آخرین خبر: کاهش های مایکروسافت برای Azure در راه است | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط مایکروسافت، مایکروسافت نقش‌های مرتبط با Azure را در کاهش 10000 کارمند خود که اخیرا اعلام شده است، شامل خواهد شد. اطلاعات. امروز، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت شایعه اخراج کارکنان را تایید کرد و گفت که این شرکت 1.2 میلیارد دلار هزینه های مربوط به کاهش نیروی کار را متحمل خواهد شد.

این حرکت غول ارائه‌دهنده خدمات ابری (CSP) با سیگنال‌های کاهش تقاضا برای سرویس‌های ابری مطابقت دارد، همانطور که با کاهش رتبه UBS، رقبایی مانند AWS گزارش کند رشد و انتقادات شدید در مورد قیمت‌گذاری خدمات ابری نشان می‌دهد. در حالی که اکثر انتقادات مربوط به قیمت گذاری مربوط به رقیب اصلی Azure AWS است، Azure گاهی اوقات با این شکایات مورد توجه قرار گرفته است.

وقتی از مایکروسافت مستقیماً در مورد تأثیر اخراج ها بر بخش ابری آن سؤال شد، مایکروسافت به بیانیه نادلا اشاره کرد که کاهش ها را تأیید می کند. یکی از نمایندگان مایکروسافت گفت: “ما در حال حاضر چیزی برای اشتراک گذاری فراتر از وبلاگ نداریم.”

نادلا در پست وبلاگ خود گفت که 1.2 میلیارد دلار شامل بسته های جدایی «بالاتر از بازار»، تغییرات در سبد سخت افزاری شرکت، و کاهش اجاره نامه های اداری «برای ایجاد تراکم بالاتر در فضای کاری ما» خواهد بود. به این معنی که مایکروسافت کارمندان کمتری خواهد داشت، اما آنها در نزدیکی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

اخراج ها این باور عمومی را که مشاغل مراکز داده “ایمن” از نیروهای بازار هستند، منفجر می کند، زیرا آنها به ارائه خدمات فنی بسیار نزدیک هستند.

آلن هاوارد، تحلیلگر ارشد در Omdia گفت: “گروه های مختلفی در هر CSP بزرگ وجود دارد که از همه جنبه های توسعه و عملیات پشتیبانی می کند و آنها از اخراج های انتخابی مصون نیستند.” “این منطقه ای است که مطمئناً به دلیل ماهیت حمایت از بار کاری حیاتی تجاری، ایمن تر از سایر مناطق پشتیبانی تجاری است.”

اطلاعات گزارش می دهد که کاهش های Azure در پشتیبانی فروش توسعه کسب و کار در تیمی به رهبری عمر آببوش، معاون شرکت، Industry Solutions در مایکروسافت متمرکز خواهد شد.

برخی ممکن است تعجب کنند که با توجه به اخراج‌ها چه اتفاقی برای بارهای کاری میزبان Azure خواهد افتاد. آیا شروع یک مهاجرت به CSP دیگر یا انتقال به یک کولو عاقلانه خواهد بود؟

بار کاری خود را به کشور بازگردانید؟ در اینجا چیزی است که One Enterprise انجام می دهد

37signals در ماه اکتبر اعلامیه‌ای در مورد خروج از ابر منتشر کرد و هفته گذشته آن پست را با چند جزئیات بیشتر دنبال کرد. پست هفته گذشته فرناندو آلوارز، مهندس ارشد قابلیت اطمینان در 37signals، گفت که این شرکت با یک MSP کار می کند زیرا اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت خود با AWS منقضی شود. MSP، Deft، خدمات colo دستکش سفید را علاوه بر ارائه خدمات مدیریت شده سنتی ارائه می دهد که 37signals معتقد است هزینه های محاسبه آن را کاهش می دهد.

به نظر می رسد این شرکت به دنبال حفظ مزایای ابر بدون مدیریت آن یا پرداخت حق بیمه برای آن است. قابل توجه است که Deft یک شریک AWS برای خدمات مدیریت شده است. با این حال، تعجب می‌کنیم که وقتی حجم کاری آنها به طور کامل جابجا شد، آیا صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای توجیه هزینه‌های انتقال کافی خواهد بود.

هزینه های ابری 37signals در سال 2022 به 3,201,564 دلار رسید. این همه در خدمات AWS برای دو محصول آن، Basecamp، که یک پلتفرم مدیریت پروژه است، و HEY، که یک پلت فرم پیام رسانی است، است. این شامل محصولات قدیمی نیز می شود.

آنچه ما اغلب تعجب می‌کنیم این است که آیا شرکت‌ها در هنگام بررسی بازگرداندن حجم کار، محاسبات مرکز داده را انجام داده‌اند. حرکت 37signals برای همکاری با یک شریک MSP/AWS می‌تواند گلوله جادویی باشد، اما این شرکت هنوز قیمتی را در مورد این تغییر ارائه نکرده است. چند مورد خطی که آنها متحمل خواهند شد عبارتند از:

  • سخت افزار
  • Rackspace
  • پهنای باند
  • قدرت
  • سرویس دستکش سفید

این رویکرد می‌تواند با MSP دستکش سفید ارزان‌تر باشد، زیرا 37signals 266797 دلار در ماه برای خدمات ابری هزینه می‌کند. این شرکت هیچ پیش بینی ای در مورد افزایش هزینه ها ارائه نمی دهد زیرا قراردادهای بلندمدت AWS منقضی می شود.

هوش مصنوعی به جای Azure یا هوش مصنوعی با Azure؟

همچنین اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی OpenAI و ChatGPT را در همه محصولات خود قرار دهد. نادلا طی جلسه ای در روز سه شنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که این شرکت به دنبال کسب درآمد از فناوری هوش مصنوعی از OpenAI و Dall-E 2 است، فناوری توسعه تصویر با استفاده از هوش مصنوعی.


با کاهش سرعت رشد ابر و ادغام فناوری در جعبه ابزار فناوری هر شرکت، به نظر می رسد شرکتی که از کاربردهای عملی هوش مصنوعی سود می برد، برنده مسابقه سودآوری است.

تحلیلگران معتقدند این تغییر نشان دهنده تداوم و تکامل فناوری است.

هوارد می‌گوید: «در مواجهه با شرایط نامطمئن اقتصادی، کاهش تعداد کارکنان امری عادی است. اما همچنین فرصتی برای منطقی کردن مناطقی است که در طول زمان به طور غیر ضروری متورم شده اند … که شرکت های بزرگ فناوری به طور دوره ای انجام می دهند. [Microsoft] استخدام را متوقف نمی کند، بلکه بر روی مناطق با تقاضای بالاتر که درآمد را افزایش می دهد تمرکز می کند.

حرکت امروز نشان می‌دهد که مایکروسافت روی هوش مصنوعی مبتنی بر Azure شرط‌بندی می‌کند و به شرکت‌ها اجازه ورود سریع و مقرون به صرفه به استفاده گسترده از فناوری هوش مصنوعی برای سود/مزیت رقابتی را می‌دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور