آمازون می‌گوید انتشار کربن با گرم شدن سیاره‌اش در سال 2021 18 درصد رشد کرده است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Amazon.com اعلام کرد که ردپای کربن آن در سال 2021 18 درصد رشد کرده است، زیرا رشد سریع این شرکت در طول همه‌گیری تلاش‌های نوپا برای کاهش سهم آن در انتشار گازهای گلخانه‌ای که باعث گرم شدن سیاره می‌شود را تحت تأثیر قرار داد.

آمازون روز دوشنبه در نسخه به روز شده گزارش پایداری خود فاش کرد که بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان در سال گذشته 71.54 میلیون تن معادل دی اکسید کربن منتشر کرده است. این رقم از زمانی که این شرکت برای اولین بار این رقم را فاش کرد، با داده های مربوط به سال 2019، حدود 40 درصد افزایش یافته است.

شدت کربن آمازون – معیاری که انتشار آن را بر فروش ناخالص کالا تقسیم می‌کند – 1.9 درصد کاهش یافت، که نشان‌دهنده موفقیت این شرکت در ارائه محصولات و اداره انبارها، مراکز داده و دفاتر به‌طور کارآمدتر است.

آمازون قصد دارد تا سال 2040 به یک تولید کننده گازهای گلخانه ای “صفر خالص” تبدیل شود. علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با وسایل نقلیه الکتریکی و سایر ابتکارات عملیاتی، آمازون قصد دارد اعتبارات مرتبط با پروژه هایی را خریداری کند که کربن را از جو حذف می کند. تعهد خالص صفر چالش بزرگی برای شرکتی است که به دنبال رشد مانند یک استارتاپ است و یک شرکت هواپیمایی باربری، یک تجارت گسترده خرده فروشی و لجستیک، فروشگاه های مواد غذایی و مراکز داده را اداره می کند.

حسابداری آمازون از ردپای کربن خود شامل انتشارات تولید شده توسط دفاتر و مراکز داده خود، برق خریداری شده، انتشار گازهای گلخانه ای از شرکای تحویل و تولید محصولات با نام تجاری آمازون و موارد دیگر است. برخلاف برخی از خرده‌فروشان، شرکت سیاتل تلاشی نمی‌کند تا انتشارات ناشی از تولید محصولاتی را که می‌فروشد، به استثنای کالاهای دارای برچسب خصوصی، محاسبه کند.

آمازون در گزارش خود گفت: «چالش‌هایی که ما در مسیر رسیدن به کربن خالص با آن روبرو هستیم، قابل توجه است. بسیاری از فناوری‌های جدید در توانایی خود برای کاهش انتشار کربن نویدبخش هستند، اما ممکن است همچنان نیاز به توسعه قابل توجهی داشته باشند.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور