یک نام پوسیده برای یک مشکل واقعی سئو

لیزی ساسمن و جان مولر از گوگل به سوالی در مورد Content Decay پاسخ دادند و نسبت به این عبارت ابراز گیج کردند زیرا هرگز در مورد آن چیزی نشنیده بودند. معلوم شد که دلیل خوبی وجود دارد: Content Decay فقط یک نام جدید است که برای ایجاد یک مشکل قدیمی مانند یک مشکل جدید ایجاد شده است.

کارمندان Google هرگز درباره کاهش محتوا نشنیده بودند

لیزی ساسمن، نویسنده فناوری گوگل، پادکست جستجوی Google Off The Record را با بیان اینکه آنها در مورد Content Decay صحبت می کنند، شروع کرد زیرا شخصی آن موضوع را ارسال کرد و سپس اظهار داشت که او هرگز درباره Content Decay نشنیده است.

او گفت:

فکر می‌کنم در فرم بازخورد شما برای موضوعاتی برای پادکست Search Off the Record، این را دیدم که شخصی فکر می‌کرد باید در مورد کاهش محتوا صحبت کنیم، و من نمی‌دانستم این چیست، و بنابراین فکر کردم باید نگاه کنم. به آن، و سپس شاید بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.»

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

“خب، خوب است که کسی بداند چیست. … وقتی به آن نگاه کردم، به نظر می رسید که این یک اصطلاح شناخته شده است، و وقتی متوجه شدم که نمی دانم واقعاً چه معنایی دارد، احساس ناکافی کردم، و باید معنای احتمالاً از نام آن را تفسیر کنم.

سپس لیزی اشاره کرد که نام Content Decay به نظر می رسد به چیزی اشاره دارد که در محتوا اشتباه است:

“مثل اینکه کمی منفی به نظر می رسد. کمی منفی، آره مثل، آره مثل اینکه احتمالاً چیزی در محتوا اشتباه است. احتمالاً در حال پوسیدگی است یا در طول زمان اتفاقی برای آن افتاده است.»

فقط گوگل نیست که معنی اصطلاح Content Decay را نمی داند، سئوکاران باتجربه با بیش از 25 سال تجربه نیز هرگز در مورد آن نشنیده بودند، از جمله من. من با چندین سئوکار باتجربه تماس گرفتم و هیچ کس در مورد اصطلاح Content Decay نشنیده بود.

مانند لیزی، هر کسی که عبارت Content Decay را بشنود به طور منطقی تصور می کند که این نام به چیزی اشاره دارد که در محتوا اشتباه است. اما این نادرست است. همانطور که لیزی و جان مولر فهمیدند، پوسیدگی محتوا در واقع مربوط به محتوا نیست، بلکه فقط نامی است که کسی به یک پدیده طبیعی که هزاران سال است روی داده است، گذاشته است.

اگر احساس می‌کنید که از این موضوع خارج شده‌اید، زیرا شما هم تا به حال نام Content Decay را نشنیده‌اید، این کار را نکنید. Content Decay یکی از آن برچسب‌های نامناسبی است که کسی برای گذاشتن یک نام تازه بر روی مشکلی ابداع کرده است که آنقدر قدیمی است که نه فقط به اینترنت، بلکه به اختراع خود نوشتن نیز مربوط می‌شود.

Content Decay چیست؟

منظور مردم وقتی در مورد Content Decay صحبت می کنند کاهش آهسته ترافیک جستجو است. اما کاهش آهسته در ترافیک یک تعریف نیست، بلکه فقط نشانه ای از مشکل واقعی است که کاهش علاقه کاربر است. کاهش علاقه کاربر به یک موضوع، محصول، خدمات یا تقریباً هر موجودیتی چیزی است که طبیعی است و انتظار می رود که بتواند روندهای جستجوی ارگانیک را حتی برای موضوعات همیشه سبز تحت تأثیر قرار دهد. Content Decay نامی نامناسب برای یک مشکل واقعی سئو است. فقط آن را Content Decay نکنید.

چگونه علاقه کاربران کاهش می یابد؟

کاهش علاقه یک پدیده دیرینه است که قدمت بیشتری از اینترنت دارد. مد، سبک های موسیقی و موضوعات در فضای فیزیکی و اینترنتی می آیند و می روند.

یک مثال کلاسیک از کاهش علاقه این است که چگونه جستجوهای جستجو برای دوربین‌های دیجیتال پس از معرفی آیفون از بین رفتند، زیرا اکثر مردم دیگر نیازی به دوربین جداگانه ندارند.

به همین ترتیب، مشکل کاهش ترافیک لزوماً محتوا نیست. این روند جستجو است. اگر روندهای جستجو دلیل کاهش ترافیک باشد، احتمالاً کاهش علاقه کاربر است و مشکل حل این است که بفهمیم چرا علاقه به یک موضوع در حال تغییر است.

دلایل معمول برای کاهش علاقه کاربران:

  • برداشت از موضوع تغییر کرد
  • فصلی بودن
  • یک اختلال تکنولوژیک
  • نحوه استفاده از کلمات تغییر کرده است
  • محبوبیت موضوع کاهش یافته است

هنگام تشخیص کاهش ترافیک همیشه ذهن خود را نسبت به همه احتمالات باز نگه دارید زیرا گاهی اوقات هیچ مشکلی در محتوا یا سئو وجود ندارد. مشکل مربوط به علاقه کاربر، روندها و عوامل دیگری است که ربطی به خود محتوا ندارند.

دلایل زیادی برای کاهش ترافیک وجود دارد

مشکل عبارات نادرست جستجوی همه چیز این است که چون آنها چیز خاصی را توصیف نمی کنند، معنای عبارت catch-all تغییر شکل می دهد و تقریباً همه چیز فراتر از آنچه در ابتدا به طور نادرست توضیح داده شده است، توصیف می کند.

در اینجا دلایل دیگری برای کاهش ترافیک (هم آهسته و هم سریع) وجود دارد:

  1. این زوال برای علاقه کاربر به یک موضوع اتفاق می افتد (کاهش علاقه کاربر توصیف بهتری است).
  2. ترافیک کند می شود زیرا Google یک ویژگی ناوبری جدید را معرفی می کند (مثل اینکه مردم نیز می پرسند.
  3. ترافیک کند می شود زیرا Google یک نتیجه غنی جدید را معرفی می کند (نتایج ویدیویی، نتایج خرید، قطعه های برجسته)
  4. کاهش آهسته در ترافیک جستجو می تواند یک عارضه جانبی جستجوی شخصی باشد که باعث می شود سایت کمتر و فقط برای افراد/مناطق خاص رتبه بندی کند (جستجوی شخصی)
  5. کاهش ترافیک جستجو به این دلیل است که ارتباط تغییر کرده است (تغییر ارتباط الگوریتم)
  6. کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک به دلیل بهبود رقابت است (رقابت)

عبارات Catchall مفید نیستند

Content Decay یکی از بسیاری از برچسب‌های SEO است که روی مشکلات یا استراتژی‌هایی قرار می‌گیرد تا مشکلات و روش‌های قدیمی را جدید جلوه دهد. اغلب این برچسب ها نادرست هستند و باعث سردرگمی می شوند زیرا مشکل را توصیف نمی کنند.

قرار دادن نام برای علت مشکل، تمرین خوبی است. بنابراین به جای استفاده از نام‌های جعلی مانند Content Decay، ممکن است تلاشی آگاهانه داشته باشید تا از نام واقعی مشکل یا راه‌حل استفاده کنید. در مورد Content Decay بهتر است مشکل را شناسایی کنید (کاهش علاقه کاربر) و به آن نام اشاره کنید.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Blueastro

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور