آیا می توانیم بدانیم که چه زمانی سئو باعث تغییرات رتبه بندی می شود؟

یک اتفاق عجیب در جدیدترین Hangout Google Office Hoursout رخ داده است. دو نفر گزارش کردند که کاری انجام داده اند و رتبه بندی جستجو آنها پایین آمده است هر دو نفر تغییرات را لغو کرده و رتبه بندی آنها بازگشت. به نظر علت و معلول بود اما مولر گوگل گفت اینطور نیست.

این اتفاقات غیرمرتبط که در همان پاتوق ساعات اداری با جان مولر مورد بحث قرار گرفت ، نشان می دهد که درک اینکه چرا چیزی رتبه بندی یا رتبه بندی نمی کند پیچیده تر از آن چیزی است که به راحتی قابل مشاهده است.

آیا اقداماتی که با تغییرات رتبه بندی دنبال می شوند به طور علتی با هم مرتبط هستند؟

Causally Related به معنی زمانی است که یک عمل باعث واکنش می شود ، درصورتی که رابطه علت و معلولی واقعی وجود داشته باشد.

در سئو یک لینک ساز ممکن است پیوندهایی ایجاد کند و به طور ایده آل رتبه بندی بهبود یابد. خیلی ساده ، درسته؟

آنچه در پاتوق ساعات اداری Google رخ داده نشان می دهد که رابطه علalی درک شده چندان سرراست نیست.

هفته گذشته ناشری س askedال کرد آیا Google به سایتهایی با محتوای بالاتر از محتوای برابر علاقه بیشتری دارد. آنها پرسیدند زیرا یک رقیب مکان محتوای آنها را جابجا کرده و پس از آن بهبود چشمگیری در رتبه بندی را تجربه کرده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جان مولر گفت که موقعیت محتوای بالای چین یک ترجیح قوی نیست.

به هر حال ناشر جلوتر رفت و سایت خود را به روز کرد تا محتوای بیشتری را بالاتر از رتبه بندی نشان دهد و رتبه های خود را کاهش دهد.

این هفته او بازگشت و اکنون می پرسد که آیا محتوای برابر بالا باعث افت رتبه شده است.

در همین پاتوق Google Office Hours این هفته ، شخص دیگری گفت که در لحظه شروع یک کمپین Google Ads ، رتبه بندی سایتشان از صفحات نتایج موتور جستجو ناپدید شد (SERP ها)

آنها بعداً گفتند كه هنگام متوقف كردن كارزار Google Ads ، این سایت به SERP بازگشت و در رده بندی قبلی قرار گرفت (نقل قول: رتبه بندی پس از خرید Google Ads سقوط کرد؟).

پاسخ جان مولر به هر دو مورد مشاهده عدم ارتباط تغییرات مشاهده شده در رتبه بندی بود.

به عبارت دیگر ، هیچ رابطه علیتی بین این دو واقعه وجود ندارد (یک اقدام و تغییرات رتبه بندی).

چگونه می توان فهمید که Google به یک تغییر پاسخ داده است؟

هر دو رویداد مرتبط با رتبه بندی این احتمال را ایجاد می کنند که فرد نتواند با اطمینان بداند که یک فعالیت خاص مسئول تغییر در رتبه بندی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این مورد را در ایجاد پیوند ، جایی که پیوندها ایجاد می شوند و رتبه بندی ها بهبود می یابد ، می بینیم. اما گاهی اوقات هیچ اتفاقی نمی افتد و سه ماه بعد رتبه بندی بهبود می یابد.

در هر دو مورد همه موافقت می کنند که این پیوندها بوده است. اما آیا این بود؟

Apophenia – چرا انسانها الگوها را می بینند

معلوم می شود که مغز انسان برای دیدن الگوها سیمی شده است. گفته می شود که مکانیزم بقا است که به کسانی که حتی در صورت نبود الگوها می توانند از آن دیدن کنند نیز علاقه مند است زیرا در طبیعت ، عدم مشاهده الگویی که یک الگو وجود دارد ، می تواند کشنده باشد.

این گرایش برای دیدن الگوها حتی در مواردی که وجود ندارد ، نامیده می شود ، آپوپنی.

طبق روانشناسی امروز:

“مغز ما ماشین های تشخیص الگو است که نقاط را به هم متصل می کند ، و کشف روابط معنی دار را در میان سیل ورودی حسی که با آن روبرو هستیم امکان پذیر می کند.

بدون چنین معنی سازی ، قادر به پیش بینی بقا و تولید مثل نخواهیم بود. دنیای طبیعی و بین فردی در اطراف ما بیش از حد آشفته خواهد بود.

بنابراین ، هنگامی که سیستم های تشخیص الگو ما اشتباه ظاهر می شوند ، با احتیاط و خودفریبی اشتباه می کنند. “

رقیب به روز شده در محتوا و رتبه بندی بهبود یافته است

در پاتوق ساعتهای اداری هفته قبل ، ناشری به جان مولر گفت كه یك رقیب سایت آنها را به روز كرده تا محتوای آنها را بالاتر از حد مجاز قرار دهد و بهبود چشمگیری در رتبه بندی داشته است.

آنها به روزرسانی وب سایت و بهبود بعدی در رتبه بندی را مشاهده کردند و الگوی روشنی را تشخیص دادند. بنابراین آنها از جان مولر س askedال کردند که آیا گوگل به صفحاتی با محتوای بیشتر از حد مجاز اولویت دارد؟ (نقل قول: آیا Google به محتوای بالاتر از موارد ارجحیت می دهد؟).

جان مولر پاسخ داد که Google ترجیح زیادی برای صفحات با محتوای بالاتر از حد مجاز ندارد.

“من فکر نمی کنم ما ترجیحات زیادی در این زمینه داشته باشیم.”

ظاهرا ناشر متقاعد نشده است زیرا آنها صفحه وب خود را برای تمرکز بیشتر مطالب در بالای صفحه به روز کردند.

آنچه بعد اتفاق افتاد ناشر را متعجب کرد. صفحه وب آنها از جایگاه شماره یک بالا به موقعیت دوم سقوط کرد.

آیا محتوای بالاتر از حد باعث افت در رتبه بندی شده است؟

ناشر ، با مشاهده واضح بودن مزیت رقبا ، سعی کرد با فشار دادن محتوای خود به بالای صفحه ، این مزیت را ببندد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

کاری که آنها انجام دادند این بود که یک بنر تصویر را از بالای چین بردارند. پس از حذف بنر و بهبود صفحه وب آنها ، کلمه کلیدی آنها از جایگاه شماره یک به شماره دو کاهش یافت.

به جای تقویت رتبه بندی ، صفحه وب موقعیت رتبه بندی را از دست داد.

بنابراین ناشر دوباره به پاتوق ساعات اداری Google بازگشت و از او پرسید آیا تغییری که ایجاد کرده اند باعث افت رتبه است.

مولر پاسخ داد که تغییراتی که ایجاد شده به اندازه کافی چشمگیر نیستند که باعث تغییر در رتبه بندی شوند.

او گفت:

“من فکر می کنم اگر چنین تغییری در طراحی وب سایت خود ایجاد کنید ، جایی که ناگهان محتوا به سمت بالا حرکت می کند یا ناگهان محتوا پایین می رود ، به طور کلی می بینید که این یک تغییر نسبتاً نرم است ، مانند یک تغییر بسیار کوچک.

… فکر نمی کنم شما بتوانید … آن را به آن تغییر گره بزنید. “

هنگامی که به او گفتند که تغییر در رتبه بندی از موقعیت یک به موقعیت دو است ، مولر مجدداً تأیید کرد که افت رتبه با تغییرات طراحی ارتباط ندارد و آنچه مشاهده می شود فقط یک تغییر روز به روز طبیعی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مولر گفت:

“این احساس می کند … یک تغییر ظریف ، عادی در جستجو که همیشه می تواند اتفاق بیفتد ، اینکه یک سایت از موقعیت یک به موقعیت دو یا موقعیت سه و سپس به موقعیت دو و سپس موقعیت یک حرکت می کند.

این نوع تغییرات کاملاً رایج است. “

الگوریتم گوگل یک جعبه سیاه است

واقعیت این است که هیچ کس در واقع نمی تواند بداند که کاری که انجام شده در الگوریتم های گوگل تأثیر داشته است.

در محاسبات ، یک جعبه سیاه می تواند الگوریتمی باشد که ورودی و خروجی آن دیده شود اما نحوه پردازش آن ورودی ها و نحوه محاسبه خروجی ها دیده نمی شود.

الگوریتم گوگل از این نوع جعبه های سیاه است. افراد خارج از Google نمی توانند ببینند یا می دانند چه اتفاقی در داخل جعبه می افتد.

ما می توانیم پیوندها و مطالب را در جعبه سیاه قرار دهیم و در انتهای دیگر رتبه بندی ها را مشاهده کنیم. اما از آنجا که نمی توانیم ببینیم چه اتفاقی در جعبه سیاه افتاده است ، به این معنی که نمی توانیم بدانیم که چرا سایت در رتبه بندی خود رتبه بندی می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

SEO نمی تواند به طور قطع به نتایج منسوب شود

با دانستن اینکه در داخل جعبه چه اتفاقی افتاده است ، ما به معنای واقعی کلمه نمی دانیم که آیا پیوندها ترفندی داشته اند ، آیا برخی از پیوندها به رتبه بندی صفحه وب کمک کرده اند یا اینکه هیچ یک از پیوندها و رتبه بندی فقط نتیجه محتوا نبوده است.

این واقعیت است که کسانی که نمی دانند جعبه سیاه چگونه کار می کند ، نمی توانند بدانند که چگونه پیوندها و محتوا بر روی آن رتبه بندی تأثیر گذاشته اند. این یک واقعیت است.

مفاهیم این امر دامنه گسترده ای دارد. به عنوان مثال ، ما کاملاً نمی توانیم متن لنگر را به نسبت نام تجاری متن لنگر استخراج کنیم و معنایی را به آن نسبت اختصاص دهیم.

برخی از افراد مشاهده خواهند کرد که در مطالعه میلیون ها سایت ، سایت های دارای رتبه برتر نسبت متن لنگر XYZ را به اشتراک گذاشته و آنها را به عنوان توزیع آماری “طبیعی” متن لنگر تجویز می کنند.

و گرچه این یک توزیع آماری از متن لنگر است که نسبت طبیعی تلقی می شود ، اما در این آمار چیزی وجود ندارد که بدان معنی باشد که این وضعیت در رتبه بندی برتر آنها نقش داشته است ، زیرا ما نمی دانیم در جعبه سیاه چه اتفاقی افتاده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به معنای واقعی کلمه هیچ رابطه علی و معلولی بین ورودی هایی که مشاهده می کنیم از ورودی و خروجی های مشاهده شده خارج می شوند وجود ندارد. ما فقط الگوهایی را می بینیم که مغز ما برای دیدن آنها سیم پیچ شده است.

ما الگوهایی را می بینیم که مغز ما به روش های معنی داری به طور خودکار بهم می پیوندد.

جنبه های زیادی از SEO وجود دارد که مغز ما الگوهایی را می بیند که لزوماً رابطه علیتی ندارند.

به نظر من ، اگر ما به عنوان یک صنعت از تمایل طبیعی خود برای دیدن الگوهایی که ممکن است وجود نداشته باشند ، آگاهی بیشتری پیدا کنیم ، ممکن است راهی جدید برای دیدن SEO ایجاد کند.

انجام این کار ممکن است به ما کمک کند تا فراتر از رعایت موارد واضح حرکت کرده و دلایل سرگرم کننده دیگری را برای خروجی هایی که از الگوریتم جعبه سیاه گوگل مشاهده می کنیم بازتر کنیم.

استناد

حذف یک بنر برای بالا بردن مطالب باعث افت رتبه می شود
در ساعت 12:36 دقیقه آن را تماشا کنید

https://www.youtube.com/watch؟v=QopJ7H5Fbk0

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور