آیا نام تجاری برای الگوریتم گوگل مهم است؟

از جان مولر گوگل پرسیده شد که آیا “اشاره به نام تجاری بدون پیوند” در الگوریتم گوگل مهم است یا خیر. از پاسخ جان مشخص شد که “اشاره به برند” احتمالاً در الگوریتم گوگل یک چیز واقعی نیست، اما او همچنین گفت که ممکن است برای بازدیدکنندگان سایتی که با آنها روبرو می شوند ارزشی داشته باشد.

نام تجاری

یک ایده قدیمی در جامعه SEO وجود دارد که گوگل از ذکر یک وب سایت به عنوان شکلی از پیوند استفاده می کند.

یکی از نسخه‌های این ایده این است که اگر شخصی URL مشابهی را منتشر کند، https://www.example.com اما بدون اینکه آن را لینک کند، احتمالاً گوگل آن را به عنوان یک پیوند حساب می کند. این ایده URL بدون پیوند است، که یک URL منتشر شده می تواند به عنوان یک پیوند توسط Google استفاده شود.

ایده URL بدون پیوند متعاقباً به این ایده تبدیل شد که اگر وب سایتی نام تجاری سایت دیگری را ذکر کند، گوگل آن را نیز به عنوان پیوند حساب می کند. این ایده “اشاره به برند” است.

اما هیچ مدرکی دال بر آن وجود نداشت تا اینکه در سال 2012 گوگل حق اختراعی به نام نتایج جستجوی رتبه بندی را منتشر کرد.

این حق اختراع چندین صفحه بود و در وسط آن مدفون شده بود و ذکر یک “پیوند ضمنی” به عنوان یک نوع پیوند مورد استفاده قرار می گرفت، که با “پیوند اکسپرس” که به عنوان یک هایپرلینک سنتی توصیف می شود متفاوت بود.

عبارت “پیوندهای ضمنی” فقط چند بار در این یک پاراگراف وجود دارد.

جان مولر گوگل در حال بحث در مورد نام تجاری بدون پیوند

جان مولر گوگل در حال بحث درباره نام تجاری نامرتبط است

دو عامل اصلی رتبه بندی که در پتنت مورد بحث قرار گرفته است

برای درک اینکه منظور نویسندگان از یک پیوند ضمنی شما باید صفحه را به سمت بالا حرکت دهید و به قسمتی با عنوان “پس زمینه” برگردید که در آن نویسندگان توضیح می دهند که تمام پتنت در مورد چیست.

این دو مهم ترین عامل مورد بحث در پتنت هستند:

  • نویسندگان توضیح می دهند که از آنها استفاده می کنند مستقل پیوند به یک وب سایت به عنوان بخشی از فرآیند رتبه بندی. آنها سایتی را که به آن پیوند داده شده است “منبع هدف” می نامند.
  • نویسندگان همچنین می‌گویند که نتایج جستجو را با استفاده از عبارت‌های جستجویی که حاوی ارجاع به یک وب‌سایت است، رتبه‌بندی می‌کنند، چیزی که دوباره آن را «منبع هدف» می‌نامند.

حق ثبت اختراع بدون ابهام توضیح می دهد که این نوع دوم پیوند یک عبارت جستجویی است که از نام تجاری استفاده می کند، چیزی که صنعت سئو آن را می نامد. پرس و جوهای جستجوی مارک دار.

جایی که پتنت به یک “اشاره می کندگروهی از منابع“به گروهی از صفحات وب اشاره دارد.

منبع یک صفحه وب یا یک وب سایت است.

گروهی از منابع گروهی از صفحات وب یا وب سایت ها هستند.

یک بار دیگر:

وقتی در پتنت یک “منبعدر مورد صفحات وب یا وب سایت ها صحبت می شود.

در ثبت اختراع آمده است:

“یک پرس و جو می تواند به عنوان اشاره به یک منبع خاص طبقه بندی شود، اگر پرس و جو شامل اصطلاحی باشد که توسط سیستم به عنوان اشاره به منبع خاص تشخیص داده شود.

برای مثال، اصطلاحی که به یک منبع اشاره می کند ممکن است تمام یا بخشی از شناسه منبع باشد، به عنوان مثال، URL، برای منبع.

برای مثال، اصطلاح “example.com” ممکن است اصطلاحی باشد که به عنوان اشاره به صفحه اصلی آن دامنه شناخته می شود، به عنوان مثال، منبعی که URL آن “http://www.example.com” است.

بنابراین، پرس و جوهای جستجو شامل عبارت “example.com” را می توان به عنوان اشاره به آن صفحه اصلی طبقه بندی کرد.

به عنوان مثالی دیگر، اگر سیستم داده‌هایی داشته باشد که نشان می‌دهد عبارات «example sf» و «esf» معمولاً توسط کاربران برای ارجاع به منبعی که URL آن «http://www.sf.example.com» است استفاده می‌شود، سؤال می‌کند که حاوی عبارات “example sf” یا “esf” است، به عنوان مثال، جستجوهای “example sf news” و “Esf Restaurant Reviews” را می توان به عنوان جستارهای مرجع برای گروهی که شامل منبعی است که URL آن “http://www. .sf.example.com.” “

توضیح بالا آنچه را که نویسندگان «پرس و جوهای مرجع» می نامند، تعریف می کند.

پرس و جو مرجع چیزی است که جامعه سئو به آن اشاره می کند جست و جوهای مارک دار.

عبارت جستجوی برند جستجویی است که شخصی در گوگل با استفاده از یک کلمه کلیدی به اضافه نام برند، دامنه یک وب سایت یا حتی یک URL انجام می دهد، که دقیقاً همان چیزی است که پتنت به عنوان جستارهای مرجع تعریف می کند.

کاری که الگوریتم شرح داده شده در پتنت با آن «پرس و جوهای مرجع» (پرسمان های جستجوی مارک دار) انجام می دهد، استفاده از آنها مانند پیوندها است.

این الگوریتم چیزی را تولید می کند که “عامل اصلاح” نامیده می شود که نتایج جستجو را با توجه به این داده های اضافی تغییر می دهد (رتبه بندی مجدد می کند).

داده های اضافی عبارتند از:

1. شمارش مجدد پیوندهای ورودی تنها با استفاده از پیوندهای “مستقل” (پیوندهایی که با رتبه بندی سایت مرتبط نیستند.)

2. پرس و جوهای مرجع (پرس و جوهای جستجوی مارک دار) به عنوان یک نوع پیوند استفاده می شوند.

در اینجا چیزی است که ثبت اختراع بیان می کند:

“سیستم یک عامل اصلاح برای گروه منابع از تعداد پیوندهای مستقل و تعداد جستجوهای مرجع تولید می کند…”

کاری که پتنت انجام می دهد این است که برخی از لینک ها را فیلتر می کند تا فقط از پیوندهای مستقل استفاده کند و همچنین از جستجوهای مارک دار به عنوان نوع دیگری از پیوند استفاده کند، چیزی که می تواند به عنوان پیوند ضمنی تعریف شود.

چگونه ایده ذکر نام تجاری متولد شد

برخی از جامعه سئو یک پاراگراف را از بافت خارج کردند تا ایده «اشاره به برند» خود را ایجاد کنند.

پاراگراف با صحبت در مورد استفاده از پیوندهای مستقل برای رتبه بندی نتایج جستجو آغاز می شود، همانطور که در بخش پس زمینه ثبت اختراع توضیح داده شده است.

«سیستم تعداد پیوندهای مستقل را برای گروه تعیین می کند (مرحله 302).

پیوند برای گروهی از منابع، پیوند ورودی به یک منبع در گروه است، یعنی پیوندی که منبعی در گروه به عنوان هدف خود دارد.

بیانیه فوق دقیقاً مطابق با آنچه که کل پتنت در مورد آن صحبت می کند، پیوندهای مستقل، مطابقت دارد.

بخش بعدی بخشی در مورد “پیوندهای ضمنی” است که صنعت جستجو را در ده سال گذشته گیج کرده است.

برای درک آسانتر آنچه نوشته شده است باید به دو نکته توجه کرد:

  1. “منبع منبع” منبع یک پیوند است، صفحه ای که در حال پیوند دادن است.
  2. “منبع هدف” چیزی است که به آن پیوند داده شده است (و رتبه بندی می شود).

این چیزی است که ثبت اختراع می گوید:

پیوندهای گروه می تواند شامل پیوندهای اکسپرس، پیوندهای ضمنی یا هر دو باشد.

یک پیوند اکسپرس، به عنوان مثال، یک پیوند، پیوندی است که در یک منبع منبع گنجانده شده است که کاربر می تواند آن را دنبال کند تا به یک منبع هدف حرکت کند.

پیوند ضمنی ارجاع به یک منبع هدف است، به عنوان مثال، یک استناد به منبع هدف، که در یک منبع منبع گنجانده شده است اما یک پیوند صریح به منبع هدف نیست.

بنابراین، یک منبع در گروه می‌تواند هدف یک پیوند ضمنی باشد بدون اینکه کاربر بتواند با دنبال کردن پیوند ضمنی به منبع حرکت کند.

کلید آنچه که یک “پیوند ضمنی” در اولین ذکر عبارت، پیوند ضمنی وجود دارد.

باز هم با تاکید من:

«یک پیوند ضمنی یک است مرجع به یک منبع هدف…”

واضح است که استفاده از کلمات “مرجع“بخش دوم از آنچه در پتنت در مورد آن صحبت می شود، پرس و جوهای مرجع.

حق ثبت اختراع از ابتدا تا انتها در مورد پرس و جوهای مرجع (معروف به جست و جوهای مارک دار) صحبت می کند.

در نگاهی به گذشته، برای برخی در صنعت سئو اشتباه بود که یک تئوری کامل در مورد ذکر نام تجاری از یک پاراگراف واحد که از متن کل پتنت حذف شده بود بسازند.

واضح است که “پیوندهای ضمنی” در مورد نام تجاری نیستند.

اما این اطلاعات پس‌زمینه‌ای در مورد چگونگی محبوبیت «نام تجاری» است.

جان مولر در مورد نام تجاری بدون پیوند و الگوریتم گوگل

جان مولر در حال بحث در مورد ذکر نام تجاری نامرتبط

سوال در مورد نام تجاری بدون پیوند

سوال در مورد نام تجاری دارای اطلاعات پس زمینه زیادی برای باز کردن بود. بنابراین از اینکه به این موضوع ادامه دادید متشکریم زیرا دانستن آن برای درک سوال و پاسخ جان مولر مفید است.

سوالی که پرسیده شد اینه:

در برخی از مقالات می بینم که مردم در مورد نام تجاری نامرتبط صحبت می کنند.

می خواهم نظر شما را در این مورد بدانم.

آیا فکر می‌کنید برای الگوریتم، نام تجاری نامرتبط نیز مهم است؟»

آیا نام تجاری برای الگوریتم گوگل مهم است؟

مفهومی از “ذکر نام تجاریبه نظر می رسد برای جان مولر نامشخص است.

بنابراین مولر، یک سوال بعدی پرسید:

“منظور شما چگونه است، “نام تجاری ذکر شده است؟”

شخصی که این سوال را می پرسد منظور خود را به طور کامل توضیح می دهد:

“این مانند یک وب سایت و مقاله دیگر است که در مورد برند وب سایت من صحبت می کند، اما به من پیوند نمی دهد.”

جان مولر پاسخ داد:

“من نمی دانم.

من فکر می کنم که این یک جور مشکل است زیرا ما واقعاً نمی دانیم که زمینه آن چیست.

یعنی فکر نمی کنم چیز بدی باشد، فقط برای کاربران.

زیرا اگر آنها بتوانند وب سایت شما را از طریق آن ذکر پیدا کنند، این همیشه چیز خوبی است.

اما گمان نمی‌کنم که مواردی مانند برخی… نمی‌دانم… عامل سئو که سعی می‌کند بفهمد کسی نام وب‌سایت شما را کجا ذکر می‌کند، وجود دارد.

نام تجاری یک عامل سئو نیست

جان مولر تأیید کرد که ذکر نام تجاری یک عامل بهینه سازی موتور جستجو نیست.

با توجه به اینکه اساس ایده “اشاره به برند” بر روی یک پاراگراف از یک پتنت است که خارج از زمینه است، امیدوارم جامعه SEO این ایده را ایجاد کند که “اشاره به برند” یک عامل سئو است.

مولر گفت که ذکر نام تجاری می تواند برای کمک به آگاهی کاربران از یک وب سایت مفید باشد. و من موافقم که این راه خوبی برای فکر کردن به ذکر نام تجاری به عنوان راهی برای اطلاع رسانی در مورد یک وب سایت است.

اما ذکر نام تجاری یک عامل سئو نیست.

فقط به این دلیل که در یک پتنت است به این معنی نیست که در حال استفاده است

آخرین یادداشت در مورد حق اختراع که “پرس و جوهای مرجع” را ذکر می کند.

درک این نکته مهم است که گوگل فقط به این دلیل که در یک پتنت یا مقاله تحقیقاتی ظاهر می شود، لزوماً مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ممکن است گوگل از آن استفاده کند یا نه. نکته دیگر این است که این یک پتنت قدیمی است و الگوریتم جستجوی گوگل دائما در حال تغییر است.

نقل قول

پاسخ جان مولر گوگل در مورد نام تجاری را تماشا کنید

تماشا در ساعت 12:01 دقیقه:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور