گوگل 4 مدل انتساب را برای تبلیغ کنندگان حذف می کند

به تازگی اعلام شد: گوگل مدل های اندازه گیری خود را از ماه می 2023 به روز می کند.

در اطلاعیه 6 آوریل، گوگل اعلام کرد که چهار مدل اسناد در گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس ناپدید خواهند شد.

  • ابتدا کلیک کنید
  • خطی
  • زوال زمان
  • مبتنی بر موقعیت

تصمیم در پشت تغییر

رابط اختصاصی Google Ads جینی ماروین مجموعه‌ای از توییت‌ها را برای توضیح بیشتر تغییر ناگهانی پیشنهاد ارائه کرد.

به گفته گوگل، مدل اسناد مبتنی بر داده بیشترین استفاده را برای تبدیل برای مناقصه خودکار دارد.

علاوه بر این، چهار مدل منسوخ در مجموع کمتر از 3 درصد از تبدیل‌های وب Google را تشکیل می‌دهند. از دیدگاه آنها، حذف مدل‌های اسنادی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، راهی برای ادغام و ساده‌سازی اندازه‌گیری است.

آگهی دهندگان به اخبار واکنش نشان می دهند

این اطلاعیه ناگهانی واکنش‌های متفاوتی را از سوی تبلیغ‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

برخی به ماروین پاسخ دادند که این تغییر منطقی است.

دیگران در توییتر نارضایتی خود را از این خبر ابراز کردند.

دیوید کایل استدلال می کند که حذف مدل های اسناد، بینش های ضروری و ارزشمندی را برای بازاریابان که به تصمیم گیری آگاهانه تر کمک می کند، از بین می برد:

در سایر پست‌های آنلاین، تبلیغ‌کنندگان محتاط هستند که کاملاً به یک مدل اسناد مبتنی بر داده حرکت کنند، جایی که ممکن است به کمپین‌های Google Ads اعتبار بیشتری در تبدیل در مقایسه با کانال‌های دیگر بدهند. اگر اندازه‌گیری یا توجیه عملکرد سایر کانال‌های رسانه پولی را سخت‌تر می‌کند، می‌توان دلارهای بازاریابی بیشتری را در Google Ads سرمایه‌گذاری کرد.

آنچه تبلیغ کنندگان باید بدانند

حساب‌هایی که از یکی از چهار مدل انتساب استفاده می‌کنند باید فوراً آماده باشند.

جدول زمانی غروب آفتاب مدل‌های ارجاع Google

  • می 2023: برای ویژگی‌های Google Analytics 4، مدل‌های واپاشی زمانی، خطی، اولین کلیک و مدل‌های مبتنی بر موقعیت برای هر اقدام تبدیل جدیدی در دسترس نخواهد بود.
  • ژوئن 2023: برای حساب‌های Google Ads، مدل‌های تحلیل زمانی، خطی، اولین کلیک و موقعیت‌های مبتنی بر موقعیت برای هر اقدام تبدیل جدیدی در دسترس نخواهد بود.
  • سپتامبر 2023: گوگل چهار مدل ارجاع را در Google Ads و Google Analytics 4 غروب خواهد کرد.

هنگامی که مدل‌ها غروب می‌کنند، از گزارش مقایسه مدل در برگه Attribution و همچنین صفحه نمای کلی در Google Ads حذف خواهند شد.

بنابراین، چه اتفاقی برای اقدامات تبدیلی می‌افتد که قبلاً از این مدل‌ها استفاده می‌کنند؟

Google تأیید کرد که هر اقدام تبدیلی با استفاده از مدل‌های تقریباً منسوخ شده به طور خودکار به مدل اسناد مبتنی بر داده تبدیل می‌شود.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مدل انتساب «آخرین کلیک» موجود را انتخاب کنند، اما باید این تغییر را برای هر اقدام تبدیل به صورت دستی انجام دهند.

مکالمه Attribution را به صورت داخلی شروع کنید (یا ادامه دهید).

اندازه گیری تبدیل یک مکالمه ضروری برای هر بازاریاب است.

درک اینکه چگونه تغییر در مدل‌های اسناد بر عملکرد کمپین تأثیر می‌گذارد، قبل از تغییر امری ضروری است.

این امر مخصوصاً برای کمپین‌های بالای قیف صادق است، جایی که مدل اولین کلیک احتمالاً مناسب است.

استفاده از ابزار مقایسه مدل را برای شناسایی تغییرات اساسی اندازه گیری که می تواند به ایجاد تغییر استراتژی کمک کند، شروع کنید.

جلوتر ماندن از ضرب الاجل، بازاریابان را آماده می کند تا تغییرات را بهتر به مشتریان یا به صورت داخلی برای سایر بخش ها توضیح دهند.


تصویر ویژه: Andrii Yalanskyi/Shutterstock