آیا فناوری ردیابی COVID امن است یا باید نگران حریم خصوصی باشید؟

عکس پروفایل نویسنده

@sanchit.geraسانچیت گرا

Sanchit یک توسعه دهنده نرم افزار است که علاقه زیادی به استارتاپ ها و کارآفرینی فناوری دارد.

چند هفته پیش کانادا برنامه COVID Alert را برای عموم مردم منتشر کرد. این برنامه برای کمک به ردیابی تلاش ها در استان برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در نظر گرفته شده است. بدیهی است که در مورد حریم خصوصی و پیامدهای امنیتی آن س questionsالاتی وجود دارد. اگرچه من در اینجا بر روی نسخه کانادایی برنامه تمرکز دارم ، اما معماری اساسی آن توسط بسیاری دیگر از مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان استفاده می شود. لیست کامل کشورها را می توانید در اینجا پیدا کنید.

اولین نکته مهم در مورد هشدار COVID این است که اگرچه خود برنامه توسط Health Canada (و سایر مراجع بهداشت عمومی) مارک و منتشر می شود اما بیشتر فناوری اصلی به ترتیب توسط اپل و Google برای iOS و Android ارائه می شود.

در اوایل سال جاری ، اپل و گوگل ، با همكاری مشترک ، چارچوبی را منتشر كردند به نام Exposure Notification System (ENS) كه مخصوص ساخت برنامه های ردیابی COVID طراحی شده است. این چارچوب مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه دهندگان در هر دو سیستم عامل فراهم می کند و در نظر گرفته شده است تا توسط مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان استفاده شود. این هدف با هدف صریح حفظ حریم خصوصی کاربر با طراحی در تلاش برای تشویق به پذیرش گسترده تر ایجاد شده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور