آلمان قصد دارد برخی از اجزای هواوی را از شبکه 5G ممنوع کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — به گفته یک فرد آشنا با این طرح، آلمان احتمالاً برخی از اجزای شبکه بی سیم نسل پنجم این کشور را که توسط شرکت فناوری هواوی ساخته شده است، ممنوع خواهد کرد.

این فرد که خواست نامش فاش نشود، گفت که ممکن است به اپراتورهای شبکه دستور داده شود که برخی از اجزای شرکت چینی را که قبلاً نصب شده‌اند حذف کنند.

دولت در برلین پس از اینکه ماه گذشته اعتراف کرد که نمی داند تجهیزات چینی در سیستم هایش چقدر رایج است، موضع سخت تری در مورد زیرساخت های شبکه حیاتی اتخاذ می کند که به عنوان ستون فقرات آخرین نسل فناوری تلفن همراه آن عمل می کند.

طرح ممنوعیت برخی قطعات چینی پیشتر توسط روزنامه Die Zeit گزارش شده بود که گفته بود قطعات تولید شده توسط ZTE Corp نیز هدف قرار خواهند گرفت. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا فشار بر شرکت‌های فناوری چین را در بحبوحه بدتر شدن روابط بین دو اقتصاد بزرگ افزایش داده است.

ماکسیمیلیان کال، سخنگوی وزارت کشور، در پاسخ به سوالی درباره گزارش Zeit در کنفرانس خبری عادی روز سه‌شنبه دولت، گفت آلمان در حال بررسی قطعاتی است که در حال حاضر در شبکه‌هایش استفاده می‌شود و اینکه آیا اتکای بیش از حد به ارائه‌دهندگان خاص وجود دارد یا خیر.

کال بدون اشاره به هیچ شرکتی که در حال بررسی است، گفت: «هنوز هیچ قطعه‌ای ممنوع نشده است، که به دلیل این واقعیت است که ارزیابی هنوز در حال انجام است.

بر اساس مقاله وزارت کشور در مورد ممنوعیت مشاهده شده توسط بلومبرگ، اگر تامین کننده به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دولت دیگری کنترل شود، ممکن است از ارائه قطعات کلیدی منع شود.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز سه شنبه از پاسخ به سوالی در مورد ممنوعیت قطعات هوآوی خودداری کرد و گفت این موضوع “در مورد اجرای قوانین موجود است و مسئولیت های سازمانی نیز در این رابطه وجود دارد.”

ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای بر خطرات امنیتی ناشی از شرکت های چینی متمرکز شده اند. کمیسیون اروپا ماه گذشته کارمندان خود را از استفاده از TikTok در تلفن های رسمی منع کرد، پس از اینکه کنگره ایالات متحده استفاده از این برنامه را در دستگاه های فدرال در سال گذشته محدود کرد.

ایالات متحده در حال بررسی مجوزهای موجود برای صادرات اقلام به هواوی به دلیل نگرانی های امنیت ملی است. بلومبرگ نیوز در ماه ژانویه به نقل از افراد ناشناس آگاه گزارش داد که برخی از مقامات دولت بایدن از ممنوعیت همه فروش های ایالات متحده به هواوی حمایت می کنند.

پاتریک برگر، سخنگوی هوآوی در آلمان، از طریق ایمیل گفت: «محدودیت‌های یک سازنده همیشه قابل اعتماد با سابقه امنیتی بسیار خوب، مطمئناً بخشی از ایمن‌تر کردن زیرساخت‌ها نیست. سخنگوی ZTE گفت محصولات این شرکت ایمن و مطابق با استانداردهای آلمان است.

برخلاف بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان در ابتدا از ممنوعیت کامل فناوری 5G هواوی در مواجهه با فشار ایالات متحده برای قطع همکاری با ارائه دهندگان زیرساخت های چینی اجتناب کرد. در عوض، دولت تصمیم گرفت که تمام اجزای شبکه 5G که «زیرساخت‌های حیاتی فناوری اطلاعات» تلقی می‌شوند باید توسط مقامات تایید شوند.

طرح ممنوعیت برخی از اجزا در حالی صورت می گیرد که فشار بر برلین برای اقدام به طور پیوسته افزایش یافته است. در ماه نوامبر، مارگرت وستاگر، رئیس رقابت اتحادیه اروپا گفت که کشورها باید استفاده از تامین کنندگان پرخطر 5G را “به صورت فوری” به تدریج حذف کنند.

ایالات متحده تلاش‌هایی را که به دوران دولت ترامپ بازمی‌گردد برای محدود کردن دسترسی هواوی بر اساس دلایل امنیتی رهبری کرده است. هوآوی در حال حاضر تحت محدودیت های تجاری ایالات متحده قرار دارد و گروهی از سناتورها از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت، قانونی را پیشنهاد کرده اند که می تواند دسترسی این شرکت به منابع مالی ایالات متحده را قطع کند.

قبل از تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، تجهیزات این غول چینی از جمله پیشرفته‌ترین و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین تجهیزات این صنعت محسوب می‌شد. بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در ابتدا در برابر تماس‌ها برای تعویض تجهیزات خود مقاومت کردند و نگران هزینه‌ها و مشکلات سرویس‌دهی قطعات جدید بودند. اما اپراتورهای بی سیم با نگرانی از این که محدودیت های مداوم ایالات متحده بر فناوری آمریکایی در نهایت باعث کاهش یا حتی قطع دسترسی آنها به محصولات هوآوی شود، گلوله را گاز گرفته اند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور