آیا افزایش دما در مراکز داده برای سخت افزار خوب است؟ | دانش مرکز داده

هنگامی که غول کولوکیشن Equinix اخیراً اعلام کرد که قصد دارد دمای مرکز داده خود را تا 80 درجه فارنهایت افزایش دهد، دو سؤال را مطرح کرد: آیا برای سخت افزار ایمن است و آیا سایر اپراتورهای مرکز داده از این روش پیروی خواهند کرد؟ برخی از تحلیلگران صنعت می گویند که نه تنها ایمن است، بلکه تبدیل به یک روند خواهد شد. ولی بستگی داره از کی بپرسی

Equinix مطمئناً احساس می کند که ایمن است و مزایای آن را تبلیغ می کند. این شرکت اعلام کرد با افزایش دما در هر یک از مراکز داده بیش از 240 خود، مصرف انرژی را تا 10 درصد در برخی مکان ها کاهش می دهد، تاثیر کربن آن را کاهش می دهد و به مشتریان خود کمک می کند تا به زنجیره تامین خود برسند. پایداری اهداف

تغییر دما یک شبه اتفاق نمی افتد. در اعلامیه خود در اوایل دسامبر، Equinix اعلام کرد که این یک برنامه چند ساله است که به ارتقاء سرمایه و بهبود در مراکز داده خود نیاز دارد. این شرکت گفت که این شرکت در حال حاضر در حال ارزیابی سبد مراکز داده خود برای تعریف یک نقشه راه مدیریت تغییر است و استاندارد محیطی جدید آن به تدریج در مجموعه مراکز داده جهانی خود به کار گرفته خواهد شد.

Equinix گفت که این تلاش هزینه های انرژی آن را نیز کاهش می دهد. به گفته این شرکت، سیستم های خنک کننده آن در حال حاضر حدود 25 درصد از کل مصرف انرژی آن در سطح جهان را تشکیل می دهند.

Equinix به Equinix گفت: «ما در حال پیش‌بینی سود بلندمدت در کاهش هزینه‌های انرژی زیرساخت از بهبود کارایی هستیم. دانش مرکز داده. “اقدامات ما برای بهبود بهره وری انرژی در مرکز داده باید به عایق بندی بیشتر مشتریانمان در برابر بازار بی ثبات انرژی و پیشبرد اهداف پایداری آنها کمک کند.”

آیا دمای بالاتر برای تجهیزات مرکز داده ایمن است؟

Equinix گفت که دمای بالاتر بر طول عمر و عملکرد سرورها و تجهیزات ذخیره سازی تأثیر نمی گذارد. ASHRAE، انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا، توصیه می کند که سرورها و سخت افزارهای ذخیره سازی در محدوده 64.4 تا 80.6 درجه فارنهایت (18 تا 27 درجه سانتیگراد) در محیط های پردازش داده کار می کنند، بنابراین 80 درجه فارنهایت در محدوده توصیه شده است.

این شرکت گفت که دمای عملیاتی معمولی Equinix در مراکز داده آنها 73 درجه فارنهایت (23 درجه سانتیگراد) است، اما چندین تأسیسات بدون مشکل نزدیک به 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) کار می کنند.

ما در حال هماهنگی با ASHRAE هستیم زیرا محدوده استاندارد آن به طور گسترده آزمایش شده و ایمن بودن آن ثابت شده است. ASHRAE A1 Allowable (A1A) یک پاکت عملیاتی استاندارد بین المللی برای تجهیزات IT حیاتی است. Equinix گفت که از سال 2011 به طور گسترده توسط سازندگان تجهیزات فناوری اطلاعات پذیرفته شده است دانش مرکز داده.

Equinix افزود: «از آن زمان، مطالعات تجربی محدوده دما و رطوبت را به عنوان یک محیط مناسب برای کارکرد سخت‌افزار IT بدون خطر اضافی خرابی تجهیزات یا کاهش عملکرد محاسباتی تأیید کرده‌اند.» علاوه بر این، سازندگان تجهیزات و سخت‌افزار مشتریان ما چرخه‌های به‌روزرسانی داشته‌اند تا اطمینان حاصل کنند که سخت‌افزار آنها برای کار در A1A آماده است.

مت کوکل، نایب رئیس کمیته فنی ASHRAE 9.9 گفت که ASHRAE برای اولین بار در سال 2004 “دستورالعمل های حرارتی برای محیط های پردازش داده” را منتشر کرد و دستورالعمل های خود را چهار بار با آخرین به روز رسانی در سال 2021 به روز کرد.

کوکل گفت: “پوشش حرارتی در طول سال ها بر اساس تحقیقات گسترده ای که توسط ASHRAE تامین می شود افزایش یافته است.” دانش مرکز داده.

آنچه کارشناسان می گویند

چندین تحلیلگر صنعت با Equinix موافق هستند و می گویند سخت افزار فعلی می تواند دمای 80 درجه را به خوبی تحمل کند. اما یکی از کارشناسان داخلی می گوید که این یک علامت سوال باز است.

فروشندگان سخت افزار نرخ میانگین زمان بین خرابی (MTBF) محصولات خود را بر اساس دماهای مختلف عملیاتی جزئیات می دهند. راب برادرز، معاون برنامه مرکز داده و خدمات پشتیبانی IDC، گفت: اما به طور کلی، آخرین فناوری پیشرفته امروزی برای کنترل 80 درجه ای که Equinix در آن کار خواهد کرد، ساخته شده است.

او گفت که پیشرفت‌ها در سخت‌افزار به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا تجهیزات خود را در دماهای بالاتر کار کنند. به عنوان مثال، درایوهای حالت جامد (SSD) قطعات متحرک ندارند، بنابراین می توانند گرمتر از درایوهای دیسک سخت (HDD) کار کنند. در مقابل، HDD ها دارای دیسک های چرخان هستند و گرمای بیشتری تولید می کنند، بنابراین باید خنک شوند و در دمای پایین تری کار کنند.

برادرز به Data Center Knowledge گفت که آیا اپراتور مرکز داده می تواند دمای خود را بدون تأثیر بر سخت افزار تا 80 درجه افزایش دهد، به ترکیب مرکز داده و سخت افزار داخل آن بستگی دارد.

Moises Levy، Ph.D.، تحلیلگر ارشد ارشد در Omdia که تحقیقات انرژی و خنک کننده مرکز داده را رهبری می کند، موافق است. او استراتژی Equinix را تحسین می کند و می گوید که این گامی دیگر به سوی تعالی عملیاتی مرکز داده، افزایش کارایی و کاهش اثرات زیست محیطی است. اما او هشدار می دهد که تجهیزات مرکز داده قدیمی ممکن است نیازهای عملیاتی متفاوتی نسبت به تجهیزات جدیدتر داشته باشند.

“تغییرات دکتر لوی گفت: شرایط محیطی موجود – دما، رطوبت، جریان هوا – باید الزامات تجهیزات فناوری اطلاعات را در نظر بگیرند. دانش مرکز داده. «تجهیزات IT قدیمی ممکن است در مقایسه با فناوری‌های جدیدتر، شرایط محیطی عملکرد متفاوتی داشته باشند که توسط سازنده ایجاد شده است. پیروی از دستورالعمل های دمای سازنده برای تضمین عملکرد و طول عمر تجهیزات مورد نظر مهم است.

با این حال، یکی از کارشناسان داخلی گفت که افزایش دما در مراکز داده به طور بالقوه می تواند بر طول عمر سخت افزار سرور و ذخیره سازی تأثیر بگذارد. نامشخص است، اما سال‌ها بعد، ممکن است مشتریان کولوکیشن متوجه شوند که دمای بالاتر ممکن است طول عمر سرورهای آن را از هفت سال به شش سال کاهش داده باشد.

این منبع آگاه در صنعت گفت: “به طور بالقوه می تواند تأثیر بگذارد زیرا تمام اجزای داخل سرورها به طور پیش فرض در دمای بالاتری کار می کنند.”

زمان نشان خواهد داد. او گفت که اگر Equinix موفق باشد و ثابت کند که دمای بالاتر بر تجهیزات تأثیر نمی گذارد، ممکن است سایر ارائه دهندگان کولوکیشن و اپراتورهای مرکز داده از این روش پیروی کنند.

این منبع گفت: “اگر آنها گزارش دهند که هیچ اتفاقی نیفتاده است، افراد بیشتری شروع به انجام آن خواهند کرد، که برای صنعت خوب است.”

آیا دیگران از Equinix پیروی خواهند کرد؟

در واقع، برخی از تحلیلگران بر این باورند که افزایش دمای مرکز داده به یک روند تبدیل خواهد شد. Equinix بزرگترین اپراتور مرکز داده چند مستاجر (MTDC) در جهان است، و اعلام این شرکت برای افزایش دما در تمام مراکز داده خود برای بهبود پایداری بسیار مهم است – و به زودی ممکن است سایر ارائه دهندگان هم محل را تشویق کند تا استراتژی مشابهی اتخاذ کنند. شان گراهام، مدیر تحقیقات IDC در روندهای مرکز داده ابر تا لبه گفت.

“این پیامدهای گسترده تری در بازار دارد. مردم ممکن است بگویند، “این Equinix است.” گراهام گفت: این سگ برتر در فضای MTDC است، شاید اکنون بتوانیم این قدم را برداریم. از آنجایی که سازمان‌ها با قیمت‌های انرژی و رکود قریب‌الوقوع در افق دچار مشکل شده‌اند، این به طور بالقوه راهی برای آن‌ها است تا خودشان پایدارتر شوند و در حالی که به سمت رکود و افزایش هزینه‌ها می‌رویم، به دنبال پس‌انداز باشند.»

Equinix تنها اپراتور اصلی مرکز داده نیست که دمای مرکز داده خود را افزایش می دهد. متا دارد گزارش شده است دمای برخی از مراکز داده خود را به 90 درجه فارنهایت، پنج درجه بالاتر از حد معمول، به عنوان بخشی از آزمایشی برای کاهش مصرف برق و آب افزایش داد. مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که مراکز داده خود را در این مکان راه اندازی خواهد کرد دماهای بالاتر، اما اعداد خاصی نداد.

در حالی که Equinix مطابق با دستورالعمل های دمایی توصیه شده ASHRAE است، متا در پایلوت خود، نزدیک به 10 درجه از آن عبور می کند.

متا می تواند این کار را انجام دهد زیرا در یک محیط متفاوت عمل می کند. گراهام گفت که متا مراکز داده خود را صرفاً برای خود نیرو می دهد و مدیریت می کند، در حالی که در بازار هم سکونت، Equinix باید توافقات سطح خدمات را رعایت کند و نظرات مشتری را در مورد نحوه عملکرد خود داشته باشد.

متا محدودیت های یکسانی ندارد. این اساساً یک سیستم بسته است که می تواند پارامترها را تعریف کند.»

کارشناس صنعت که خواست نامش فاش نشود، گفت: در حالی که ارائه دهندگان کولوکیشن ممکن است ترکیبی از 20 تامین کننده مختلف سرور داشته باشند، متا از سرورهای یکنواخت استفاده می کند و می تواند در دمای 90 درجه کار کند زیرا دارای انعطاف پذیری داخلی است.

از دیدگاه متا، از دست دادن یک سرور، یک رک یا حتی یک سایت کامل تأثیری بر خدمات به مشتری ندارد. او گفت: “آنها در برابر شکست بسیار قابل تحمل هستند زیرا تجربه مشتری تحت تاثیر قرار نمی گیرد.”

گراهام و برادران IDC معتقدند که افزایش دمای مرکز داده به یک روند در مرکز داده تبدیل خواهد شد. گراهام گفت، در واقع، برخی از شرکت ها بی سر و صدا دمای مرکز داده خود را افزایش داده اند.

من آن را در مراکز داده سازمانی دیده ام. اما آنها نیازی به عمومی شدن برای تبلیغ برند خود با آن ندارند. بسیاری از آن ناشی از هزینه‌های انرژی و طرح‌های پایداری است.»

اما بسیاری خواهند بود که از تکان خوردن خودداری می کنند. گراهام گفت که اکثر سازمان ها مراکز داده خود را در محدوده 68 تا 71.6 درجه فارنهایت (20 تا 22 درجه سانتیگراد) نگه می دارند.

او گفت: “این مبتنی بر ترس است، و به این دلیل که آنها همیشه این کار را انجام داده اند.” من همیشه به چیزی که از یک مدیر ارشد اطلاعات Fortune 500 شنیدم برمی گردم. وقتی سعی کردم چیزی شبیه به این را مطرح کنم، او گفت: “اگر در انرژی صرفه جویی کنم، دستی به پشتم می زنم.” اگر مرکز داده خراب شود، اخراج می شوم.»

در همین حال، گراهام می‌گوید این اعلامیه یک حرکت هوشمندانه برای Equinix بود، زیرا آنها می‌توانند خود را در بازار متمایز کنند و به عنوان یکی از اپراتورهای مرکز داده پایدارتر دیده می‌شوند.

دکتر لوی موافق است و می‌گوید Equinix می‌تواند پیشگامی در افزایش دمای مرکز داده باشد.

دکتر لوی در پایان گفت: “این می تواند یک مطالعه موردی باشد و بسته به نتایج، می تواند به بهترین عمل تبدیل شود.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور