آیا تعهد صفر کربن Cloudflare تأثیر واقعی خواهد داشت؟

Cloudflare ، که به شرکت ها کمک می کند خدمات وب سریعتر و ایمن تری را اجرا کنند و همچنین خدمات محاسبات ابری و لبه را ارائه می دهد ، اخیراً تعهد بلندپروازانه ای برای کمک به برق رسانی اینترنت بدون انتشار کربن صفر اعلام کرده است. این شرکت متعهد شد که شبکه جهانی گسترده و به هم پیوسته خود را با 100 درصد انرژی تجدیدپذیر اداره کند – و تمام کربنی را که شبکه آن از زمان تأسیس تا سال 2025 منتشر کرده است حذف کند.

این امر گامی در جهت درست است ، اما مشخص نیست که تلاش های Cloudflare در تسریع تغییر به سمت شبکه های بدون کربن چقدر معنی دار خواهد بود. اهداف آن مطابق با اعلام اخیر مایکروسافت مبنی بر تأمین 100 درصد از انرژی بدون کربن در تمام ادارات و مراکز داده در سراسر جهان تا سال 2030 نیست. گوگل ، که در سپتامبر 2020 قول مشابهی داد ، می گوید در حال پیشرفت است تا بتواند تا سال 2030 بطور کامل 24 ساعته و بدون کربن فعالیت کند. اهداف انرژی بدون کربن 24 ساعته و 7 روزه نیازمند تطبیق خرید انرژی بدون کربن با مصرف در شبکه مشابه است. مبنای بار ساعتی در مقابل ، هدف Cloudflare برای استفاده از “100٪ انرژی تجدیدپذیر” به معنای مطابقت با کل مصرف برق سالانه جهانی آن است ، به این معنی که مقداری ساعت در برخی از مکانها منجر به انتشار کربن می شود.

مهم است که به خاطر داشته باشید که زیرساخت ها و کسب و کار Cloudflare بسیار متفاوت از منابع بزرگ مقیاس بزرگ است ، چه برسد به میزان منابعی که گوگل و مایکروسافت در اختیار دارند.

اثربخشی EAC ها در رسیدن به کربن صفر متفاوت است

تعهد Cloudflare تا حد زیادی بر خرید گواهینامه های ویژگی انرژی (RECs در آمریکای شمالی ، تضمین مبدا در اروپا ، I-RECs در تعداد فزاینده ای از کشورها در آسیا ، آفریقا ، خاورمیانه و آمریکای لاتین) متکی است. هر EAC نشان می دهد که 1 مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر تولید شده و به شبکه اضافه شده است. Cloudflare گواهینامه هایی را خریداری می کند که با مصرف انرژی شبکه خود مطابقت داشته باشد-هیچ توافق نامه خرید مستقیم برق (PPA) ندارد ، که انتقال فیزیکی برق را در شبکه محلی تضمین می کند ، مقیاس های بزرگ می توانند مذاکره کرده و برای دستیابی به کربن صفر خود مذاکره کنند. اهداف

جان گراهام کامینگ ، مدیر ارشد فناوری Cloudflare می گوید: “ما دوست داریم این کار را مستقیماً از طریق انرژی های تجدیدپذیر انجام دهیم ، اما شبکه ما در 250 شهر در 100 کشور جهان قرار دارد ، بنابراین مقیاس آن بسیار زیاد است.” “وقتی می توانیم مستقیم خرید کنیم ، می کنیم.”

او می افزاید که ادعاهای Cloudflare برای انرژی های تجدیدپذیر بر اساس استانداردهایی است که توسط RE100 ، Climate Disclosure Project و The Climate Group وضع شده است و گواهینامه ها ابزار قدرتمندی برای شرکت هستند “هنگامی که ما اغلب از مراکز داده نیرو خریداری می کنیم ، یک مرحله از منبع تغذیه. ”

گری کوک ، مدیر کمپین های اقلیمی جهانی در Stand.Earth ، که قبلاً یک دهه را صرف کار بر روی مسائل مربوط به انرژی مرکز داده در Greenpeace کرده است ، می گوید: تأثیر گواهینامه های انرژی تجدیدپذیر بسیار متفاوت است. او توضیح می دهد: “در حالی که REC ها ضروری هستند ، آنها نیز کم هزینه هستند ، بنابراین ادعای آنچه در حال حاضر در شبکه است آسان است.” اما چگونه مراکز داده آنها انرژی خریداری می کنند؟ ترکیب انرژی آنها چیست؟ “

REC هایی که باعث ایجاد پروژه های جدید انرژی کربن صفر می شوند تفاوت ایجاد می کنند

تیم هیوز ، معاون استراتژی Stack Infrastructure ، توسعه دهنده مرکز داده عمده فروشی ، می گوید: مقیاس های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت مالک و اداره کننده بسیاری از امکانات مرکز داده خود هستند و برنامه های خود را در مقیاس بالا اجرا می کنند ، بنابراین می توانند مستقیماً با خدمات آب و برق مذاکره کنند. که امکانات را به مقیاس های بزرگ اجاره می دهد. او می گوید ، Cloudflare “با مقیاس و محدودیت هایی که دارد ، بهترین کار را می کند ، با ردپای گسترده ای در تعداد زیادی از امکانات.”

هیوز خاطرنشان می کند: در حالی که REC ها اساساً یک مکانیزم حسابداری هستند ، اما تأثیر بسزایی دارند زیرا به ایجاد پروژه های جدید تولید انرژی های تجدیدپذیر کمک می کنند و می افزاید: در برخی موارد ، شرکت ها می توانند با خرید REC در بازارهای خاص در نزدیکی امکانات مرکز داده خود ، مجاورت را اولویت بندی کنند. و “پر کردن مجدد” با REC های ملی. اما او تأکید می کند که هیچ یک از این پروژه های انرژی تجدیدپذیر به طور مستقیم مراکز داده را تغذیه نمی کند.

او می گوید: “الکترون ها در همان شبکه ای حرکت می کنند … که بار الکترون ها را از آن می گیرد ، اما هیچ کس این پروژه ها را در مرکز داده ها جمع آوری نمی کند.” “از نظر قراردادی آنها مستقیماً آنها را نیرو می دهند ، اما از نظر فیزیکی اینطور نیست.” در عوض ، شرکت ها می توانند بسته به پروژه های موجود و مقررات در حوزه قضایی خاص ، بهینه سازی خرید REC را ادامه دهند.

زیرساخت های توزیع شده انتقال به کربن صفر را پیچیده می کند

مایک ماترا ، مدیر پایداری شرکتی در Akamai Technologies رقیب Cloudflare ، موافق است که اهداف کربن صفر چالش های بزرگتر و پیچیده تری را برای بازیکنان حاشیه ایجاد می کند تا برای مقیاس بزرگ. “ما امروز در حدود 138 کشور هستیم. این دشوار است که بفهمید چگونه این بارها را به طرز معنی داری سبز می کنید. ” “من فکر می کنم Cloudflare در حال حاضر کار بزرگی را انجام می دهد و کار سختی انجام می دهد.”

آکامایی می گوید که به دنبال فرصت های اضافی از طریق قراردادهای خرید برق مجازی (VPPAs) است ، یک ساختار قرارداد مالی که در آن انرژی و REC های به دست آمده مستقیماً به انرژی خالص تجدیدپذیر جدید و پاک اضافه شده به شبکه نسبت داده می شود. ماترا می گوید: “اما آنها فقط در مناطق جغرافیایی خاصی قرار خواهند داشت.” “ما یک دیدگاه روشن در مورد آنچه که ما در تلاش برای دستیابی به آن هستیم ، داریم ، اما این در مورد چگونگی ایجاد فرصت هایی برای رسیدن به این چشم انداز است.”

Cloudflare می گوید تلاش هایش برای حذف انتشار کربن تاریخی آن نیز گامی بزرگ است ، و همچنین اعلامیه ای که مشتریان آن می توانند ترافیک را از طریق مراکز داده که از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند ، انتخاب کنند. گراهام کامینگ می گوید: “اگر نگاه کنید که جهان چقدر به اینترنت وابسته است تا بتواند حامی موثری برای مقابله با بیماری همه گیر باشد ، تصور استفاده کمتر از اینترنت آسان نیست.” بنابراین ، گزینه های ما کارآمدتر شدن است ، که در حال حاضر برای ما بسیار مهم است و در نهایت رسیدن به آلایندگی صفر. “

سرمایه گذاران ، مشتریان شرکتی بیشتر به کربن آگاه هستند

کوک اضافه می کند که اهداف انتشار گازهای گلخانه ای یک موضوع بزرگ برای سرمایه گذاران است ، با افزایش معیارهای ESG برای سنجش عملکرد شرکت ها. او می گوید: “شرکت ها در معرض خطر قرار گرفتن در معرض خطر قرار می گیرند و به عنوان واجد شرایط برای کلاس های خاصی از سرمایه گذاری شناخته نمی شوند.”

علاوه بر این ، مشتریان در مورد انتظارات خود از شرکت های فناوری که با آنها تجارت می کنند ، صحبت می کنند. مارک پورتر ، معاون برنامه های اتحادیه خریداران انرژی تجدیدپذیر ، اتحادیه خریداران بزرگ انرژی پاک ، ارائه دهندگان انرژی و ارائه دهندگان خدمات ، می گوید: “ما شاهد این هستیم که مشتریان از RFP ها و قراردادهای مربوط به برق تجدیدپذیر درخواست های تهاجمی تر و صریح تری می کنند.”

به طور کلی ، مسافت پیموده شده شما در مورد ادعاهای بدون کربن ممکن است در شرکت های مختلف متفاوت باشد. پورتر می گوید ، برای Cloudflare و سایر سازمان های غیر مقیاس بزرگ ، تأثیر تلاش های آنها بر اساس اندازه ، نوع و ردپای کربن آنها متفاوت خواهد بود. “برای هر شرکتی مهم است که بهترین راه را برای دستیابی به اهداف داخلی خود ارزیابی کند ، بنابراین ما را به سمت یک سیستم انرژی بدون کربن سوق دهد.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور