گوگل چگونه متن را درک می کند؟ • Yoast

در Yoast، ما در مورد نوشتن و خوانایی زیاد صحبت می کنیم. ما آن را جزء ضروری سئو می‌دانیم. متن شما باید به راحتی قابل پیگیری باشد و نیازهای کاربران شما را برآورده کند. این تمرکز روی کاربر به رتبه بندی شما کمک می کند. با این حال، ما به ندرت در مورد چگونگی خواندن و درک این متون توسط موتورهای جستجو مانند گوگل صحبت می کنیم. در این پست، آنچه می دانیم در مورد نحوه تجزیه و تحلیل محتوای آنلاین شما توسط گوگل را بررسی خواهیم کرد.

آیا مطمئن هستیم که گوگل متن را می فهمد؟

ما می دانیم که گوگل متن را تا حدی درک می کند. فقط در مورد آن فکر کن. یکی از مهمترین کارهایی که گوگل باید انجام دهد این است که آنچه را که شخصی در نوار جستجو تایپ می کند با یک نتیجه جستجوی مناسب مطابقت دهد. سیگنال های کاربر (مانند نرخ کلیک و پرش) به تنهایی به گوگل کمک نمی کند تا این کار را به درستی انجام دهد. علاوه بر این، ما می دانیم که ممکن است برای کلمه کلیدی که در متن خود استفاده نمی کنید رتبه بندی کنید (اگرچه هنوز هم تشخیص و استفاده از یک یا چند کلمه کلیدی خاص تمرین خوبی است). بنابراین واضح است که گوگل کاری انجام می دهد تا متن شما را به نوعی بخواند و ارزیابی کند.

گوگل چگونه متن را درک می کند

بازگشت به سوال اولیه: چگونه آیا گوگل متن را می فهمد؟ صادقانه بگویم، ما این را با جزئیات نمی دانیم. متأسفانه، این اطلاعات به صورت رایگان در دسترس نیست. و ما همچنین می دانیم که گوگل به طور مداوم در حال توسعه توانایی خود برای درک متن آنلاین است. اما سرنخ هایی وجود دارد که می توانیم از آنها نتیجه گیری کنیم. ما می دانیم که گوگل در زمینه درک زمینه گام های بزرگی برداشته است. همچنین می دانیم که موتور جستجو سعی می کند تعیین کند که کلمات و مفاهیم چگونه با یکدیگر مرتبط هستند. چگونه این را بدانیم؟ با زیر نظر گرفتن هرگونه اخبار پیرامون الگوریتم گوگل و در نظر گرفتن اینکه چگونه صفحات نتایج جستجوی واقعی تغییر کرده اند.

جاسازی کلمات

یکی از تکنیک های جالبی که گوگل برای آن پتنت ثبت کرده و روی آن کار کرده است، جاسازی کلمه نام دارد. هدف این است که بفهمیم چه کلماتی با کلمات دیگر مرتبط هستند. یک برنامه کامپیوتری به مقدار معینی از متن تغذیه می شود. سپس کلمات موجود در آن متن را تجزیه و تحلیل می کند و تعیین می کند که چه کلماتی تمایل دارند با هم ظاهر شوند. سپس، هر کلمه را به یک سری اعداد ترجمه می کند. این اجازه می دهد تا کلمات به عنوان یک نقطه در فضا در یک نمودار نمایش داده شوند، مانند یک نمودار پراکندگی. این نمودار نشان می دهد که چه کلماتی به چه روش هایی به هم مرتبط هستند. به طور دقیق تر، فاصله بین کلمات را نشان می دهد، به نوعی مانند کهکشانی ساخته شده از کلمات. بنابراین، برای مثال، کلمه ای مانند “کلمات کلیدی” به “کپی رایتینگ” بسیار نزدیکتر از گفتن “ظروف آشپزخانه” است.

جالب اینجاست که این کار را می توان برای عبارات، جملات و پاراگراف ها نیز انجام داد. هرچه مجموعه داده بزرگتری به برنامه بدهید، بهتر می‌تواند کلمات را دسته‌بندی و درک کند و نحوه استفاده و معنای آنها را بفهمد. و، چه می دانید، گوگل یک پایگاه داده از کل اینترنت دارد. با چنین مجموعه داده ای، می توان مدل های بسیار قابل اعتمادی ایجاد کرد که ارزش متن و زمینه را پیش بینی و ارزیابی می کند.

از جاسازی کلمات، تنها یک گام کوچک به مفهوم موجودیت های مرتبط است. بیایید نگاهی به نتایج جستجو بیندازیم تا نشان دهیم موجودیت های مرتبط چیست. اگر «انواع پاستا» را تایپ کنید، این همان چیزی است که دقیقاً در بالای SERP می‌بینید: عنوانی به نام «انواع پاستا»، با تعدادی نتایج غنی که شامل انواع مختلف پاستا می‌شود. این گونه‌های ماکارونی حتی به «پاستای روبانی»، «ماکارونی لوله‌ای» و سایر زیرگروه‌های پاستا طبقه‌بندی می‌شوند. و تعداد زیادی SERP مشابه وجود دارد که نشان دهنده چگونگی ارتباط کلمات و مفاهیم با یکدیگر است.

گوگل چگونه متن را درک می کند؟  • Yoast
بعد از تایپ [types of pasta] Google اکنون این نتیجه غنی مبتنی بر موجودیت را نشان می دهد

حق اختراع موجودیت‌های مرتبطی که Google ثبت کرده است در واقع پایگاه داده فهرست نهادهای مرتبط را ذکر می‌کند. این پایگاه داده ای است که مفاهیم یا موجودیت هایی مانند پاستا را ذخیره می کند. این موجودات نیز دارای ویژگی هایی هستند. برای مثال لازانیا یک ماکارونی است. از خمیر هم درست شده. و غذاست حال با تجزیه و تحلیل ویژگی های موجودیت ها می توان آنها را به انواع مختلف گروه بندی و دسته بندی کرد. این به گوگل اجازه می دهد تا چگونگی ارتباط کلمات را درک کند و بنابراین، زمینه را درک کند.

گوگل سرمایه گذاری زیادی روی NLP کرده است

پردازش زبان طبیعی درک زبان توسط ماشین ها است. این یکی از سخت‌ترین بخش‌های علوم کامپیوتر است و جایی که بیشترین پیشرفت‌ها در آن انجام شده است. امروزه، با دنیایی که به طور فزاینده‌ای توسط سیستم‌هایی که توسط هوش مصنوعی اداره می‌شوند، تقویت می‌شود، درک صحیح زبان کلیدی است. گوگل این را درک می کند و سرمایه گذاری زیادی در توسعه مدل های NLP می کند. یکی از سیستم های کلیدی BERT بود، مدلی که می توانست متنی که می آید را درک کند بعد از کلمات محتوا و قبل از آن کلمات. به این ترتیب، سیستم متن کامل یک جمله را دارد تا معنای آن را به درستی درک کند. کاری که BERT انجام داد عالی است، اما گوگل در حال انجام کارهای بیشتری است. ملاقات با MUM.

MUM: مدل زبان گوگل

در سال 2021، گوگل یک مدل زبان جدید را معرفی کرد که می تواند چند کار را انجام دهد: MUM. این بدان معناست که این مدل می‌تواند متن را بخواند، معنای آن را بفهمد، دانش عمیق‌تری درباره موضوع ایجاد کند، از رسانه‌های دیگر برای غنی‌سازی آن دانش استفاده کند، بینش‌هایی را از بیش از ۷۵ زبان دریافت کند و همه چیز را به محتوایی ترجمه کند که به پرسش‌های جستجوی پیچیده پاسخ می‌دهد. همگی در یک زمان.

مدل زبان MUM گوگل
نمایش تصویری از نحوه عملکرد Google MUM (تصویر از وبلاگ Google)

آیا ظهور هوش مصنوعی همه اینها را تغییر می دهد؟

در طول سال گذشته، ما شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه هوش مصنوعی بوده‌ایم. به طور طبیعی، گوگل نتوانست عقب بماند و مجموعه ای از ابزارهای خود از جمله مدل شناخته شده هوش مصنوعی Gemini را معرفی کرد. اخیراً، آنها مرورهای AI را در موتور جستجوی خود معرفی کردند. و شاید قبلاً آن را حدس زده باشید، اما مدل‌های پردازش زبان طبیعی هنگام توسعه ویژگی‌های هوش مصنوعی مفید هستند. بنابراین تحقیقات مداوم گوگل در زمینه NLP و یادگیری ماشینی به این زودی ها کند نمی شود.

نتیجه گیری های عملی

بنابراین، چگونه گوگل دقیقاً متن را درک می کند؟ آنچه می دانیم ما را به دو نکته بسیار مهم راهنمایی می کند:

1. زمینه کلیدی است

اگر گوگل زمینه را درک کند، احتمالاً زمینه را نیز ارزیابی و قضاوت می کند. هرچه کپی شما با مفهوم Google از زمینه مطابقت داشته باشد، شانس آن برای رتبه بندی خوب بیشتر است. بنابراین کپی نازک با دامنه محدود در مضیقه خواهد بود. شما باید موضوعات خود را به درستی و با جزئیات کافی پوشش دهید. و در مقیاس بزرگتر، پوشش مفاهیم مرتبط و ارائه مجموعه کامل از کار در سایت شما، قدرت شما را در موضوعی که در مورد آن می نویسید و در آن تخصص دارید، تقویت می کند.

2. برای خواننده خود بنویسید

متونی که به راحتی خوانده می شوند و روابط بین مفاهیم را منعکس می کنند نه تنها به نفع خوانندگان شما هستند، بلکه به گوگل نیز کمک می کنند. درک نوشتار دشوار، ناسازگار و ساختار ضعیف هم برای انسان و هم برای ماشین دشوارتر است. می توانید با تمرکز بر موارد زیر به موتور جستجو کمک کنید تا متون خود را درک کند:

  • خوانایی: خواندن متن خود را تا حد امکان آسان کنید بدون اینکه پیام شما به خطر بیفتد.
  • ساختار مناسب: اضافه کردن عناوین فرعی واضح و استفاده از کلمات انتقالی.
  • محتوای خوب: اضافه کردن توضیحات واضح که نشان می دهد آنچه شما می گویید چگونه با آنچه قبلاً در مورد یک موضوع شناخته شده است مرتبط است.

هرچه بهتر عمل کنید، کاربران و گوگل راحت‌تر متن شما و آنچه را که تلاش می‌کند به دست آورد، درک می‌کنند. که همچنین به شما کمک می کند تا زمانی که کاربر در یک عبارت جستجوی خاص تایپ می کند، صفحات مناسب را رتبه بندی کنید. به خصوص به این دلیل که گوگل اساساً در حال ایجاد مدلی است که روش پردازش زبان و اطلاعات توسط انسان ها را تقلید می کند.

گوگل می خواهد خواننده باشد

در پایان، همه چیز به این خلاصه می شود: گوگل روز به روز بیشتر شبیه یک خواننده واقعی می شود. با نوشتن محتوای غنی که ساختار خوبی داشته باشد و به راحتی قابل خواندن باشد و در زمینه موضوع مورد نظر گنجانده شود، شانس خود را برای عملکرد خوب در نتایج جستجو افزایش خواهید داد.

بیشتر بخوانید: کپی رایتینگ سئو: راهنمای نهایی »

Source link