آمازون دور اخراج را در بخش ابری AWS آغاز می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – Amazon.com Inc. در بحبوحه کاهش رشد فروش در سودآورترین بخش خود، اخراج کارکنان خود را در عملیات خدمات ابری آغاز کرده است.

رئیس این واحد در ایمیلی به کارکنان گفت که پرسنل خدمات وب آمازون در ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا که مشاغل آنها حذف شده بود، در اوایل روز چهارشنبه مطلع شدند. AWS بیشتر سود شرکت را تولید می کند، اما با توجه به اینکه مشتریان شرکتی به دنبال کاهش هزینه ها هستند، رشد کندی را تجربه می کند.

به طور کلی، آمازون 27000 موقعیت شغلی عمدتاً شرکتی را پس از ولگردی در استخدام در طول همه‌گیری که باعث شد شرکت با افراد زیادی همراه شود، از دست داده است. آمازون پس از پایان دور کاهش مشاغل در اوایل سال جاری که در مجموع به حدود 18000 کارگر می‌رسید، 9000 نفر دیگر را در ماه مارس اخراج کرد که مدیر اجرایی، اندی جاسی، گفت که این اخراج در AWS، منابع انسانی، تبلیغات و سرویس پخش زنده Twitch خواهد بود. کاهش در هفته های اخیر در مناطقی از جمله تکان دادن و شرکت گروه بازی های ویدیویی.

آدام سلیپسکی، رئیس AWS در ایمیلی که بلومبرگ بررسی کرده است، گفت: «روز سختی در سراسر سازمان ما است.

AWS، مانند بسیاری از سایر بخش‌های آمازون، با افزایش تقاضا برای خدمات دیجیتال، به سرعت تعداد کارمندان خود را افزایش داد.

با توجه به این رشد سریع، و همچنین فضای کلی کسب و کار و اقتصاد کلان، بسیار مهم است که ما بر شناسایی و قرار دادن منابع خود در پشت اولویت های اصلی خود تمرکز کنیم – چیزهایی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارند و سوزن را برای کسب و کار ما حرکت می دهند. سلیپسکی گفت. در بسیاری از موارد این بدان معناست که اعضای تیم پروژه‌ها، ابتکارات یا تیم‌هایی را که روی آنها کار می‌کنند تغییر می‌دهند، اما در موارد دیگر منجر به حذف این نقش‌ها شده است.»

سلیپسکی افزود که کاهش در مناطق خارج از آمریکای شمالی به دنبال فرآیندهای محلی، از جمله مشاوره با گروه‌های کارمند که طبق قانون الزامی است، انجام خواهد شد.

برخی از تیم‌های مرتبط با AWS قبلاً مورد اخراج قرار گرفته بودند، از جمله استخدام‌کنندگان و اعضای گروه فناوری فروشگاه‌های فیزیکی “Just Walk Out” که در سال گذشته در سازماندهی مجدد به این بخش پیوستند. اما اولین دور کاهش‌ها بر تیم‌های استخدام و منابع انسانی شرکت، گروه خرده‌فروشی گسترده و تیم‌های دستگاه‌ها سنگین‌تر شد.

چهارشنبه کاهش‌های بیشتری را برای گروه منابع انسانی تحت محاصره آمازون به همراه داشت، گروهی که در معرض موج‌هایی از پیشنهادات خرید و کاهش‌هایی بود که از نوامبر آغاز شد.

بث گالتی، که تیم People Experience و Technology را رهبری می کند، همانطور که آمازون HR می نامد، آخرین مجموعه کاهش ها را در روز چهارشنبه در ایمیلی اعلام کرد. او گفت: «این تصمیم‌ها به سادگی گرفته نمی‌شوند، و من تأثیری را که بر روی آن‌هایی که از شرکت خارج می‌شوند و همچنین همکارانمان که باقی می‌مانند، می‌شناسم.

یکی از سخنگویان آمازون از اظهار نظر در مورد آخرین اخراج ها خودداری کرد و به ایمیل Jassy در ماه مارس اشاره کرد که گفته بود آنها خواهند آمد.

آمازون یک توقف استخدام برای مشاغل خارج از انبارها و عملیات تحویل – به استثنای پروژه ها و مشاغل خاص – ایجاد کرده است و مدیران می گویند که مشخص نیست این شرکت چه زمانی ممکن است دوباره استخدام انبوه را آغاز کند.

آمازون در پایان دسامبر 1.54 میلیون نفر را در سراسر جهان استخدام کرده بود. اکثریت قریب به اتفاق این کارگران کارکنان ساعتی هستند که محصولات را در انبارها بسته بندی و ارسال می کنند. قبل از شروع دور اول اخراج کارکنان در نوامبر، این شرکت اعلام کرد که تقریباً 350000 کارمند دارد.

سایر غول‌های فناوری نیز تعداد کارمندان خود را کاهش داده‌اند، از جمله Meta Platforms Inc.، شرکت مادر Google Alphabet Inc.، Microsoft Corp.، Dell Technologies Inc. و International Business Machines Corp.

آمازون قرار است نتایج مالی خود را در روز پنجشنبه گزارش دهد و سرمایه‌گذاران نظاره‌گر خواهند بود که آیا اقدامات کاهش هزینه به سودآوری کمک کرده است یا خیر و آیا رشد فروش خدمات ابری در حال کاهش است یا خیر.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور