آیا فیس بوک نام خود را تغییر داد؟ بله، اکنون “متا” است

چیزی که در یک خوابگاه کالج آغاز شد، قرار است از دنیای فیزیکی فراتر رود، زیرا مسیر جدیدی برای فیس بوک امروز با تغییر نام غیرمنتظره آغاز می شود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت امروز اعلام کرد شرکتی که قبلاً فیس بوک نام داشت، اکنون متا نامیده می شود.

چرا فیسبوک نام خود را تغییر داد؟

زاکربرگ اهداف بلندپروازانه ای برای تغییر آنچه مردم فکر می کنند با رسانه های اجتماعی امکان پذیر است، دارد.

گذاشتن یک نام جدید به این شرکت، این موضوع را تقویت می‌کند که فیس‌بوک همانطور که می‌دانستیم چهره‌ای پیدا کرده است.بلند کردن از انواع

جایی که فیس بوک پایه و اساس برقراری ارتباط افراد از طریق عکس، فیلم و متن را پایه گذاری کرد- متا قصد دارد بعد جدیدی به تجربه اضافه کند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

“Meta” از کلمه “metaverse” مشتق شده است، که به یک محیط سه بعدی همه جانبه اشاره دارد که در آن چندین نفر می توانند فضای مجازی یکسانی را به اشتراک بگذارند.

زاکربرگ دیدگاه منحصر به فرد خود را از آن توضیح می دهد:

«کیفیت تعیین کننده متاورس، احساس حضور خواهد بود – مثل اینکه شما دقیقاً آنجا با شخص دیگری یا در مکانی دیگر هستید. احساس حضور واقعی در کنار شخص دیگری، رویای نهایی فناوری اجتماعی است. به همین دلیل است که ما روی ساختن آن متمرکز شده ایم.

در متاورس، شما قادر خواهید بود تقریباً هر کاری را که تصور کنید انجام دهید – با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، یاد بگیرید، بازی کنید، خرید کنید، خلق کنید – و همچنین تجربیات کاملاً جدیدی که واقعاً با طرز فکر ما مطابقت ندارند. کامپیوترها یا تلفن های امروزی.”

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

او در ادامه یک مورد استفاده بالقوه را توصیف می کند که کاملاً با نحوه استفاده ما از فناوری امروزی بیگانه به نظر می رسد.

در متاورس زاکربرگ، کاربران با کلاه های VR وارد سیستم می شوند و به صورت هولوگرام با یکدیگر درگیر می شوند.

دنیای مجازی که آنها به آن متصل می شوند طوری طراحی شده است که شبیه زندگی واقعی باشد.

همکاران می توانند به عنوان مثال وارد متاورس شوند و برای یک جلسه دور هم جمع شوند. به نظر می رسد که همه آنها در یک اتاق با هم هستند حتی اگر کشورهایی جدا از هم باشند.

شاید یک مثال سرگرم‌کننده‌تر از آنچه در متاورس امکان‌پذیر است- به کنسرت‌هایی فکر کنید که حضور در آن‌ها توسط مکان فیزیکی فرد محدود نمی‌شود.

شما می توانید هنرمند مورد علاقه خود را با یک دوست در ایالت دیگر بدون نیاز به مسافرت ببینید.

زاکربرگ ادامه می دهد:

در این آینده، می‌توانید فوراً به‌عنوان هولوگرام تله‌پورت کنید تا در دفتر بدون رفت‌وآمد، در یک کنسرت با دوستان یا در اتاق نشیمن والدینتان باشید تا به آنها رسیدگی کنید. این بدون توجه به اینکه در کجا زندگی می کنید، فرصت های بیشتری را باز می کند. می‌توانید زمان بیشتری را صرف کارهایی کنید که برایتان مهم است، زمان ترافیک را کاهش دهید و ردپای کربن خود را کاهش دهید.»

آیا هر یک از این تجربیات جایگزین مناسبی برای زندگی واقعی خواهد بود؟ آیا مردم می خواهند از این طریق از فناوری استفاده کنند؟

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

زاکربرگ متقاعد شده است که پاسخ مثبت است. با این حال، او از شر پلتفرم های موجود خلاص نمی شود.

در اینجا موارد بعدی برای فیس بوک و متا آمده است.

حالا که فیس بوک نام خود را تغییر داده چه اتفاقی می افتد؟

در آینده، مجموعه برنامه های فیس بوک به بخش جداگانه ای از این شرکت تعلق خواهد داشت. بخش دیگری برای همه کارهای روی پلتفرم های آینده ایجاد خواهد شد.

برنامه‌های موجود اکنون در اولویت دوم قرار دارند، زیرا زاکربرگ اعلام کرده است که شرکت او «فرست‌ترین» است.

«از این به بعد، ما اولی متاورز خواهیم بود، نه اول فیسبوک. این بدان معناست که با گذشت زمان برای استفاده از سایر خدمات ما نیازی به حساب فیس بوک نخواهید داشت. همانطور که نام تجاری جدید ما در محصولات ما ظاهر می شود، امیدوارم مردم در سراسر جهان با نام تجاری متا و آینده ای که ما برای آن ایستاده ایم آشنا شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

هیچ نشانه ای وجود ندارد که فیس بوک به عنوان یک محصول به جایی برسد.

کسب‌وکارها و بازاریابان می‌توانند نفس راحتی بکشند، زیرا هیچ اختلالی در خدماتی که در حال حاضر استفاده می‌شوند وجود نخواهد داشت.

خدمات مرتبط با متاورس این شرکت علاوه بر فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ چیزی قابل استفاده خواهد بود.

با این اوصاف، هیچ الزامی برای ورود به متاورس وجود ندارد، اگر این چیزی نیست که هنوز آماده یادگیری در مورد آن نیستید.

زاکربرگ چشم انداز متاورز خود را به شدت تحت فشار قرار می دهد، اما من شک دارم که پیوستن به آن به طور ناگهانی به یک الزام برای استفاده از سایر خدمات شرکت تبدیل شود.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

زمان نشان خواهد داد که آیا جهان در اشتیاق او برای این پروژه سهیم است یا خیر.

منبع: فیس بوک (1، 2)


تصویر ویژه: فردریک لگراند – COMEO/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور