آمپر نمونه برداری از پردازنده سرور نسل بعدی را آغاز می کند | دانش مرکز داده

مدیران شرکت روز پنجشنبه گفتند که Ampere Computing، استارتاپی که پردازنده‌های سرور مبتنی بر Arm را برای مراکز داده ابری می‌سازد و توسط رئیس سابق اینتل رنه جیمز رهبری می‌شود، نمونه‌برداری از یک تراشه نسل بعدی را آغاز کرده است که طراحی خاص خود را دارد.

شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا از زمان راه‌اندازی خود در سال 2018، در تلاش خود برای رقابت با اینتل و AMD در بازار تراشه‌های سرور، پیشروی کرده است. دو محصول اول آمپر با استفاده از هسته های دارای مجوز از Arm Ltd ساخته شدند: آمپر آلترا 80 هسته ای و آمپر آلترا مکس 128 هسته ای که هر دو از فناوری فرآیند هفت نانومتری استفاده می کنند.

یک سال پیش، Ampere اعلام کرد که قصد دارد هسته‌های پردازشگر خود را طراحی کند تا بتواند محصولات خود را بهتر با نیازهای هایپراسکیلرها تنظیم کند. جیمز، مدیرعامل Ampere، روز پنجشنبه یک به‌روزرسانی کوچک در مورد تراشه جدید ارائه کرد. او گفت که این شرکت در حال نمونه برداری از پردازنده جدید – به نام AmpereOne – با مشتریان است. او گفت تراشه جدید از DDR5 و PCI 5.0 پشتیبانی می کند اما هیچ مشخصات فنی اضافی ارائه نکرده است.

او روز پنجشنبه در یک ارائه ویدئویی که در وب سایت این شرکت منتشر شد، گفت: “ما در مورد بازخورد اولیه و عملکردی که مشتریانمان با آخرین پردازنده ابری Ampere خود تجربه می کنند، هیجان زده هستیم.”

Ampere همچنان در تلاش خود برای تبدیل شدن به جایگزینی برای اینتل و AMD در بازار پر سود پردازنده های سرور، گام بر می دارد. در به روز رسانی استراتژی سالانه و نقشه راه محصول خود در روز پنجشنبه، مدیران شرکت پیشرفت های خود را در سال گذشته خلاصه کردند و استدلال خود را تکرار کردند که پردازنده های Ampere نسبت به تراشه های x86 اینتل و AMD عملکرد و کارایی بهتری دارند.

Ampere مشتریان ابری را اضافه می کند

این شرکت Oracle Cloud، Equinix Metal، Tencent Cloud و Baidu را از جمله مشتریان ابری خود می‌داند. در ماه آوریل، Microsoft Azure پیش نمایش عمومی ماشین های مجازی Azure را که بر روی پردازنده Ampere Altra کار می کنند، اعلام کرد. جف ویتیچ، مدیر تولید آمپر، گفت: OEM ها و ODM هایی که پردازنده های Ampere را در سرورهای خود دارند شامل Supermicro و Wywinn می شوند. دانش مرکز داده.

“یک چیز بزرگ حرکت است. یک سال پیش، ما در مورد ظاهر محصولات و اینکه چیزهای بزرگی در افق هستند صحبت کردیم. ویتیک به DCK گفت اوراکل در شرف راه اندازی بود. “تغییر بزرگ امسال این است که اتفاق افتاد. شما هزاران ابر بزرگ دارید که هر کسی می تواند به آنجا برود و به آن دسترسی پیدا کند. شما می‌خواهید یک نمونه را بچرخانید و به آمپر ضربه بزنید، این کار بسیار آسان است زیرا می‌توانید تقریباً همه جا بروید و یک نمونه را بگیرید.»

پردازنده جدید AmpereOne

مشتریان در حال حاضر در حال ارزیابی پردازنده آینده AmpereOne هستند. مدیران آمپر گفتند که این شرکت اطلاعات فنی بیشتری را در اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد، از جمله تعداد هسته های روی تراشه.

ویتیک به DCK گفت که AmpereOne نسبت به محصولات قبلی Ampere عملکرد، مقیاس‌پذیری و کارایی انرژی بهتری ارائه می‌دهد. او گفت: «ما از نظر عملکرد بیشتر که واقعاً قابل پیش‌بینی است، مقیاس‌پذیری واقعاً عالی با تعداد زیادی هسته، یک قدم جلوتر می‌رویم، به طوری که همه ظرفیت‌های زیادی دارند». “و افزایش بهره وری انرژی.”

کوین کرول، تحلیلگر اصلی در Tirias Research، گفت که بسیار مهم است که Ampere در حال نمونه برداری از AmpereOne با مشتریان است و نشان می دهد که آنها در مسیر تحویل محصول در اواخر سال جاری هستند.

او افزود که تصمیم آمپر برای استفاده از هسته های Arm سفارشی خود به شرکت اجازه می دهد تا خود را متمایز کند.

کرول گفت: “این واقعیت که آنها احساس می کردند نیاز به ساخت طرح سفارشی خود دارند می تواند به دلایل مختلفی باشد.” یا از نقشه راه Arm راضی نبودند و نمی‌خواستند وابسته به هر چیزی که Arm تولید می‌کند باشند.»

به گفته Krewell، در کل، Ampere پیشرفت خوبی در بازار داشته است، اما با استفاده از مقیاس‌کننده‌های بزرگ که به اندازه کافی بزرگ هستند تا تراشه‌های خود را بسازند، به چالش کشیده می‌شود، مانند کاری که AWS با پردازنده‌های سفارشی Graviton مبتنی بر Arm خود انجام داده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور