوخت سبز” تولید شود بیشتر ذرات کربن در طی فرآیند تصفیه در مقایسه با سوخت بیودیزل در مصرف آن صرفه جویی می شود ، در تلاش برای دستیابی به بازده ، آیا می توانیم به راحتی فشار کربن خود را به دیگران وارد کنیم؟

پپه لو PUE

راب پفلینگ ، مهندس باسابقه و رئیس Nautilus Data Technologies ، در گفتگو با Data Center Knowledge اظهار داشت: “PUE یک معیار وحشتناک است.” “این تنها کسی است که داریم ، بنابراین بهتر از هیچ چیز است. من شخصاً فکر می کنم DCIE شهود بیشتری است – گفتن “80 درصد” از “1.2” برای من شهودی تر است. اما خیلی راحت می توان سیستم را بازی کرد. و هیچ دندان نظارتی برای PUE وجود ندارد. “

اگر این هفته ما را دنبال کرده باشید ، دیده اید که Nautilus در حال ساخت یک مرکز جدید داده در سایت کارخانه تولید کاغذ متروکه در ماین است. (اگر من داستان را به درستی تعریف کنم ، تاسیسات جدید یک ساختمان جدید در محل قدیمی خواهد بود ، نه در داخل یک ساختمان قدیمی.) نحوه ساخت سایت در ابتدا ، آب مخزن سربالایی به پایین سرازیر می شد و باعث می شد که جاذبه بتواند تغییر کند. چرخ دنده در پست برق آبی در محل ، بدون نیاز به پمپ های اضافی.

شاید هر سایت پروژه مرکز داده به اندازه Millinocket خوش شانس نباشد ، جایی که زمین زمین می تواند برای کاهش مصرف برق استفاده شود. اما اگر اهداف سازندگان مراکز داده دنباله روی از Equinix باشد و نه تنها به سمت PUE کم / DCIE بالا بلکه به سمت خنثی سازی کربن تا تاریخ علامت توافق پاریس حرکت کند (که در بحث های عمومی جابجا می شود ، اما ممکن است تا سال 2030 باشد) ، پس آنها به هر مزیت طبیعی که ممکن است برای خودشان بدست آورند نیاز دارند.

اگر شاخص های کلیدی عملکرد آنها کاملاً معطوف به این باشد که آیا بیشتر منابع خود را به محاسبات اختصاص داده اند تا خنک کننده – که در واقع همه چیز مربوط به PUE است – پس اپراتورها و مهندسان چگونه می توانند پیشرفت خود را ارزیابی کنند؟

PUE ، Pfleging اظهار داشت ، می توان به راحتی بازی کرد. به عنوان مثال ، امکاناتی که از درهای خنک کننده استفاده می کند ، ممکن است آنها را به همان نوارهای برق متصل به بار IT خود متصل کند ، و این هزینه برق را به جای مخرج ، به عنوان بخشی از عدد در فرمول PUE حساب کند. یا یک مجموعه فوق مقیاس ممکن است خنک کنندگی تبخیری را به عنوان بخشی از معیار کارایی خود در نظر بگیرد ، اما به راحتی این واقعیت را که بخار می دهد چند صد هزار گالن آب آشامیدنی در روز را از بین می برد. مطمئناً ، هنگامی که ما ناکارآمدی ها را از حوزه بینایی خود حذف کنیم ، فرآیندها موثرتر به نظر می رسند.

پلنگینگ ادامه داد: “آنچه مردم به آن توجه نمی كنند ، برق مربوط به آب دریافتی به من است – كه بسیار زیاد است.” “این بخشی از شماره نیست. این توسط شرکت خدمات تحمل می شود. برق مرتبط با آن 700-800،000 گالن که من مصرف می کنم – یا شاید من یک میلیون مصرف می کنم ، زیرا من می خواهم هر روز مقدار زیادی مواد شیمیایی را از بین ببرم و از برج های خنک کننده آب خارج کنم ، سیستم های بهداشتی برای آنها برای پاکسازی و بازگرداندن این مواد شیمیایی برق با آن ارتباط دارد. “

عملکرد مرکز داده های hyperscale همه بر اساس یک الگو است. از طریق این الگو است که تسهیلات بزرگ به مقیاس پذیری دست می یابند – با شناسایی عوامل و خصوصیاتی که به راحتی قابل تکرار هستند ، و ایجاد تکرارپذیری در طرح ها. با این حال ، بحث در حال ظهور این است که عواملی وجود دارد که به طور انتخابی مورد توجه قرار نگرفته اند ، که به زودی ابر مقیاس ها را برای استفاده از اصطلاح فنی ، انبوهی از مشکلات ، به ویژه هنگامی که انتقال خنثی کربن اجتناب ناپذیر خواهد شد ، مورد استفاده قرار می دهد.

جیم کانوتون ، مدیر عامل نائوتیلوس و رئیس سابق شورای کیفیت محیط زیست کاخ سفید اظهار داشت: “مراکز داده فعلی خود را در گوشه ای نقاشی کرده اند.” “آنها محصور در خشکی هستند ، در مناطق تجاری ساخته شده اند و اکنون از هرگونه اثبات معنادار در آینده محدود شده اند.” Connaughton به توقف مجازات در سنگاپور و دیگر مراکز مهم صنعتی اشاره دارد ، جایی که مشکلات استفاده از منابع برای رسیدگی به زیرساخت های شهرها بسیار زیاد شده است.

وی ادامه داد: “اگر شما تسهیلاتی منطبق با آب سرد طبیعی داشته باشید ، می توانید فردا آن را مقاوم سازی کنید ، یا دیروز نیروگاه احداث می شود” ، و اقتصاد خنک سازی با آب برای تصمیم گیری کاملاً مناسب کافی است. سیستم هوای سرد شما با سیستم خنک کننده آب. “

درست یا غلط

ناتیلوس پیشنهاد کرده است که صنعت مرکز داده معیاری به نام Total Resource Utilization Efficiency (TRUE) را اتخاذ کند ، که برای آن دو مهندس ناوتیلوس مستقر در کالیفرنیا در دسامبر گذشته حق ثبت اختراع دریافت کردند. مطابق با حق ثبت اختراع ، TRUE عوامل مختلفی را برای تغییر شرایط آب و هوایی در نظر می گیرد ، از جمله موارد زیر:

… کالیبراسیون حداقل یکی از واحد های قدرت ، واحد آب ، سیستم محاسبه ، سیستم ذخیره سازی ، سیستم مدیریت نیرو و شرایط عملیاتی مرکز داده و تعیین تأثیر محیطی بر اساس تعدد متغیرهای تأثیرات محیطی متشکل از شدت گاز گلخانه ای (CHG) ، شدت کربن ، شدت ماده ذرات و شدت SO2 / NOX ، که در آن ، در تعیین اثرات زیست محیطی ، این روش شامل: جمع آوری متغیرهای تأثیر محیطی متشکل از شدت گاز گلخانه ای (GHG) ، شدت کربن ، شدت ماده ذره و شدت SO2 / NOX ، بر اساس تعدادی از واحدهای تولید شده در هر مگاوات ساعت (مگاوات ساعت). و تعیین شدت شیمیایی تصفیه آب ، بر اساس تعدادی از واحدهای شیمیایی که سالانه در مرکز داده برای تصفیه آب استفاده می شود ، با استفاده از تعداد واحدهای مورد استفاده برای تصفیه آب در هر مگاوات ساعت (مگاوات ساعت) محاسبه می شود.

شاید از این ایده خلاص شوید: اندازه گیری شاخص TRUE شخص کار ساده ای نیست. می توانید تصور کنید که خود ناوتیلوس آن را بیرون بکشد ، یا حداقل یک نماد معقول منطقی داشته باشد ، اما بدون مقادیر دیگری که می توان آن را با هم مقایسه کرد ، ممکن است عدد خودش ثابت باشد.

پلفلینگ خاطرنشان كرد: “TRUE مصرف برق ، مصرف آب و استفاده از مواد شیمیایی را شامل می شود كه شامل مبردهای تخریب كننده ازن است.” وی اذعان کرد: اما حتی در آن زمان ، این مفهوم می تواند تکامل یابد. شاید بتواند استفاده از مواد موجود یا بازیافت را نیز در نظر بگیرد.

وی افزود: “این هر روز در حال پیشرفت است.” “اما از نظر من ، این تأثیر کل بر محیط زیست است. و همچنین باید بتواند مزایای خالصی را که ارائه می دهید در نظر بگیرد. ” به عنوان نمونه ، وی توانایی مرکز داده را در لوله گذاری آب خروجی گرم شده خود به یک مستاجر درب منزل ذکر کرد ، که در واقع می تواند از آن آب گرم استفاده کند ، شاید در گرم شدن ساختمان. شاید کسی باید نکاتی را برای آن در اختیار شما بگذارد.

پلنگینگ گفت: “برای من ،” واقعی باید همه این موارد را در نظر بگیرد. شما نباید در مورد مراکز داده بر اساس سایر مراکز داده ، در سطح جهانی قضاوت کنید. شما باید آنها را بر اساس سایر مراکز داده در محیطهای مشابه قضاوت کنید. “

اما شاید این هدف از یک معیار استاندارد را شکست دهد: امکان مقایسه بین همه چیز در یک سطح سطح. با توجه به اینکه برای تولید شاخص TRUE هر مرکز داده باید متغیرهای زیادی در نظر گرفته شود ، آیا در نهایت استفاده عملی خواهد شد؟

ما این س toال را به تحلیلگر اصلی Omdia در زمینه قدرت و خنک سازی مرکز داده ، دکتر Moises Levy قرار داده ایم. فقط چهار سال پیش ، دکتر لوی معیار سنجش خود را ارائه داد که همانند TRUE ، به آنچه او “رویکرد چند بعدی” می خواند نیاز دارد. (Omdia و Data Center Knowledge شرکت های خواهر شرکت Informa Tech هستند.)

در این پیشنهاد ، او به Data Center Knowledge گفت: “من اهمیت استفاده از معیارهای جامع برای اندازه گیری چندین جنبه عملکرد را که در چهار بعد زیر بررسی شده است: بهره وری ، کارایی ، پایداری و عملیات ، بیان می کنم. همچنین ریسک مرتبط با هر بعد فرعی و همچنین ریسک خارجی مانند مکان و خطرات جهانی در نظر گرفته شده است. معیارهای چند بعدی مرکز داده در سال 2019 با استانداردها و بهترین روش های مرکز داده ANSI / BICSI-002 و BICSI-009 ادغام شده اند ، که من در این زمینه همکاری می کنم. “

لوی اظهار داشت ، روشهای زیادی برای اندازه گیری بسیاری از فاکتورهای مورد نیاز یک معیار جدید وجود دارد ، از جمله حسگرهایی که بسیاری از مراکز داده قبلاً نصب کرده اند. “که در رویکرد جدیدی برای نظارت و مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIMM) من یک سیستم مبتنی بر سنسور غیر تهاجمی و بی سیم را توصیف می کنم تا امکان نظارت و بهینه سازی پارامترهایی مانند قدرت ، دما ، رطوبت ، جریان هوا و سایر موارد را در زمان واقعی فراهم کند.

“داده های تاریخی – که برای مقایسه و پیش بینی ها بسیار مورد نیاز است – می توانند با گذشت زمان ساخته شوند. با این حال ، چالش واقعی این است که ثابت و قابل اعتماد باشید که چه چیزی را اندازه گیری کنید و چگونه ، “ادامه داد. “من فکر می کنم که مقدار اصلی معیارهای جامع در زمان واقعی با تجزیه و تحلیل پیش بینی و تجویز مجهز به هوش مصنوعی مرتبط است. این به کاربران کمک می کند تا ضمن کاهش خرابی ها ، تصمیمات آگاهانه تری برای بهبود عملکرد مرکز داده بگیرند. “

توسعه مرکز داده هایپر مقیاس ، اظهار داشت: “Connaughton” از ناتیلوس ، “برای زمان خود مناسب بود. و کاملاً برای بازنگری و نوآوری رسیده است. ” وی معتقد است که خنک سازی آب کلید این امر است. هنگامی که صنعت از جریان هوا به عنوان ماده اصلی خنک کننده دور شد ، “بلافاصله می توانید دو بار قفسه بیشتر در آنجا قرار دهید. حتی بدون فکر کردن می توانید مقدار آن ردپا را دو برابر کنید. “

به گفته مدیران نائوتیلوس ، هنگامی که این انتقال ها انجام شود ، سطح PUE به طور متوسط ​​در حدود 1.1 (91٪ DCIE) شروع می شود و سپس از آنجا پایین می آید. اما پس از آن زمان ، هنگامی که اعداد در حدود 1.08 و 1.09 قرار می گیرند ، PUE / DCIE ممکن است نسبتاً بی فایده شود. با این حال ، تا زمانی که جریان هوا متوسط ​​باقی بماند ، PUE می تواند برای مدتی به کار خود ادامه دهد. . . شاید به عنوان معیار اندازه گیری ناکارآمدی از این امکانات هنوز خود را خلاص نکرده اند.

عکس روی جلد یک چیلر خنک شونده با آب یورک اینترنشنال ، حدود سال 2006 ، در مالکیت عمومی.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور