آشنایی با ابزارهای بهینه سازی هزینه ابر | دانش مرکز داده

معمول است که در مورد بهینه سازی هزینه ابری صحبت کنیم که انگار یک فرآیند منحصر به فرد است – که به این معنی است که شما می توانید تنها با استفاده از یک نوع ابزار و یک تکنیک به آن دست پیدا کنید.

اما در واقع، بهینه سازی هزینه های ابری یک امر چند وجهی است. چندین رویکرد مختلف برای کاهش هزینه‌های ابری وجود دارد، و در حالت ایده‌آل، شما از همه آنها برای دستیابی به بهترین تعادل ممکن بین قیمت و عملکرد در محیط ابری خود استفاده خواهید کرد.

این مقاله به تفکیک انواع بهینه سازی هزینه ابر ابزارها، توضیح می دهد که چه کاری انجام می دهد و چگونه به هدف کلی بهینه سازی هزینه ابر کمک می کند. ما همچنین به روش‌های دیگری برای صرفه‌جویی در پول در فضای ابری، فراتر از استقرار ابزارهای خاص، اشاره خواهیم کرد.

اصلاح حجم کار

یکی از رایج‌ترین دلایل هدر رفتن پول در فضای ابری، اجرای بارهای کاری با تخصیص منابع کمتر از حد مطلوب است. به عنوان مثال، ممکن است یک نمونه VM ایجاد کنید که حافظه یا منابع CPU بیشتری نسبت به نیاز واقعی به آن اختصاص داده شده باشد. شما برای منابع اضافی هزینه خواهید کرد، صرف نظر از اینکه آنها استفاده شوند یا نه.

حق‌سازی حجم کار به منظور کاهش هزینه‌های ابری، به این چالش می‌پردازد. با استفاده از ابزارهایی که می‌توانند پیکربندی‌های حجم کار ابری را ارزیابی کرده و آنها را با نیازهای واقعی مقایسه کنند، می‌توانید بارهای کاری بیش از حد را پیدا کنید و آنها را به اندازه “درست” کاهش دهید.

ردیابی منابع ابری

یکی دیگر از منابع رایج هدر رفتن پول در محیط های ابری، منابعی است که در حال اجرا هستند اما نیازی به اجرا ندارند. برای مثال، اگر توسعه دهندگان یک نمونه VM را برای اهداف آزمایشی بچرخانند، اما فراموش کنند که آن را خاموش کنند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

اکثر ارائه دهندگان ابر ابزارهای اساسی را ارائه می دهند تا به شما در شناسایی چنین منابعی با جستجوی منابع بدون برچسب یا “ناپیوسته” (یعنی منابعی که در حال اجرا هستند اما با حجم کاری خاصی مرتبط نیستند) کمک کنند. برخی از فروشندگان شخص ثالث نیز ابزارهایی را ارائه می دهند که برای این منظور طراحی شده اند.

فرصت های تخفیف

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در پول در فضای ابری، استفاده از خدمات ابری با تخفیف، مانند «نقطه“و “رزرو شده” نمونه های VM.

مشکلی که کسب‌وکارها اغلب با آن مواجه می‌شوند این است که مطمئن نیستند که چه زمانی استفاده از خدمات تخفیف‌خورده مناسب است. تخفیف‌های قیمت‌گذاری معمولاً با اخطارهایی همراه هستند، بنابراین برای همه حجم‌های کاری مناسب نیستند. به عنوان مثال، نمونه‌های نقطه‌ای ممکن است بدون اطلاع قبلی خاموش شوند، که در صورت نیاز به میزبانی یک برنامه وب، آن‌ها را به انتخاب ضعیفی تبدیل می‌کند، اما اگر در حال پردازش داده‌های دسته‌ای هستید و می‌توانید وقفه‌ها را تحمل کنید، ممکن است خوب باشد.

برای کمک به این چالش، برخی از ابزارهای بهینه‌سازی هزینه ابر الزامات بار کاری ابر را ارزیابی می‌کنند و مشخص می‌کنند که کدام یک کاندیدهای خوبی برای خدمات تخفیف‌خورده هستند. آنها حدس و گمان را از فهمیدن اینکه چه زمانی سود بردن از تخفیف ها منطقی است حذف می کنند.

تجزیه و تحلیل صورتحساب ابری

این راز نیست که صورت حساب های رایانش ابری پیچیده هستند. بیشتر منابع ابری بر اساس مدل‌های پیچیده‌ای که شامل انواع متغیرهای هزینه هستند، قیمت‌گذاری می‌شوند که برخی از آنها (مانند هزینه‌های خروج داده) به راحتی قابل چشم پوشی هستند. درک اینکه چگونه تمام داده‌های هزینه شما به خط پایانی که در صورت‌حساب شما نشان داده می‌شود، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد – همانطور که تعیین نحوه یافتن و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، به عنوان مثال، تغییر به مدل قیمت‌گذاری متفاوت، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

ابزارهای تحلیل صورتحساب ابری برای این چالش طراحی شده اند. آنها صورت‌حساب‌های ابری را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا الگوهای هزینه‌های سطحی یا ضایعات مالی را که مدیران ابر ممکن است هنگام بررسی صورت‌حساب‌ها به تنهایی از دست بدهند، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

فراتر از ابزار: راه های دیگر برای صرفه جویی در پول در ابر

شایان ذکر است که ابزارهای مالی تنها یک منبع برای بهینه سازی هزینه در فضای ابری هستند.

استراتژی‌های اضافی که کسب‌وکارها می‌توانند اتخاذ کنند شامل شیوه‌هایی مانند مذاکره در مورد توافق‌نامه‌های سازمانی با ارائه‌دهندگان خدمات ابری است، که معمولاً نرخ‌های تخفیفی را به سازمان‌هایی ارائه می‌دهند که خدمات آنها را در حجم زیادی مصرف می‌کنند. یا استفاده از برنامه‌های راه‌اندازی ابری، که اعتبارات استفاده از ابر رایگان یا با تخفیف را به کسب‌وکارهای راه‌اندازی ارائه می‌دهند.

نتیجه نهایی: بهینه سازی هزینه های ابری باید یک امر چند جانبه و چند ابزاری باشد. هیچ “یک ترفند احمقانه” یا یک ابزار ساده وجود ندارد که تضمین کند تا حد امکان کمتر در فضای ابری خرج کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور