یکی از بنیانگذاران YouTube مخالف حذف موارد ناپسند است

جاوید کریم، یکی از بنیانگذاران یوتیوب، احساسات خود را در مورد حذف موارد ناپسند اعلام می کند و می گوید این ایده خوبی برای سازندگان نیست.

کریم افکار خود را در خود یوتیوب به اشتراک گذاشت، اما نه به شکلی که شما انتظار دارید.

او به جای آپلود یک ویدیوی جدید، شرح اولین ویدیوی خود را به روز کرد – که اولین ویدیویی است که در یوتیوب منتشر شده است.

اوایل این هفته یوتیوب تصمیم خود را برای حذف تعداد نپسندیدن در سراسر صفحه اعلام کرد.

دکمه دوست نداشتن باقی می ماند، اما تعداد کل افرادی که روی آن کلیک کرده اند به صورت عمومی نشان داده نمی شود.

مت کووال، رابط سازنده یوتیوب، این تغییر را اعلام کرد و ادعا کرد که این یک حرکت مثبت برای سازندگان است.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

کریم پیشنهاد می کند که زبان بدن کووال داستان دیگری را روایت می کند.

یکی از بنیانگذاران YouTube: “هیچ چیز نمی تواند عالی باشد اگر هیچ چیز بد نباشد”

کوال افکار خود را با این استنباط شروع می کند که حتی رابط سازنده YouTube فکر می کند این تغییر ایده بدی است.

«با تماشای اعلان مت کوال در مورد حذف دوست نداشتن‌ها، فکر کردم چیزی اشتباه است.

کلمات گفته شده با چشم ها مطابقت نداشت. این ویدئو مرا به یاد مصاحبه‌ای که دریاسالار جرمیا دنتون در سال 1966 انجام داد، انداخت. من هرگز اعلامیه‌ای کمتر مشتاقانه و بی‌میل در مورد چیزی که قرار است عالی باشد ندیده‌ام.

کسی که عنوان «رابط سازنده یوتیوب» را دارد، نمی‌توان حذف موارد ناپسند را یک چیز خوب برای سازندگان نامید. ما این را می دانیم زیرا حتی یک سازنده YouTube وجود ندارد که فکر کند حذف موارد نپسندیدن ایده خوبی است – برای YouTube یا برای سازندگان.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

نه تنها سازندگان یوتیوب از این ایده خوششان نمی آید، بلکه این احساسات به طور گسترده توسط کاربران عادی به اشتراک گذاشته می شود.

در زمان نوشتن این مقاله، ویدیوی یوتیوب که این تغییر را اعلام می‌کند، بیش از 13 برابر بیشتر از لایک‌ها، نپسندیدن دارد.

یوتیوب نپسندیدن ها را حذف می کنداسکرین شات از YouTube.com/YouTubeCreators، نوامبر ۲۰۲۱.

کریم در ادامه این سوال را مطرح می کند که چرا این تغییر ایجاد شده است، و نشان می دهد که یوتیوب دلیل واقعی آن را پنهان کرده است.

«چرا یوتیوب این تغییر را که عموماً دوست نداشتند انجام دهد؟ دلیلی وجود دارد، اما دلیل خوبی نیست، و دلیلی هم نیست که به طور عمومی افشا شود. در عوض، ارجاعاتی به مطالعات مختلف وجود خواهد داشت. مطالعاتی که ظاهراً با عقل سلیم هر یوتیوبر در تضاد است.

من در مورد گمانه زنی های پیرامون انگیزه های یوتیوب اظهار نظر نمی کنم، زیرا هیچ یک از آنها تایید نشده است.

اگر کنجکاو هستید، با جستجوی «YouTube حذف نپسندیدن‌ها» تعدادی ویدیو در این زمینه از YouTuberهای برجسته نمایش داده می‌شود.

چیزی که غیرقابل انکار است این است که عملا هیچ کس نمی خواهد این تغییر اتفاق بیفتد.

همانطور که کریم در ادامه می گوید، تعداد عدم پسندیدن باعث شد تا تشخیص محتوای بد از محتوای خوب آسان شود.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

توانایی شناسایی آسان و سریع محتوای بد یکی از ویژگی های اساسی یک پلت فرم محتوای تولید شده توسط کاربر است.

چرا؟ زیرا همه محتوای تولید شده توسط کاربر خوب نیستند. نمی تواند باشد. در واقع، بیشتر آن خوب نیست. و این اشکالی ندارد. این ایده هرگز این نبود که همه محتوا خوب است.

با این حال، این ایده این بود که در میان سیل محتوا، خلاقیت‌های بزرگی وجود دارد که منتظر افشای آن هستند. و برای اینکه این اتفاق بیفتد، چیزهایی که عالی نیستند باید در اسرع وقت کنار بیایند.”

دکمه دوست نداشتن همچنان بر الگوریتم توصیه YouTube تأثیر می گذارد، اما این هیچ کمکی به افرادی که از طریق پیوند مستقیم روی یک ویدیو می آیند نیست.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

راه حلی که پیشنهاد شده است، اظهار نظر «نپسندیدن» روی ویدیوها است، زمانی که تعداد کل به طور رسمی حذف شود.

اگر از افکار عمومی پیرامون یک ویدیو مطمئن نیستید، باید بخش نظرات را بررسی کنید.

کریم بر این باور است که در درازمدت، کیفیت ویدیوها به تدریج در نتیجه حذف ناپسندها افزایش می یابد.

این فرآیند کار می کند، و یک نام برای آن وجود دارد: خرد جمعیت. هنگامی که پلتفرم با آن تداخل پیدا کند، فرآیند شکسته می شود. سپس، پلت فرم دائماً کاهش می یابد.

آیا یوتیوب می خواهد به مکانی تبدیل شود که همه چیز در آن متوسط ​​باشد؟ زیرا اگر هیچ چیز بد نباشد هیچ چیز نمی تواند عالی باشد.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

سازندگان می‌توانند تعداد کل نپسندیدن‌های خود را ببینند خود را ویدیوها با بررسی تجزیه و تحلیل YouTube.

با این حال، سایر کاربران هیچ بینشی در مورد نسبت پسندیدن به نپسندیدن ویدیو نخواهند داشت.

منبع: یوتیوب


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock