آلمان می خواهد از گرمای مراکز داده استفاده مجدد کند. هیچ کس آن را نمی خرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – آلمان می خواهد مراکز داده تشنه انرژی خود را مجبور کند تا از گرمای اضافی برای گرم کردن خانه های مسکونی استفاده کنند – تلاشی که صنعت هشدار می دهد احتمالاً سقوط خواهد کرد.

این کشور به دلیل قوانین شفاف حفاظت از داده ها و امنیت، به یکی از بزرگترین مراکز جهانی مراکز داده تبدیل شده است. سیاستمداران اکنون در تلاش هستند تا بخشی از گرمای اضافی بحث‌برانگیز خود را برای بهبود کارایی در پرتو بحران انرژی مجدداً استفاده کنند.

در حالی که از نظر تئوری روشی نوآورانه برای کاهش ردپای بی‌شمار کربن در صنعت است، کارشناسان به نقصی در پیشنهاد دولت اشاره کرده‌اند که انتظار می‌رود در این ماه تصویب شود: دریافت‌کنندگان بالقوه گرمای هدر رفته مجبور به پذیرش آن نیستند.

هوای گرمی که توسط مزارع سرور خارج می‌شود، تقریباً به اندازه گرمای مورد نیاز اکثر شبکه‌های گرمایش منطقه‌ای نیست. این بدان معناست که هر شرکتی که با آن همکاری می کند باید در پمپ های حرارتی سرمایه گذاری کند تا هوا را به سطوح قابل استفاده برساند و هزینه ها و مصرف برق را بیشتر کند.

به گفته رالف هینتمن، محقق ارشد در گروه لابی مرکز داده Borderstep، اپراتورهای مرکز داده عمدتاً آماده و مایل هستند که گرمای اتلاف خود را از بین ببرند. “چالش اینجا پیدا کردن کسی است که بتواند از این گرما به طور اقتصادی استفاده کند.”

آنچه برای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در خطر است این است که یا ریسک سرمایه‌گذاری‌های فناوری اطلاعات را به خطر می‌اندازد و تلاش‌هایش برای دیجیتالی شدن را کند می‌کند یا از اهداف آب و هوایی عقب می‌ماند. قانون بهره وری انرژی که توسط دولت تهیه شده است، با هدف صرفه جویی در حدود 500 تراوات ساعت انرژی تا سال 2030 است که تا حدودی به الزام استفاده مجدد حداقل 30 درصد از گرمای یک مرکز داده جدید تا سال 2025 بستگی دارد.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت که پیش نویس جدید پس از تکمیل، حاوی “بوروکراسی بسیار کمتری” خواهد بود.

سخت برای پیاده سازی

یکی از پروژه‌ها در مرکز مالی کشور فرانکفورت نشان می‌دهد که اگرچه موارد خاص می‌توانند کار کنند، اما رسیدن به آن اهداف چالش برانگیز خواهد بود.

محله مسکونی “وست ویل” قرار است تا اواسط سال 2025 ساخته شود. 1300 آپارتمان آن تا حد زیادی توسط گرمای مزرعه سرور در نزدیکی گرم می شود و باعث صرفه جویی در انتشار کربن معادل حدود 200 خودروی موتور احتراقی در سال می شود.

اما تامین‌کننده انرژی منطقه‌ای شرکت کننده در این همکاری – Mainova AG – گفت که نزدیکی نقش کلیدی در این پروژه ایفا کرد. توسعه جدید تنها 500 متر دورتر از مرکز داده که توسط Telehouse Deutschland GmbH اداره می شود، واقع شده است.

زمانی که مراکز داده دورتر قرار دارند، بسیار دشوارتر و پرهزینه تر است، و ارسال گرمای اتلاف به شبکه های گرمایش منطقه ای بیشتر است.

بلا والدهاوزر، مدیر عامل Telehouse گفت: «شکاف در دما بسیار زیاد است. تغذیه آن به شبکه گرمایش منطقه ای “معنای زیست محیطی یا اقتصادی ندارد.”

Mainova در اجرای پروژه‌های مشابه کند بوده است، و انجمن خدمات عمومی محلی آلمان استدلال می‌کند که استفاده از گرمای کم دمای پیچیده‌تر و گران‌تر است.

پیشنهاد دولت پیشنهاد می‌کند که مراکز داده جدید در آینده ترجیحاً در مکان‌هایی مستقر شوند که بتوانند گیرنده‌ای در نزدیکی گرمای جدید پیدا کنند، مانند کنار استخرهای شنای عمومی. همچنین می گوید که اپراتورها باید ساخت شبکه های گرمایش محلی، تهیه پمپ های حرارتی و سیستم الکتریکی مربوطه را در نظر بگیرند.

مراکز داده تشنه قدرت

مصرف انرژی توسط مراکز داده آلمانی در سال های اخیر افزایش یافته است.

پیش نویس وزارت اقتصاد تخمین زده است که برای 200 مرکز داده جدیدی که سالانه در آلمان افتتاح می شود، این به روز رسانی های زیرساختی ممکن است بیش از 680 میلیون یورو هزینه داشته باشد، اگرچه این اعداد هنوز در دست بررسی هستند. می‌گوید با فرض اینکه آنها موفق به یافتن افراد غیرفعال شوند، می‌توانند 730 میلیون یورو در مدت زمان عملیاتی حدود 20 سال به دست آورند.

آنا کلافت از انجمن مرکز داده آلمان گفت: “ما آماده تامین مالی بسیاری از این هستیم.” اما او می گوید که این بدان معنا نیست که “همه چیز باید در این بخش بسته شود.”

یکی از راه های رو به جلو می تواند ارائه دلایلی به شرکت های برق برای تقسیم بار باشد. اولیور واگنر، رئیس مشترک سیاست انرژی در مؤسسه ووپرتال، می‌گوید که دولت باید تامین‌کنندگان گرما را ملزم کند تا مقداری از گرمای اتلاف را دریافت کنند، همانطور که زمانی اپراتورهای شبکه مجبور به مصرف انرژی تجدیدپذیر شدند، اقدامی که به صنعت کمک کرد. در آوردن.

به گفته مؤسسه Borderstep، مراکز داده همچنین می‌توانند نقش خود را برای استفاده مجدد از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر انجام دهند، به‌عنوان مثال با تغییر فناوری‌های خنک‌کننده جدید که اجازه می‌دهد گرمای هدر رفته در دماهای بالاتر باقی بماند.

اما اگر این قانون بدون تغییرات قابل توجه عملی شود، برخی از مراکز داده نگران با موانع غیرقابل عبور روبرو خواهند شد.

به گفته الکساندر رابه، رئیس انجمن صنعت اینترنت آلمان، “ممکن است مراکز داده در آینده خانه ای در آلمان نداشته باشند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور