گوگل 3 راه را تایید می کند که Googlebot را بیشتر می خزند

گری ایلیز و لیزی ساسمن از گوگل در مورد سه عاملی که باعث افزایش خزیدن ربات گوگل می شود بحث کردند. در حالی که آنها نیاز به خزیدن مداوم را کم اهمیت جلوه دادند، اما راه هایی برای تشویق Googlebot برای بازدید مجدد از یک وب سایت وجود دارد.

1. تأثیر محتوای با کیفیت بالا بر فرکانس خزیدن

یکی از مواردی که آنها در مورد آن صحبت کردند کیفیت یک وب سایت بود. بسیاری از مردم از مشکل کشف نشده ایندکس نشده رنج می برند و این گاهی اوقات به دلیل برخی از روش های سئو ایجاد می شود که افراد یاد گرفته اند و معتقدند یک عمل خوب است. من ۲۵ سال است که سئو کار می‌کنم و چیزی که همیشه ثابت مانده است این است که بهترین شیوه‌های تعریف شده در صنعت معمولاً سال‌ها از کاری که گوگل انجام می‌دهد عقب‌تر هستند. با این حال، اگر فردی متقاعد شود که همه کارها را درست انجام می دهد، دشوار است ببینیم چه مشکلی دارد.

گری ایلیس دلیلی برای افزایش فرکانس خزیدن در دقیقه 4:42 به اشتراک گذاشت و توضیح داد که یکی از محرک‌های سطح بالای خزیدن، سیگنال‌هایی با کیفیت بالا است که الگوریتم‌های Google تشخیص می‌دهند.

گری در دقیقه 4:42 این را گفت:

«…به طور کلی اگر محتوای یک سایت با کیفیت بالا باشد و مفید باشد و مردم آن را به طور کلی دوست داشته باشند، Googlebot – خوب، گوگل – تمایل دارد بیشتر از آن سایت بخزد…»

نکات ظریف زیادی در عبارت فوق وجود دارد که گم شده است، مانند سیگنال های کیفیت بالا و کمک کننده چیست؟ که باعث می شود گوگل تصمیم بگیرد که بیشتر خزیدن کند؟

خوب، گوگل هرگز نمی گوید. اما می توانیم حدس بزنیم و موارد زیر برخی از حدس های آموزشی من است.

ما می دانیم که حق ثبت اختراعاتی در مورد جستجوی مارک دار وجود دارد که جستجوهای مارک انجام شده توسط کاربران را به عنوان پیوندهای ضمنی حساب می کند. برخی از مردم فکر می کنند که “پیوندهای ضمنی” نام تجاری هستند، اما “اشاره به نام تجاری” مطلقاً چیزی نیست که در پتنت صحبت می کند.

پس از آن پتنت Navboost وجود دارد که از سال 2004 وجود داشته است. برخی از افراد حق اختراع Navboost را با کلیک ها یکی می دانند، اما اگر حق اختراع واقعی 2004 را بخوانید، خواهید دید که هرگز به نرخ کلیک (CTR) اشاره نمی کند. در مورد سیگنال های تعامل کاربر صحبت می کند. در اوایل دهه 2000، کلیک‌ها موضوع تحقیقات فشرده بود، اما اگر مقالات تحقیقاتی و پتنت‌ها را بخوانید، به راحتی می‌توانید منظور من را درک کنید، وقتی به این سادگی نیست: «میمون روی وب‌سایت در SERP کلیک می‌کند، گوگل آن را بالاتر رتبه می‌دهد، میمون می‌شود. موز.”

به طور کلی، من فکر می‌کنم سیگنال‌هایی که نشان می‌دهند مردم یک سایت را مفید می‌دانند، فکر می‌کنم که می‌تواند به رتبه بهتر وب‌سایت کمک کند. و گاهی اوقات این می تواند به مردم آنچه را که انتظار دیدن دارند بدهد، و به مردم آنچه را که انتظار دیدن دارند بدهد.

صاحبان سایت به من می گویند که گوگل در حال رتبه بندی زباله ها است و وقتی نگاهی به آن می اندازم می توانم منظور آنها را ببینم، سایت ها نوعی زباله هستند. اما از سوی دیگر محتوا به مردم آنچه را که می‌خواهند می‌دهد، زیرا آنها واقعاً نمی‌دانند چگونه تفاوت بین آنچه را که انتظار دارند ببینند و محتوای با کیفیت واقعی واقعی را تشخیص دهند (من آن را الگوریتم فروت حلقه می‌نامم).

الگوریتم Froot Loops چیست؟ این اثری از اتکای گوگل به سیگنال های رضایت کاربر برای قضاوت در مورد اینکه آیا نتایج جستجوی آنها باعث خوشحالی کاربران می شود یا خیر است. آنچه قبلاً در مورد الگوریتم Froot Loops گوگل منتشر کرده بودم در اینجا آمده است:

«تا به حال شده از راهروی غلات در سوپرمارکت قدم بزنید و توجه داشته باشید که چند نوع غلات پر از شکر در قفسه ها وجود دارد؟ این رضایت کاربر در عمل است. مردم انتظار دارند غلات بمب قندی را در راهروی غلات خود ببینند و سوپرمارکت ها نیت کاربر را برآورده می کنند.

من اغلب به Froot Loops در راهروی غلات نگاه می کنم و فکر می کنم، “چه کسی آن چیزها را می خورد؟” ظاهراً بسیاری از مردم این کار را می کنند، به همین دلیل است که جعبه در قفسه سوپرمارکت قرار دارد – زیرا مردم انتظار دارند آن را آنجا ببینند.

گوگل همان کاری را انجام می دهد که سوپرمارکت انجام می دهد. گوگل نتایجی را نشان می‌دهد که به احتمال زیاد کاربران را راضی می‌کند، درست مانند آن راهروی غلات.

نمونه‌ای از سایت‌های زباله که کاربران را راضی می‌کند، یک سایت دستور پخت محبوب است (که نامش را نمی‌برم) که دستور العمل‌های آشپزی آسان را منتشر می‌کند که معتبر نیستند و از میانبرهایی مانند سوپ خامه قارچ خارج از قوطی به عنوان یک ماده استفاده می‌کند. من در آشپزخانه نسبتاً باتجربه هستم و این دستور العمل ها مرا عصبانی می کند. اما افرادی که من می شناسم آن سایت را دوست دارند زیرا آنها واقعاً بهتر نمی دانند، آنها فقط یک دستور غذای آسان می خواهند.

آنچه گفتگوی مفید در واقع درباره آن است درک مخاطبان آنلاین و دادن آنچه می خواهند به آنها است، که با دادن آنچه باید به آنها بخواهند متفاوت است. درک آنچه مردم می خواهند و دادن آن به آنها، به نظر من، چیزی است که جستجوگران مفید خواهند یافت و زنگ سیگنال مفیدی گوگل را به صدا در خواهند آورد.

2. افزایش فعالیت انتشاراتی

یکی دیگر از مواردی که ایلیز و ساسمن گفتند می تواند Googlebot را به خزیدن بیشتر تحریک کند، افزایش دفعات انتشار است، مثلاً اگر سایتی به طور ناگهانی تعداد صفحاتی را که منتشر می کند افزایش دهد. اما ایلیز گفت که در زمینه یک سایت هک شده ناگهان شروع به انتشار صفحات وب بیشتری کرد. یک سایت هک شده که صفحات زیادی را منتشر می کند باعث می شود ربات گوگل بیشتر بخزد.

اگر کوچک‌نمایی کنیم تا این عبارت را از منظر جنگل بررسی کنیم، کاملاً واضح است که او به این نکته اشاره می‌کند که افزایش فعالیت انتشار ممکن است باعث افزایش فعالیت خزیدن شود. این نیست که سایت هک شده است که باعث خزیدن بیشتر Googlebot می شود، بلکه افزایش انتشار است که باعث آن می شود.

اینجا جایی است که گری از فعالیت‌های انتشار گسترده به عنوان یک محرک Googlebot نام می‌برد:

«…اما می‌تواند به این معنی باشد که، نمی‌دانم، سایت هک شده است. و سپس یکسری URL های جدید وجود دارد که ربات گوگل در مورد آنها هیجان زده می شود، و سپس خاموش می شود و سپس دیوانه وار در حال خزیدن است.”

بسیاری از صفحات جدید باعث می‌شوند ربات گوگل هیجان‌زده شود و در یک سایت بخزد. نیازی به توضیح بیشتر نیست، بیایید ادامه دهیم.

3. ثبات کیفیت محتوا

گری ایلیز در ادامه اشاره می کند که ممکن است گوگل در کیفیت کلی سایت تجدید نظر کند و این ممکن است باعث کاهش فرکانس خزیدن شود.

این چیزی است که گری گفت:

«…اگر زیاد خزیدن نداریم یا به تدریج با خزیدن سرعت خود را کاهش می‌دهیم، ممکن است نشانه‌ای از محتوای بی‌کیفیت باشد یا اینکه در مورد کیفیت سایت تجدید نظر کرده‌ایم.»

وقتی گری می گوید که گوگل «کیفیت سایت را تجدید نظر کرده است»، منظورش چیست؟ برداشت من از آن این است که گاهی اوقات کیفیت کلی سایت یک سایت می تواند پایین بیاید اگر بخش هایی از سایت با کیفیت اصلی سایت استاندارد نباشد. به نظر من، بر اساس چیزهایی که در طول سال ها دیده ام، ممکن است در برخی مواقع محتوای با کیفیت پایین از محتوای خوب بیشتر شود و بقیه سایت را با خود به پایین بکشاند.

وقتی مردم به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند که آنها یک مشکل «آدم‌خواری محتوا» دارند، وقتی به آن نگاه می‌کنم، چیزی که واقعاً از آن رنج می‌برند، مشکل محتوای با کیفیت پایین در قسمت دیگری از سایت است.

Lizzi Sassman در ادامه این سوال را در حدود 6 دقیقه می پرسد که آیا محتوای وب سایت ثابت است، نه بهبود می یابد و نه بدتر می شود، بلکه به سادگی تغییر نمی کند. گری در برابر دادن پاسخ مقاومت کرد و به سادگی گفت که Googlebot برای بررسی سایت برمی‌گردد تا ببیند آیا تغییر کرده است یا خیر و می‌گوید که «احتمالاً» Googlebot ممکن است خزیدن را در صورت عدم تغییر کند کند، اما این بیانیه را با گفتن اینکه او انجام نداده است، صلاحیت کرد. دانستن

چیزی که ناگفته مانده اما به ثبات کیفیت محتوا مربوط می شود این است که گاهی موضوع تغییر می کند و اگر محتوا ثابت باشد، ممکن است به طور خودکار ارتباط خود را از دست بدهد و شروع به از دست دادن رتبه بندی کند. بنابراین ایده خوبی است که به طور منظم یک حسابرسی محتوا انجام دهید تا ببینید آیا موضوع تغییر کرده است یا خیر و اگر چنین است، محتوا را به‌روزرسانی کنید تا زمانی که کاربران، خوانندگان و مصرف‌کنندگان در مورد موضوعی صحبت می‌کنند مرتبط باشد.

سه راه برای بهبود روابط با Googlebot

همانطور که گری و لیزی به وضوح بیان کردند، در واقع هدف این نیست که گوگل ربات را به کار بیاندازید تا آن را فقط به خاطر خزیدن آن به کار بیندازید. نکته این است که به محتوای خود و ارتباط آن با کاربران فکر کنید.

1. آیا محتوا با کیفیت است؟
آیا محتوا به موضوعی می پردازد یا به یک کلمه کلیدی می پردازد؟ سایت‌هایی که از استراتژی محتوای مبتنی بر کلمه کلیدی استفاده می‌کنند، آن‌هایی هستند که در به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی ۲۰۲۴ رنج می‌برند. استراتژی هایی که مبتنی بر موضوعات هستند تمایل به تولید محتوای بهتر دارند و از طریق به روز رسانی الگوریتم حرکت می کنند.

2. افزایش فعالیت انتشاراتی
افزایش فعالیت انتشار می‌تواند باعث شود که Googlebot بیشتر وارد بازار شود. صرف نظر از اینکه یک سایت هک شده است یا یک سایت در استراتژی انتشار محتوای خود نیرومندتر است، یک برنامه منظم برای انتشار محتوا چیز خوبی است و همیشه چیز خوبی بوده است. وقتی نوبت به انتشار محتوا می‌رسد، «آن را تنظیم کنید و فراموش کنید» وجود ندارد.

3. ثبات کیفیت محتوا
کیفیت محتوا، موضوعیت و ارتباط با کاربران در طول زمان یک نکته مهم است و این اطمینان را ایجاد می‌کند که Googlebot همچنان برای گفتن سلام حضور خواهد داشت. کاهش هر یک از این عوامل (کیفیت، موضوعیت و ارتباط) می‌تواند بر خزیدن ربات Google تأثیر بگذارد که خود نشانه‌ای از فاکتور مهم‌تر است، یعنی اینکه خود الگوریتم Google چگونه محتوا را در نظر می‌گیرد.

به پادکست Google Search Off The Record که در حدود 4 دقیقه شروع می شود گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands

Source link