همه ما می دانیم که برنامه های وفاداری و سیستم های پاداش مانند بازپرداخت در تجارت الکترونیکی ابزاری عالی برای تشویق خریدهای مکرر هستند. ما با هدف افزایش فرکانس خریدها با پرداخت پول نقد کاربران حق بیمه خود زودتر از آنچه که معمولاً طی 15 روز انجام می دهند ، افزایش می دهیم. با این حال ، این حرکت خوب و خوب منجر به نتیجه غیر منتظره ای شد:
در این مقاله ، من در مورد آزمون A/B ما که دویدیم و نتیجه غیر منتظره ای که در رفتار کاربر مشاهده کردیم صحبت خواهم کرد.
چرا ما این تست A/B را اجرا کردیم؟ 👀
تصمیم گیری های مبتنی بر داده در تجارت الکترونیکی بسیار مهم است. ما بازخورد کاربر را دریافت کرده بودیم که اظهار داشت زمان پردازش Cashback خیلی طولانی بود و آن مشتریان اغلب به دلیل تأخیر در مدت زمان پرداخت ، استفاده از بازپرداخت خود را فراموش کرده ایدبشر این نگرانی ها باعث شد تا راه های بهینه سازی فرکانس بازپرداخت برای موثرتر برنامه را کشف کنیم.
ما با هدف ارزیابی اینکه آیا تنظیم زمانبندی بازپرداخت می تواند بر فرکانس خرید تأثیر بگذارد بدون اینکه بر نتایج تجاری تأثیر منفی بگذارد.
فرضیه ما
پرداخت سریع پول نقد کاربران را ترغیب می کند تا بیشتر از این خرید و در نهایت افزایش مشارکت و درآمد را بخرند.
- هدف آزمون:
-
رابطه بین زمان خرید بازپرداخت کاربران و فرکانس خرید آنها را درک کنید
-
ببینید کاربرانی که بازپرداخت نقدی دریافت می کنند بیشتر از …