آیا اینتل واقعاً مایل به پرداخت 2 میلیارد دلار برای RISC-V Startup SiFive است؟

SiFive 6 ساله واقع در سان ماتئو ، کالیفرنیا ، استارت آپ نیمه هادی افسانه ای که RISC-V را روی نقشه قرار می دهد ، ممکن است خواستگار داشته باشد.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که طبق منابع ناشناس نزدیک به SiFive ، اینتل پیشنهادی برای خرید این شرکت با بیش از 2 میلیارد دلار ارائه داده است. اگرچه نه اینتل و نه SiFive به طور علنی اظهار نظری نکرده اند ، اما منابع بلومبرگ می گویند SiFive برای تعیین مراحل بعدی ، به مشاوران مراجعه کرده است.

این منابع همچنین گفتند که این شرکت چندین پیشنهاد تصاحب دیگر و همچنین پیشنهادات سرمایه گذاری دریافت کرده است.

ولاد گالابوف ، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در محقق اومدیا ، به DCK گفت: “به نظر من این یک شایعه کاملاً دیوانه وار به نظر نمی رسد ، با توجه به اینکه من آن را در برخی از بزرگترین نشریات ، با شروع بلومبرگ دیده ام.” “من تمایل دارم که فکر کنم این امکان وجود دارد.”

(افشای اطلاعات: متعلق به Omdia توسط Informa Tech است که دارای دانش Data Center نیز است.)

SiFive و RISC-V

تجارت SiFive مبتنی بر RISC-V است ، یک معماری مجموعه دستورالعمل منبع باز کاهش یافته که می تواند برای ساخت همه چیز از کنترل کننده ها و شتاب دهنده ها گرفته تا پردازنده های گرافیکی و پردازنده ها استفاده شود. این معماری در ابتدا به عنوان یک پروژه در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی توسعه یافت و SiFive توسط سه توسعه دهنده اصلی پروژه تأسیس شد.

این روزها شاهد افزایش استفاده از معماری به عنوان شتاب دهنده و کنترل کننده هستیم ، اما هنوز این کار نشده است وارد بازار پردازنده شوید به هر روش معنی دار علی بابا ، پردازنده های RISC-V را توسعه داده است که به طور گسترده در مراکز داده ابری خود استفاده می کند و موسسه نرم افزار آکادمی علوم چین قصد دارد تا پایان سال آینده 2000 لپ تاپ مجهز به RISC-V به عنوان بخشی از تلاش های دولت چین برای شکستن وابستگی این کشور به فناوری خارجی.

نان و کره SiFive به شرکت ها کمک می کند تا تراشه ها را برای نیازهای خاص طراحی کنند ، معمولاً از الگوهای موجود در مجموعه خود از طرح های مبتنی بر RISC-V استفاده می کنند و سپس از طریق تولید کنندگان شخص ثالث به آنها در مراحل تولید کمک می کنند. این شرکت ادعا می کند می تواند با استفاده از روش های سنتی و معماری مجموعه دستورالعمل های اختصاصی ، تراشه ای را در حدود 10٪ هزینه ای که به بازار می آورد وارد بازار کند.

در حالی که SiFive مترادف با RISC-V است ، حقوق معماری توسط آن محفوظ است انجمن بین المللی RISC-V ، که در سال 2015 به عنوان بنیاد RISC-V شکل گرفت. این معماری تحت Creative Commons Attribution 4.0 مجوز دارد ، به اصطلاح یک مجوز مجاز است که به کاربران اجازه می دهد در صورت تمایل هر محصولی را که تولید می کنند اختصاصی تولید کنند.

علاقه اینتل به SiFive و RISC-V

گالابوف گفت که دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که اینتل علاقه مند به خرید SiFive است ، به ویژه در زمانی که بنظر می رسد معماری بزرگ دیگر افسانه ، Arm ، به زودی تحت مالکیت انویدیا قرار می گیرد ، که در نهایت می تواند مسائل مربوط به مجوز را برای اینتل ایجاد کند.

وی گفت: “اینتل برخی از فناوری های Arm را مجوز می دهد ، بنابراین این احتمال وجود دارد كه آنها در تلاشند بدانند كه چگونه می توانند خود را از آن جدا كنند.” “من فکر می کنم این احتمال وجود دارد که آنها همچنین در کنار x86 خود در حال بررسی معماری پردازنده دوم باشند. آنها قبلا این کار را انجام داده اند ، بنابراین اگر آنها به دنبال یک متفاوت ، دیدگاه متفاوت برای معماری پردازنده خود هستند تعجب نخواهم کرد. “

وی افزود: “همچنین این احتمال وجود دارد كه آنها در حال توسعه یك شركت پردازنده باشند.” “آنها تعداد کمی توسعه داده اند ، اما انویدیا هنوز رهبر بازار است. من قطعاً پیش بینی می کنم که یا توسعه محصول جدید در کارت ها باشد ، یا اینکه سعی کنید از RISC-V به جای Arm در برخی از محصولات خود استفاده کنید ، جایی که امروز آنها هستند مجوز بازو. “

تقویت RISC-V

RISC-V در حال حاضر برخی از ضربه های سنگین را در عرصه فناوری پشت سر خود دارد. Alibaba Cloud ، هواوی و وسترن دیجیتال همگی اعضای برتر “برتر” RISC-V International هستند. SiFive همچنین مورد توجه بازیکنان مهم فناوری قرار گرفته است. وسترن دیجیتال ، که در نهایت قصد دارد به طور انحصاری از RISC-V استفاده کنید ، یک سرمایه گذار است ، همانند تراشه ساز Arm Qualcomm و Intel.

با این حال ، بزرگترین تراشه ساز جهان که مالک آن چیزی است که مسلماً بازیکن برتر RISC-V است ، می تواند یک بازی را تغییر دهد که به گفته گالابوف ، مثبت خواهد بود.

وی گفت: “من فکر می کنم که این یک افزایش خالص خواهد بود.” “اینتل ، به غیر از انبوه پول ، چندین کار برای آن انجام داده است. آخرین باری که من بررسی کردم ، آنها بیش از 12000 مهندس نرم افزار داشتند ، بنابراین این بدان معنی است که آنها واقعاً می توانند این اکوسیستم را در اطراف RISC-V ایجاد کنند. نکته دوم این است که آنها دارای یک شبکه مشارکت بسیار قوی ، حتی با برخی از ارائه دهندگان خدمات ابر ابر

“من فکر می کنم این دو مورد است: این توانایی استفاده از ارتش مهندس نرم افزار خود برای افزایش پشتیبانی از RISC-V را دارد و [it has] مشارکت برای انتقال آن از طریق در برخی از کاربران نهایی بزرگ ، “گالابوف گفت.

وی افزود اینتل همچنین دارای موکسی بازاریابی است که می تواند آن را بازی کند.

اگر فروش اتفاق بیفتد ، گالابوف گفت که ممکن است حداقل در ابتدا برخی از محله ها در جامعه RISC-V وجود داشته باشد.

وی گفت: “من قطعاً انتظار دارم كه عناوین یا نگرانی های مردم را از اینكه یكی از معماریهای باز ، Arm توسط Nvidia خریداری می شود و معماری باز دیگر توسط Intel خریداری شود ، ببینم.” “قطعاً اگر چنین اتفاقی بیفتد تعجب نخواهم کرد ؛ مردم هنوز نگران خرید کلاه قرمزی توسط IBM هستند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور