آیا “رابط مش مشکی” CNCF مش های سرویس را تلفیق می کند؟

همانطور که بیشتر و بیشتر برنامه ها با استفاده از کانتینرها و ریز سرویس ها نوشته می شوند (یا بازسازی می شوند) و بطور ابری بکار می روند ، مفهوم مش های سرویس برای کمک به سرپرستان و توسعه دهندگان برای مقابله با پیچیدگی جدید همراه این انتقال ظاهر شد. مش های مختلف خدمات تکثیر یافته اند و اکنون یک س bigال بزرگ این است که آیا صنعت بر روی یک پلت فرم مشبک سرویس استاندارد مانند استانداردی که در Kubernetes به عنوان پلتفرم تنظیم کانتینر بر روی استاندارد قرار می گیرد ، استاندارد می شود؟

امروزه حدود ده سرویس مشکی در دسترس است که همه آنها تا حد زیادی با یکدیگر ناسازگار هستند. انتخاب یکی از کارها دلهره آور است و تغییر دادن آن به دیگری آسان و ارزان نیست. اما بسیاری از سازمان ها تحت فشار هستند که در آغاز هرگونه استقرار عمده معماری ابر ترکیبی ، یک شبکه سرویس را اتخاذ کنند. این فناوری به طور فزاینده ای برای استقرار بزرگ بومی ابر ضروری به نظر می رسد ، زیرا به کنترل ترافیکی که توسط کانتینرها ، ماشین های مجازی و ریز سرویس ها اضافه می شود ، کمک می کند و طراحی آن از ابتدا برای ایجاد زیرساخت آسان تر از افزودن بعداً است.

اختلافات بین آنها از جزئی یا گسترده است. به عنوان مثال Istio ، Consul و Kuma ، همه مبتنی بر Envoy هستند ، سرور پروکسی که در ابتدا در Lyft ساخته شده است. آنها از نظر ویژگی غنی هستند و از پس کارهای مختلف برمی آیند اما استقرار و مدیریت آنها دشوار است. سایر موارد ، از جمله Linkerd و Maesh ، استفاده از آنها نسبتاً آسان است اما دارای قابلیت های محدودتری هستند.

ویلیام مورگان ، یکی از بنیانگذاران Linkerd و مدیرعامل این شرکت ، گفت: “من اطمینان دارم که از مشهای خدماتی که امروز وجود دارد ، ادغام خواهد شد ، اما من فکر نمی کنم چیزی مانند Kubernetes باشد.” استارت آپ متمرکز بر لینکرد ، Buoyant ، در اوایل این ماه ، در جریان KubeCon Europe ، طی یک میزگرد با موضوع خدمات شبکه برای مطبوعات گفت. “من فکر می کنم واقعیت این است که Kubernetes به نوعی دور از ذهن بود. در اکوسیستم منبع باز ، اگر به طور گسترده تر نگاه کنید ، اغلب این اتفاق می افتد که دو یا گاهی اوقات سه پروژه وجود دارد که به نوعی در کنار هم توسعه می یابند. من فکر می کنم ما خیلی مسیری را پیموده اید که واقعاً فکر می کنید دنیایی جدی وجود دارد که در آن فقط یک جهان وجود دارد. “

لین سان ، مدیر منبع آزاد در solo.io و عضو کمیته نظارت فنی Istio با این اختلاف نظر داشتند. وی با اشاره به اینکه Mesosphere و Docker Swarm هنوز هم در برخی از مراکز داده استفاده می شود تا اساساً همان وظیفه Kubernetes را داشته باشد ، هنوز می توان یک بازیکن مسلط در یک زمینه وجود داشته باشد ، حتی در صورت وجود چندین بازیکن.

وی همچنین اشاره کرد که در حال کار در Service Mesh Interface و در Kubernetes برای ایجاد API های استاندارد است ، که می تواند تأثیر نازک کردن زمینه یا حداقل ایجاد مش های سرویس تا حدودی قابل تعویض داشته باشد.

وی گفت: “آنچه در صنعت واقعاً جالب توجه است این است كه رابط مش مش وجود دارد كه سعی در استاندارد سازی مش مشكی دارد.” “همچنین API gateway جدیدی از Kubernetes در حال ظهور است. اگر Kubernetes قصد دارد مسیرهای gateway و API را انتخاب کند تا به شما امکان پیکربندی برخی از لایه های 7 را بدهد. [application layer] قابلیت های mesh-service ، و اگر این مسئله اصلی باشد ، می توانم ببینم که فروشندگان در آن API گرد هم آمده اند. اگر API برنده API باشد ، شاید فروشندگان در آن مسیر گرد هم آیند ، بنابراین واقعاً جالب است که ببینیم این دو API تا چه حد برنده بازار هستند. “

جان جویس ، مهندس اصلی در سیسکو ، گفت: “قطعاً باید ادغام شود.” “ما هنوز آن را ندیده ایم. در واقع گسترش بیش از یک تحکیم در سال گذشته وجود دارد. این کمی مشکل است ، اما من با ویلیام موافقم ، من یک همگرایی را به تنهایی نمی بینم.

وی افزود: “آنچه كوبرنتس انجام داد واقعاً تلفیق حول یک API از بسیاری جهات بود.” “آنها رابط زمان اجرا برای CNI دارند [Container Network Interface]، بنابراین در زیر API انعطاف پذیری زیادی در اجرا داشته اند. SMI شاید تلاشی برای رسیدن به آنجا با مش سرویس بود ، داشتن یک API مشترک و اجازه دهید پیاده سازی های زیر همان چیزی باشد که ممکن است باشد. من کاملاً چنین اتفاقی را ندیده ام. همانطور که لین گفت ، به نظر می رسد که ادغام کافی در مورد SMI وجود ندارد ، اما به نظر من ، تقریباً ابتدا باید حول یک API ادغام شوید تا اجازه دهید پیاده سازی های زیر انعطاف پذیر باشد. “

کریس کمبل ، معمار پروژه ابر در HP ، از Envoy نام برد که در نوامبر 2018 در حالی که کلاه خود را به حلقه SMI انداخت ، در بنیاد محاسبات Cloud Native به یک پروژه “فارغ التحصیل” تبدیل شد.

وی گفت: “من فکر می کنم دلیل دیگر اینکه ما شاهد مشاغل زیادی هستیم ، محبوبیت و تنظیمات Envoy است.” “تلاش مورد نیاز تا حد زیادی کاهش یافته است. من فکر می کنم به همین دلیل است که شما دیدید شاید دو سال قبل بسیاری از پیاده سازی های مش سرویس در همان زمان انجام شده است.

“من واقعاً از SMI بسیار هیجان زده هستم. یکی از مواردی که من مدام به آن فکر می کنم ، خصوصاً هنگام اتخاذ پروژه های منبع باز ، این است که اگر به هر دلیلی این پروژه از بین برود ، هزینه آن چقدر است؟ ایده استفاده از API یا مشخصات یک پیاده سازی برای این نگرانی بسیار قدرتمند است. “

مورگان گفت: “Linkerd یکی از اولین پروژه های SMI بود.” من فکر می کنم اگر به repo GitHub نگاه کنید ، افراد Linkerd هنوز هم شماره یک همکاری کننده SMI هستند ، اما تقاضای زیادی برای من از اوایل شخصاً هیجان زده شدم ، زیرا مواردی مانند Flagger را فعال می کند. من مانند اوکی هستم ، این اکوسیستم ابزار عظیم وجود دارد ، اما چیزهای فراتر از آن را ندیده ام. مطمئنا از دیدگاه کاربر نهایی تقاضای زیادی وجود نداشته است. این مانند کادر انتخاب در ماتریس ویژگی است. در نبود فشار از هر دو جهت ، نمی دانم. به نظر ایده خوبی می رسد ، اما من شخصاً چیزهای زیادی را نمی بینم فشار برای ما بر Linkerd. “

کمبل پاسخ داد: “جالب است ، زیرا احساس راه حل مناسبی دارد.” “شاید ما در فضا به اندازه کافی رشد نکرده ایم که بتوانیم واقعاً از این ویژگی ها بهره مند شویم ، من نمی دانم. من به خاطر می آورم که یک پیراهن بزرگ در اطراف داکر وجود داشت که به طور مداوم مشخصات تصویر را تغییر می داد در حالی که قبل از OCI استاندارد بود [Open Container Initiative] سرانجام ایجاد شد بازخوردی که داکر داد این بود که “ما هنوز هم تکرار می شویم. ما هنوز در اینجا نوآوری می کنیم. ما نمی دانیم مشخصات صحیح باید چه باشد. ‘ مشخصات شما ممکن است مناسب تر باشد هنگامی که شما به بلوغ رسیدید و شروع به سیمان کاری می کنید.

وی افزود: “مطمئناً جالب است.” “من حدس می زنم که به نوعی خواهیم دید که چگونه تکامل می یابد.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور