گوگل یک نتیجه عجیب مهاجرت دامنه را توضیح می دهد

جان مولر از گوگل بینشی ارائه کرد که چرا مهاجرت نام دامنه بین نسخه‌های چند زبانه یک وب‌سایت بسیار متفاوت است، حتی اگر فرآیند یکسانی برای هر یک از سه وب‌سایت دنبال شود.

مهاجرت به نام دامنه های مختلف

شخصی که این سوال را می‌پرسد، سه وب‌سایت را تحت سه دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) نگهداری می‌کرد. ccTLDها .fr (فرانسه)، .be (بلژیک) و .de (آلمان) بودند. این پروژه انتقالی از یک نام دامنه به نام دامنه دیگر بود، که هر کدام در داخل ccTLD مربوطه خود، مانند example-1.fr به example-2.fr بود.

هر سایت دارای محتوای یکسانی بود اما به زبان‌های متفاوتی که با کشورهای هدف هر یک از ccTLD مربوطه آنها مطابقت داشت. بنابراین، چون همه چیز در مورد مهاجرت برابر بود، انتظار معقول این بود که نتیجه مهاجرت برای هر سایت یکسان باشد.

اما اینطور نبود.

دو مورد از سه انتقال سایت انجام نشد و ترافیک از دست رفت. فقط یکی از آنها یک انتقال بدون درز را تجربه کرد.

چه چیزی اشتباه پیش رفت؟

شخصی که در مورد مشکلی که رخ داده است، اطلاعاتی را درخواست می کند، توییت کرد:

“سلام @JohnMu،

AlicesGarden (.fr، .be، .de…) به Sweeek (.fr، .be، .de…) مهاجرت کرد.

.FR و .BE ترافیک زیادی را در 23 اکتبر از دست دادند

سایر TLD عملکرد خوبی داشتند.

تغییر مسیر، متعارف، hreflang، محتوا، پیشنهاد = OK
مهاجرت کنسول جستجو = OK

چه چیز دیگری می تواند اشتباه باشد ؟”

توییت اصلی:

جان مولر پاسخ خود را توییت می کند

جان مولر از گوگل پاسخ داد که هر سایت یک سایت متفاوت است و باید به طور متفاوتی در نظر گرفته شود، حتی اگر دارایی های محتوای یکسانی (به زبان های مختلف) بین آنها به اشتراک گذاشته شود.

مولر در توییتی نوشت:

«من سایت‌های شما را نمی‌شناسم، اما حتی اگر محتوا یکسان باشد، اساساً سایت‌های متفاوتی هستند (مخصوصاً با ccTLD)، بنابراین طبیعی است که مهاجرت به‌طور متفاوتی روی آن‌ها تأثیر بگذارد (و به نظر می‌رسد این یک راه باشد. در همین حین برگشت.)

این هم توییت او:

آیا مهاجرت های سایت اساساً برابر هستند؟

جان یک مشاهده مهم انجام می دهد. ممکن است نحوه جابجایی یک سایت در اینترنت تحت تأثیر مهاجرت سایت قرار گیرد، به ویژه از نحوه واکنش کاربران به تغییر الگو یا نام دامنه. من مهاجرت‌های نام دامنه را انجام داده‌ام و با یک افت موقت به خوبی پیش رفته‌اند. اما این فقط یک نام دامنه در یک زمان بود، نه چندین دامنه.

چه چیزی ممکن است در جریان باشد؟

شخصی در آن بحث توییت کرد و پرسید که آیا از محتوای هوش مصنوعی استفاده کرده است یا خیر.

شخصی که سوال اصلی را می پرسد پاسخ خود را در توییتر نوشت:

“بله، کمی هوش مصنوعی برای توصیف کوتاه، عمدتا در صفحات دسته بندی، اما چیزی که از دیدگاه کاربر نهایی فریبنده باشد.”

آیا ممکن است دو مورد از مهاجرت های سایت شکست خورده و سومی موفقیت آمیز باشد زیرا تصادفاً با یک به روز رسانی همپوشانی دارند؟ با توجه به اینکه میزان محتوای هوش مصنوعی پیش پا افتاده بود، احتمالا بعید است.

نکته مهم آن چیزی است که مولر گفت، که همه آنها سایت های متفاوتی هستند و بنابراین نتیجه باید به طور طبیعی متفاوت باشد.

تصویر برجسته توسط شاتر استوک/ویلیام بارتون