گوگل در تلاش مستمر برای کمک به تبلیغکنندگان با هوش مصنوعی (AI)، آخرین ویژگی خود را برای تبلیغکنندگان ویدیویی، راهنمایی خلاقانه در Google Ads اعلام کرد.
ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی که در بخشهای «توصیهها» و «تجزیه و تحلیل ویدیو» در Google Ads یافت میشود، پیشنهاداتی را برای کمک به تبلیغکنندگان ارائه میدهد تا کارایی کمپینهای ویدیویی خود را افزایش دهند.
راهنمای خلاقانه در تبلیغات گوگل
راهنمای خلاق، تبلیغات ویدیویی را با بهترین شیوههای نوآورانه اثباتشده Google ارزیابی میکند.
اگر یک تبلیغ فاقد آن چیزی باشد که Google عناصر حیاتی را در نظر می گیرد، این ویژگی به تبلیغ کنندگان اطلاع می دهد و گام های عملی را برای بهبود عملکرد تبلیغ پیشنهاد می کند.
به عنوان مثال، لوگوی برند را در پنج ثانیه اول بررسی میکند، اگر صدادار باشد، و طول ویدیو را بر اساس اهداف بازاریابی خاص ارزیابی میکند.
تبلیغکنندگان Google میتوانند با رفتن به بخش «داراییها» و سپس «ویدیوها» در حساب Google Ads خود به این ویژگی دسترسی پیدا کنند.
از آنجا، آنها باید برگه ای با عنوان “Analytics” ببینند، جایی که ابزار ویژگی های خلاقانه گم شده را فهرست می کند و راه هایی برای بهبود آنها پیشنهاد می کند.
عناصر ویدئویی تجزیه و تحلیل شده توسط هوش مصنوعی
راهنمایی خلاق در درجه اول بر چهار عنصر کلیدی تمرکز دارد: نمایان بودن لوگوی برند، مدت زمان ویدئو، کیفیت صدا و نسبت تصویر.
بر اساس دادههای داخلی، صداهای تبلیغاتی ویدیویی نرخ تبدیل بالاتری نسبت به صداهای بدون صدا دارند.

گوگل همچنین قصد دارد دامنه ویژگی های تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی را گسترش دهد تا توصیه های ارزشمندی را برای بازاریابان ارائه دهد.
در حالی که این ابزار امیدوارکننده به نظر می رسد، تبلیغ کنندگان باید به خاطر داشته باشند که هوش مصنوعی تنها می تواند توصیه هایی را بر اساس داده های تاریخی و بهترین شیوه های موجود ارائه دهد.
بنابراین، پیشنهادات آن ممکن است با سبک و استراتژی هر برندی مطابقت نداشته باشد.
کمپین های ویدئویی با هوش مصنوعی
علاوه بر بهبود دارایی ها با هوش مصنوعی، انواع کمپین ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی به برندهایی مانند eBay کمک کرده است تا نرخ تبدیل و هزینه تبلیغات را کاهش دهند.
راهحلهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند برای بهینهسازی داراییهای خلاقانه، تجزیه و تحلیل استراتژیهای تبلیغاتی، و تصمیمگیریهای مبتنی بر دادهها که به طور قابلتوجهی ROI را بهبود میبخشند، بازی را تغییر دهند.
آخرین اعلامیه گوگل نشان دهنده تلاش آن برای تبدیل هوش مصنوعی به یک عنصر اصلی در صنعت تبلیغات است.
تصویر ویژه: سام کرسلاین/شاتراستوک