گوگل اخیراً گزارش نمایه سازی ویدیو را در کنسول جستجو گسترش داده است و دلایل مشخص تری را ارائه می دهد که چرا یک ویدیو ممکن است به طور برجسته در نتایج جستجو ظاهر نشود.
غول جستجو امیدوار است بتواند به بهینه سازی بهتر محتوای ویدیویی برای مشاهده و کشف در پلتفرم های خود کمک کند.
بازخورد اختصاصی تر برای وب مسترها
پیش از این، کنسول جستجو یک پیام خطای مبهم «Google نمیتواند ویدیوی برجسته در صفحه را تعیین کند» را هنگام مواجهه با مشکلات محتوای ویدیو نشان میداد.
گوگل پیام کلی را به سه دلیل خاص تقسیم می کند:
- ویدئو در خارج از پنجره دید
- ویدیو خیلی کوچک است
- ویدیو خیلی بلند است
این تغییر توصیه های روشن و قابل اجرا را ارائه می دهد.
به عنوان مثال، موقعیت ویدیو را طوری تغییر دهید که در قسمت قابل رندر صفحه باشد و هنگام بارگذاری قابل مشاهده باشد.
یا ممکن است لازم باشد اندازه ویدیو را برای مطابقت با معیارهای خاص Google تنظیم کنید.
تأثیر بالقوه تغییرات
تغییرات در گزارش نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجو می تواند بر سایت هایی که ترافیک صفحات دارای محتوای ویدیویی را دریافت می کنند تأثیر بگذارد.
گوگل توضیح می دهد:
«Google با ارائه بازخورد دقیقتر در مورد اینکه چرا ممکن است یک ویدیو ایندکس نشود، به صاحبان وبسایتها امکان میدهد تا تغییرات لازم را انجام دهند که میتواند نمایان شدن محتوای ویدیویی آنها را در جستجوی Google بهبود بخشد. این به طور بالقوه میتواند منجر به افزایش ترافیک وبسایتهای آنها شود، مشروط بر اینکه تغییرات توصیهشده اعمال شده و منجر به نمایهسازی و دید بهتر ویدیوها شود.»
از آنجایی که محتوای ویدیویی نقش مهمتری در SERP بازی میکند و در چرخ فلکهای ویدیویی و قطعههای غنی از ویدیو به نمایش در میآید، اطمینان از اینکه Google آنها را به درستی فهرستبندی میکند، بسیار مهم است.
بهترین روش ها برای نمایه سازی ویدیو
در حالی که بهروزرسانیهای گزارش نمایهسازی ویدیوی Google دلایل مشخصتری برای مشکلات نمایهسازی ارائه میکنند، اما فهرست جامعی از بهترین شیوهها ارائه نمیدهند.
با این حال، از جزئیات ارائه شده و دستورالعمل های کلی Google، می توانیم بهترین روش های زیر را استنباط کنیم:
- ویدئوها را در قسمت دید قرار دهید.
- مطمئن شوید که ویدیو از اندازه مناسبی برخوردار است.
- از نقشه های سایت ویدیویی و داده های ساخت یافته استفاده کنید.
- فایل های محتوای ویدیویی را در دسترس Googlebot قرار دهید.
- فراداده واضح و دقیق ارائه دهید.
- کیفیت ویدیو و تعامل کاربر را در اولویت قرار دهید.
این روشها میتوانند به بهبود دید ویدیو در جستجوی Google، افزایش تعامل کاربر و ترافیک وبسایت کمک کنند.
اجرای تدریجی تغییرات
شما بلافاصله متوجه این تغییرات در گزارش نمایه سازی ویدیوی خود نخواهید شد.
گوگل می گوید پاک شدن داده های تاریخی ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا تمام دلایل خطای جدید نمایش داده شوند.
«از آنجایی که گزارش نمایهسازی ویدیوی کنسول جستجو 3 ماه دادههای تاریخی را نشان میدهد، ممکن است همچنان در فهرست دلایل گزارش نمایهسازی ویدیو، «Google نتوانست ویدیوی برجسته را در صفحه تعیین کند» را ببینید، اما هیچ تأثیری بر روی شما ندارد. صفحات.”
به طور خلاصه
در حالی که گزارش کنسول جستجوی جدید راهنمایی های دقیق تری در مورد اینکه چرا یک ویدیو ممکن است ایندکس نشود ارائه می دهد، این شما هستید که باید از این اطلاعات استفاده کنید.
درک مسائل تأثیرگذار بر نمایه سازی ویدیو و اعمال تغییرات لازم می تواند دید محتوای ویدیوی شما را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را افزایش دهد.
تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.
منبع: گوگل