گوگل: نشانی های وب به حروف کوچک حساس هستند

جان مولر از گوگل تصریح می کند که نشانی های وب به حروف بزرگ حساس هستند ، بنابراین مهم است که نویسه ها بزرگ یا کوچک باشند.

تغییرات در موارد می تواند یک URL را از دیگری متفاوت کند ، مشابه این که URL با یک اسلش دنباله دار با URL بدون اسلش متفاوت است.

این مبحث در جدیدترین قسمت Ask Googlebot در کانال جستجوی مرکزی Google YouTube مورد بررسی قرار گرفته است.

یک س isال مطرح می شود که آیا رتبه بندی وب سایت می تواند تحت تأثیر حروف در URL قرار گیرد یا خیر.

مولر به این س answersال پاسخ می دهد و در عین حال توضیح می دهد که گوگل چگونه نسخه URL ای را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

آیا موارد حروف در URL بر SEO تأثیر می گذارد؟

موارد حروف در یک URL کاملاً برای Google اهمیت دارد.

دو نشانی اینترنتی می توانند یکسان به نظر برسند و حتی منجر به یک محتوا می شوند ، اما اگر یکی از آنها دارای حروف بزرگ باشد و دیگری فاقد آن باشد ، می توان آنها را به عنوان آدرس های متفاوت در نظر گرفت.

مولر می گوید:

“طبق تعریف ، URL ها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند و همچنین مواردی مانند خطوط کوچک در پایان اهمیت دارند. بنابراین ، از نظر فنی ، بله – این موارد مهم هستند. آنها URL ها را متفاوت می کنند. “

هنگامی که گوگل تشخیص می دهد که چندین نسخه از URL مشابه وجود دارد ، سعی می کند همه آنها را خزیده و مشخص کند که کدام یک در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

اگرچه این کار به طور خودکار انجام می شود ، مولر می گوید همیشه ایده آل نیست زیرا کشف و فهرست بندی محتوا برای گوگل بیشتر طول می کشد.

اگر در این موارد یک وب سایت هنوز همان محتوا را نشان دهد ، موتورهای جستجو سعی می کنند آن را به تنهایی بفهمند و معمولاً این به خوبی کار می کند. اما همیشه ایده آل نیست.

به عنوان مثال ، موتورهای جستجو سعی می کنند تمام تغییرات URL را که پیدا می کنند ، خزنده کنند. این می تواند برای آنها کمی کندتر باشد که مطالب مفید دیگری را در وب سایت شما پیدا کنند. “

هنگامی که Google با چندین نسخه مجزا از URL روبرو می شود ، فرایندی را به نام canonicalization آغاز می کند.

این تصمیم می گیرد که کدام URL را در SERP ها نگه دارد ، و همه سیگنال های نسخه های دیگر را در آن URL یکپارچه می کند.

نشانی اینترنتی که در نهایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود ، به عنوان آدرس متعارف شناخته می شود.

همچنین ، وقتی موتورهای جستجو چندین نشانی اینترنتی مجزا پیدا می کنند که محتوای یکسانی را نشان می دهند ، باید تصمیم بگیرند که کدام یک از این آدرس ها را نگه دارند. ما به این می گوییم مقدس سازی.

رتبه را تغییر نمی دهد اما سیستم های ما ممکن است نشانی اینترنتی را انتخاب کنند که شما انتخاب نمی کردید. “

مولر توضیح می دهد که موارد حروف در URL نیز می تواند در robots.txt نقش داشته باشد.

“مکان دیگری که آدرس دقیق آن نقش دارد robots.txt است. در فایل robots.txt می توانید سیگنال دهید که کدام قسمت های وب سایت نباید خزیده شود.

فایل robots.txt همچنین از URL های دقیق استفاده می کند ، بنابراین اگر نوشته هایی در آنجا دارید که به یک نسخه از URL اشاره دارد ، در نسخه های دیگر آن URL اعمال نمی شود. به ندرت مشاهده می شود که این مشکل ایجاد کند. ”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

با پیوند مداوم به همان نسخه ، می توانید به Google سیگنال دهید که کدام نشانی اینترنتی را می خواهید در نتایج جستجو نشان داده شود.

استفاده از برچسب rel = ”canonical” همچنین نکاتی را در مورد اینکه کدام URL از URL ترجیح می دهید در SERP نشان داده شود به Google ارسال می کند.

“استفاده از پیوند داخلی برای پیوند به نسخه ثابت ترجیح شما را روشن می کند. افزودن عنصر پیوند rel = ”canonical” نیز به تأیید آن کمک می کند و موتورهای جستجو را تشویق می کند تا روی آن نسخه تمرکز کنند.

بنابراین ، به طور خلاصه ، حروف بزرگ یا کوچک برای URL ها اهمیت دارد. این یک روش خوب است که در نحوه استفاده از آنها سازگار باشید ، اما معمولاً برای یک وب سایت چندان مهم نیست. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

فیلم کامل را در زیر مشاهده کنید:

https://www.youtube.com/watch؟v=d1xb84T0olI


تصویر ویژه: تصویر از YouTube.com/GoogleSearchCentral ، سپتامبر 2021.