آیا محتوای هوش مصنوعی به وب سایت شما کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟ • Yoast

ابزارهای محتوای جدید هوش مصنوعی چپ و راست ظاهر می شوند. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا یک پست اجتماعی یا یک پست وبلاگ کامل بنویسید، به هر سوالی پاسخ دهید یا حتی یک تصویر کاملاً جدید ایجاد کنید! این زمانی عالی و مفید است که فقط زمان کمی دارید یا به الهام بیشتری نیاز دارید. اما سوال بزرگ این است که آیا ابزارهای هوش مصنوعی واقعا به ما کمک می کنند؟ آیا باید از آنها برای ایجاد محتوای خود استفاده کنیم؟ در این پست وبلاگ محتوای هوش مصنوعی و اینکه چرا باید مراقب نحوه استفاده از آن باشیم، بحث خواهد شد.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال افزایش است

هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که وظایفی را انجام می‌دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند ادراک، یادگیری، استدلال، حل مسئله و تصمیم‌گیری. و در حال حاضر، انفجاری از ابزارهای هوش مصنوعی در اشکال و اندازه‌ها وجود دارد.

پذیرش گسترده تولید کننده های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، تولید سریع محتوا را در مقیاس آسان تر از همیشه می کند. تنها با چند کلیک، هر کسی می‌تواند یک مقاله کلی و کلی تولید کند یک شخص باید ویرایش کند برای تناسب با لحن کسب و کار خود و واقعی ساختن آن.

با استفاده از این ابزارهای جدید و براق، به راحتی می توانید در همه هیجان ها غرق شوید و محتوای زیادی تولید کنید. با این حال، چیزی وجود دارد که ما نمی توانیم و نباید هنگام استفاده از این AI ها نادیده بگیریم. ممکن است تعجب نکنید که استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای خود باعث ایجاد محتوای مشابه با دیگران می شود. برای اولین بار، این برای SEO شما عالی نیست.

همچنین منجر به یک مسئله بسیار بزرگتر می شود که همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. این محتوا اغلب به هیچ وجه متنوع و فراگیر نیست. این توسط هوش مصنوعی هایی ایجاد شده است که با محتوای مغرضانه آموزش دیده اند. و این محتوا اغلب توسط یک نوع شخص نوشته می شود. بیایید به این موضوع بپردازیم و دریابیم که چه کاری می توان انجام داد!

یکی از نگرانی های اصلی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، عدم اصالت و اصالت است. در حالی که الگوریتم ها می توانند سبک و لحن محتوای موجود را تقلید کنند، نمی توانند جایگزین خلاقیت و اصالت افراد واقعی شوند.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب فاقد جزئیات، عمق و اصالت است که می تواند به اعتبار و شهرت یک برند آسیب برساند. علاوه بر این، استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند کلیشه‌ها، سوگیری‌ها و شیوه‌های حذفی را تداوم بخشد، زیرا الگوریتم‌ها تمایل دارند الگوها و ترجیحات موجود را تکرار کنند.

از آنجایی که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی ایجاد محتوا را بسیار آسان می کند، اکنون تولید آن آسان تر از همیشه شده است یکسان محتوا مثل بقیه و اگر همه از یک هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند، هیچ کس محتوای جدیدی ایجاد نمی کند. ما در واقع یک اتاق پژواک ایجاد خواهیم کرد که هیچ فکر یا ایده جدیدی وارد نمی شود. این منجر به دیدی محدود و غیر فراگیر از جهان می شود.

فرانسوا شوله یک توییت لذت بخش در مورد افکار او در مورد محتوای هوش مصنوعی:

در رابطه با این موضوع، مگی هریسون در Futurism مقاله جالبی در مورد ChatGPT نوشت که اساساً یک ماشین خودکار خودکار است. فقط داشتن این دیدگاه، دور از فراگیر بودن، از جهات مختلف برای جامعه مضر است. این به دلیل تنوع گسترده مردم و دیدگاه‌ها در جهان ما نیست. همچنین از گروه هایی از مردم که اغلب در گذشته مورد غفلت و به حاشیه رانده شدن بوده اند، حمایت نمی کند.

مجموعه های آموزشی هوش مصنوعی تعصب دارند

مدل‌های زبان بزرگ (LLM) که قدرت افرادی مانند Google Bard، دستیار Bing مایکروسافت، و ChatGPT OpenAI را فراهم می‌کنند، بر روی محتوای اینترنت امروزی آموزش دیده‌اند. و در حالی که بیشتر مردم دوست دارند باور کنند که اینترنت متنوع و فراگیر است، اما برخی از آنها را دارد خیلی گوشه های مشکوک

ما باید تلاش کنیم برای جهانی که بسیار فراگیرتر از امروز است تلاش کنیم. استفاده از انجمن های عمومی در اینترنت برای آموزش هوش مصنوعی ممکن است بهترین ایده نباشد. در سال‌های اخیر این امر منجر به نژادپرستی و مغرضانه شدن هوش مصنوعی شده است.

چند نمونه

استفاده از اینترنت امروزی برای آموزش هوش مصنوعی مشکلات متعددی دارد. این بدان معناست که هوش مصنوعی‌ها خود نژادپرست، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا می‌شوند، زیرا محتوایی که در آن آموزش می‌بینند، نژادپرستانه، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا است. بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

شکست استخدام هوش مصنوعی آمازون

به عنوان مثال، استخدام آمازون هوش مصنوعی را در نظر بگیرید. آنها این ابزار را به عنوان “جام مقدس” استخدام توسعه دادند تا به آنها کمک کند تا افراد مناسب برای این شغل را پیدا کنند. آمازون برای آموزش هوش مصنوعی از رزومه‌های ده ساله عمدتاً مردانه استفاده کرد. البته، این بازتابی از صنعت فناوری به طور کلی است، اما به این معنی است که این ابزار جنسیت گرا شده است.

آنها ممکن است قصد ایجاد یک هوش مصنوعی جنسی جنسی را نداشته باشند، اما از آنجایی که داده‌هایی که به آن داده شده بود به سمت استخدام‌های مرد بیشتر منحرف شده بود، فکر می‌کرد که کار درستی انجام می‌دهد. اگر داده‌هایی که برای آموزش استفاده می‌کنند مغرضانه باشد، هوش مصنوعی همیشه مغرضانه خواهد بود.

ایجاد تصویر نیز می تواند مشکل ساز باشد

نمونه دیگری از نژادپرستانه شدن هوش مصنوعی ایجاد تصویر با هوش مصنوعی است. اگر می خواهید تصویری از یک زوج رمانتیک که دست در دست هم گرفته اند ایجاد کنید، غیر معمول نیست که ببینید همه ژنراتورها عمدتاً سفیدپوستان را پس می دهند. در جولای 2021، Dall-E 2 ابزار خود را به‌روزرسانی کرد تا «تنوع جمعیت جهان را با دقت بیشتری منعکس کند». متأسفانه، هنوز هم عکس هایی تولید می کند که متنوع نیستند. فقط زمانی که کلمه “فقیر” را به دستور اضافه کنید، افراد رنگین پوست را نشان می دهد.

این فقط به افراد رنگین پوست محدود نمی شود. جامعه LGBTQI+ نیز طعمه این تصاویر غیر فراگیر شد. البته، ابزارها می توانند تنظیماتی را در سیستم خود انجام دهند. ما هنوز راه درازی در پیش داریم تا دنیایی را که در آن هستیم بازتاب دهیم. همانطور که زوئی لارکین (لویتی) در پست وبلاگ در مورد تعصب هوش مصنوعی می نویسد: «متاسفانه هوش مصنوعی از تمایلات تعصبات انسانی در امان نیست. می‌تواند به انسان‌ها در تصمیم‌گیری بی‌طرفانه‌تر کمک کند، اما تنها در صورتی که برای اطمینان از عدالت در سیستم‌های هوش مصنوعی سخت کوش باشیم.»

ویرایش انسانی را فراموش نکنید

تا حدی، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان میانبر قابل قبول است. امروزه، با این حال، سازندگان محتوا بدون در نظر گرفتن داده هایی که هوش مصنوعی را تغذیه می کنند، از آنها استفاده می کنند. این منجر به تقویت و گسترش اتاق‌های اکو می‌شود و به ایجاد محتوای مشابه و تولید تصاویر نژادپرستانه و غیرشامل/متنوع کمک می‌کند.

در نتیجه، سازندگان محتوا باید از داده‌ها و الگوریتم‌های مورد استفاده ابزارهای هوش مصنوعی آگاه باشند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها معتبر، متنوع و فراگیر است و کلیشه‌ها یا شیوه‌های حذفی را تداوم نمی‌بخشد.

بسیاری از محتوای آنلاین نماینده نیستند

ابزار استخدام آمازون و Dall-E 2 چند نمونه از تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی هستند که سرکش هستند. و عجیب نیست که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به همین ترتیب پیش می روند زیرا اینترنت مملو از محتوای نوشته شده توسط مردان سفیدپوست متوسط ​​انگلیسی زبان سیس است.

برای مثال، مطالعه‌ای توسط مؤسسه اینترنت دانشگاه آکسفورد نشان داد که ویراستاران (عمدتاً مرد) در بخش غربی جهان بیشترین مشارکت را در ویکی‌پدیا داشته‌اند و یک جهان‌بینی منحرف ایجاد می‌کنند.

حتی اگر این بخشی از مخاطبان هدف شما باشد، تنها مخاطب نیست. افراد از هر پیشینه با انواع تجربیات در حال حاضر تنها درصد کمی از صداهای شنیده شده را تشکیل می دهند.

اگر می‌خواهیم چرخه تکرار مداوم همان محتوا را بشکنیم، باید در نوشتن و ایجاد محتوای فراگیرتر پیشرفت کنیم. به این ترتیب، ما می‌توانیم هوش مصنوعی‌های آینده را در اینترنت فراگیرتر و متنوع‌تر آموزش دهیم.

محتوای امروز را برای آینده بهتر کنید

سعی کنید آن فرد از جلسه نباشید که حرف دیگران را تکرار کند. محتوا را با صدای خود تولید کنید و آن را برای گسترده ترین مخاطبان ممکن در دسترس قرار دهید. همه اینها اینترنت بهتری را برای همه ایجاد می کند.

با مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، ارتباط مناسب برقرار کنید. هنگامی که شما به طور فراگیر می نویسید، شما، دوست من، به ایجاد محتوایی کمک می کنید که اینترنت آینده را به مکان بهتری تبدیل کند.

مراقب تعصب خود باشید

این تنها هوش مصنوعی نیست که این تعصب را دارد. همه ما یک سوگیری ناخودآگاه داریم که سعی می کنیم آن را بیاموزیم و تکامل دهیم. این همان چیزی بود که ما را در وهله اول به اینجا رساند. همه ما باید برای نوشتن محتوای فراگیرتر بهتر عمل کنیم. تنها با صرف زمان برای نوشتن محتوای فراگیر، اینترنت امروزی را شکل خواهیم داد. این به نوبه خود به این معنی است که ما می توانیم ابزارهای هوش مصنوعی آینده را با زبانی فراگیرتر و کمتر تحقیر آمیز آموزش دهیم.

این یک مسئولیت بزرگ است، ما می دانیم. و این چیزی نیست که یک شبه تغییر کند. طول میکشه. ما بدون شک اشتباه خواهیم کرد. اما، با تلاش در حال حاضر برای ایجاد محتوای متنوع و فراگیر، ما توپ را به سمت اینترنت بهتر آغاز خواهیم کرد.

پس چه می توانیم بکنیم؟

می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان بخشی از فرآیند تولید محتوا استفاده کنید. با این حال، قبل از انتشار باید یک ویرایش انسانی انجام دهید. نسبت به محتوایی که از ابزار هوش مصنوعی بیرون می آید انتقاد کنید. حتما یک بررسی واقعی انجام دهید. و تنظیمات بسیار مورد نیاز را انجام دهید. شما نباید فقط لحن صدا را در محتوای خود تنظیم کنید، بلکه باید آن را از نظر تنوع و فراگیر بودن نیز بررسی کنید. شما باید هر محتوای مشکل زا را مشخص کنید. آن را تا حدی بهبود دهید که هر کسی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و شما با آن راحت باشید.

چگونه محتوای خود را فراگیرتر کنیم

دانستن اینکه از کجا شروع کنید ممکن است سخت باشد. اینجاست که ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا در مسیر دسترسی به اینترنت فراگیرتر و متنوع‌تر قرار بگیرید. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل زبان فراگیر ما در Yoast SEO. این تحلیل جدید به شما کمک می‌کند بفهمید که چه زمانی ممکن است به طور ناخودآگاه از اصطلاحی استفاده کرده باشید که فراگیر نیست یا در واقع نژادپرست، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا است.

دقیقاً مانند تجزیه و تحلیل خوانایی ما، در متن شما به دنبال کلماتی از پایگاه داده ما است که نژادپرستانه، جنسیتی، غیرشامل یا تحقیرآمیز هستند. این به شما کمک می کند تا از آن کلمات و عبارات غیرشامل آگاه شوید. بازخورد و جایگزین های مناسبی دریافت خواهید کرد که می تواند محتوای شما را بهبود بخشد تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان سایت احساس می کنند با آنها صحبت می شود. تنها با چند قدم کوچک در مسیر درست، امیدواریم همه ما بتوانیم جهان و وب را به مکانی فراگیرتر و متنوع تر برای نسل های آینده تبدیل کنیم. و برای هوش مصنوعی آینده.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور