آتش‌سوزی مرکز داده: Google دچار قطعی شد، 3 مجروح | دانش مرکز داده

به روز شده در 08-12-2022 ساعت 1:51 بعد از ظهر EST

یکی از سخنگویان گوگل گفت که قطعی مرکز داده شورای بلوفس، آیووا، با قطعی اخیر جستجوی گوگل و نقشه ها که باعث کندی یا خاموش شدن این سرویس ها در روز دوشنبه، 8 آگوست شد، ارتباطی نداشت. علت قطع “نتیجه یک به گفته سخنگوی گوگل، خطای داخلی. گوگل در حال حاضر جزئیات مربوط به اندازه قطعی را به اشتراک نمی گذارد. با این حال، خرابی جستجو و نقشه‌های Google در همان روزی که Google در یکی از ساختمان‌های مرکز داده شورای بلوفس خود با یک حادثه الکتریکی مواجه شد (که بسیاری آن را آتش‌سوزی مرکز داده، انفجار الکتریکی مرکز داده، و/یا شعله‌ور شدن قوس الکتریکی می‌نامند) به طور گسترده گزارش شد. .

به روز شده در 08-11-2022 ساعت 5:00 بعد از ظهر EST

پس از گزارش‌های گسترده از آتش‌سوزی فلاش قوس الکتریکی در یکی از بزرگترین مراکز داده گوگل، این شرکت بیانیه‌ای برای شفاف‌سازی این حادثه منتشر کرد.

“ما از یک حادثه الکتریکی که در مرکز داده گوگل در شورای بلوفس، آیووا رخ داد و سه نفر در محل زخمی شدند که تحت درمان هستند و در وضعیت پایداری هستند، مطلع هستیم. سلامت و ایمنی همه کارگران اولویت اصلی ما است و ما از نزدیک با شرکا و مقامات محلی همکاری می کنیم تا وضعیت را به طور کامل بررسی کنیم و در صورت نیاز کمک ارائه دهیم.”

منتشر شده سه شنبه، 9 اوت 2022 – 5:57 بعد از ظهر EST

گوگل به تازگی به دلیل آتش سوزی در یکی از مراکز داده کلیدی این شرکت دچار اختلال شد. آتش اکنون مهار شده است، اما پیشنهاد اصلی گوگل، جستجو، هنوز بهبود نیافته است. نمایه‌سازی، نتایج جستجو و محتوای پشتیبانی‌شده توسط حامیان مالی، همگی از زمان این انتشار ضعیف و نادرست هستند.

علت آتش‌سوزی: به گفته وب‌سایت دروازه سانفرانسیسکو، یک انفجار الکتریکی (مخصوصاً یک فلاش قوس الکتریکی) هنگامی رخ داد که برق‌کاران در یک ایستگاه فرعی در نزدیکی مرکز داده در شورای بلوفس، آیووا کار می‌کردند. هر سه کارگر مجروح شدند و حالشان وخیم است.

این برای مرکز داده شما چه معنایی دارد

فرقی نمی‌کند که هم‌اکوماسیون‌های اولیه را مدیریت کنید یا از اهرم‌ها استفاده کنید، آتش‌سوزی مرکز داده یک خطر احتمالی برای تداوم زیرساخت دیجیتال شما باقی می‌ماند.

ما از کارشناسان پرسیدیم برای جلوگیری و/یا کاهش اثرات آتش‌سوزی مرکز داده چه کاری می‌توان انجام داد.

آتش سوزی در مرکز داده رایج نیست. موسسه Uptime 14 مورد آتش سوزی در بین اعضای خود در شش سال گذشته گزارش کرده است. با وجود 8000 مرکز داده در سراسر جهان، ممکن است وسوسه شود که آتش سوزی در مراکز داده به عنوان یک تهدید دور رد شود. به گفته یک تحلیلگر ارشد آشنا با زیرساخت داده های گوگل، هیچ چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد.

این منبع گفت: “این لحظه بیداری برای بسیاری از افرادی است که مراکز داده را مدیریت می کنند.” “چه شما یک مرکز داده سطح 2، 3 یا 4 باشید، باید از خود بپرسید، “چقدر آماده هستم تا خطر آتش سوزی را که می تواند کل یک مرکز را نابود کند، کاهش دهم؟”

یک رویکرد سطح بالا برای رسیدگی به کاهش آتش در مرکز داده شامل موارد زیر است:

بررسی و به روز رسانی طرح های اطفاء و کاهش آتش موجود

به روز رسانی استراتژی های بازیابی بلایا برای تقویت امنیت فیزیکی سایت در برابر آسیب آتش سوزی

پرسیدن سؤالات سخت از مدیران تأسیسات و مدیران عملیات در مورد ایمنی آتش نشانی مرکز داده

یک نمای دقیق تر، ارائه شده توسط جنسن هیوز، پل آمیکو، توسعه یک ارزیابی کامل خطر آتش سوزی (FRA) را تشویق می کند که بخشی از زیرساخت دیجیتال شما را که به بزرگترین خطر تجاری کمک می کند، شناسایی می کند. اینها شامل منابع کلیدی احتراق و مهمترین مناطق برای محافظت در مرکز داده است. آمیکو در اینجا یک ساختار محاسباتی محکم ارائه می دهد.

تاریخچه مختصری از آتش سوزی مرکز داده

هنگام بررسی حوادث مربوط به مرکز داده مربوط به آتش سوزی، آتش سوزی مرکز داده OVH در مارس 2021 اغلب به ذهن خطور می کند. فقدان کپسول های آتش نشانی و سیستم های قطع برق باعث شد تا آتش در سراسر تاسیسات SBG2 OVH گسترش یابد و آن را به طور کامل تخریب کرده و به سه ساختمان دیگر این مرکز آسیب برساند. موسس این شرکت متعهد شد که آزمایشگاهی برای تحقیقات آتش سوزی در مراکز داده بسازد و متعهد شد که یافته ها را با صنعت به اشتراک بگذارد.

استیسی بلک، کارشناس مرکز داده، تجربه خود را در مورد آتش سوزی مراکز داده و نحوه برخورد شرکتش با عواقب پس از آن بازگو کرد. در کنفرانس جهانی مرکز داده AFCOM در سال 2022، بلک یک طرح 9 ماده ای را برای پیشگیری بهینه از آتش سوزی مرکز داده ارائه کرد:

  1. مستندات جامد
  2. تمام تجهیزات را به درستی برچسب بزنید
  3. استعداد با اندازه مناسب: افراد مناسب در مکان مناسب در زمان مناسب برای محافظت از مرکز داده شما
  4. بازرسی سالانه ایمنی آتش نشانی
  5. مستند چرخه به روز رسانی سخت افزار فنی
  6. رویه های کتبی، به ویژه اطفاء حریق
  7. تعمیر و نگهداری هماهنگ تسهیلات
  8. مدیریت ریسک و برنامه ریزی
  9. رهبری قوی IT

بلک در طول جلسه خود اظهار داشت که مهم است به خاطر داشته باشید که پول تنها مانع برای محافظت از مراکز داده در برابر آتش سوزی نیست. او در اشاره به رهبری قوی IT اشاره کرد که رهبری سازمانی باید روایت خود را در مورد مهار آتش داشته باشد.

منابع:

گوگل، مکان های مرکز داده

موسسه Uptime، نظرسنجی مرکز داده جهانی 2021

Cloudscene، بازارهای مرکز داده

کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده، “مراکز داده در سراسر جهان: نگاهی سریع”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور