جان مولر، مدافع جستجوی گوگل میگوید برداشتهایی که سایت شما از یک کلمه کلیدی دریافت میکند، نشاندهنده حجم جستجو برای آن کلمه کلیدی نیست.
این موضوع در توییتر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میتوان از دادههای برداشت در کنسول جستجوی گوگل برای تخمین حجم جستجو استفاده کرد، بیان شده است.
به عنوان مثال، اگر برای یک کلمه کلیدی خاص رتبهبندی صفحهای دارید و 1000 نمایش در ماه دریافت میکند، آیا این بدان معناست که حجم جستجوی کلمه کلیدی 1000 جستجوی ماهانه است؟
مولر میگوید: نه، این روش کار نمیکند.
برداشت ها با حجم جستجو مرتبط نیستند
اولین، مولر توضیح می دهد که چگونه داده های نمایش با داده های حجم جستجو متفاوت است:
«برداشتها، برداشتهایی هستند که سایت شما در جستجو دریافت کرده است. لزوماً همه برداشت ها به همه کاربران نشان داده نمی شود. حجم جستجو نیست. همچنین، همه ابزارها حجم جستجو را حدس می زنند و ساده می کنند، بنابراین اعدادی که در ابزارهای حجم جستجو می بینید همیشه اشتباه خواهند بود.
سید سفیان، کاربر توییتر که سوال اولیه را مطرح کرد، ادامه می دهد.
او صفحه ای دارد که برای یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه اول قرار می گیرد. بنابراین او می پرسد که آیا برداشت هایی که صفحه دریافت می کند نشان دهنده میزان جستجوهای انجام شده برای آن کلمه کلیدی است یا خیر.
سفیانی ایالت ها:
“ممنون برای توضیح، اما من هنوز گیج هستم!
برای مثال:
من یک کلمه کلیدی/پرس و جو دارم (فرض کنید “کفش بخرید”) در کنسول جستجو که در رتبه اول قرار دارد و در یک ماه 1000 نمایش دریافت می کند، بنابراین حجم جستجو نیز باید 1000 باشد؟”
صوفیان از آنجایی که صفحه در رتبه اول قرار دارد، فرض می کند که صفحه او به آن نشان داده می شود هر کس که کلمه کلیدی را وارد گوگل می کند.
بنابراین، طبق استدلال او، تعداد نمایشهایی که در کنسول جستجو نشان داده میشود، میتواند به عنوان راهی برای تعیین حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی مورد استفاده قرار گیرد.
مولر به سرعت آن نظریه را رد می کند:
“لازم نیست. فقط به این دلیل که در برخی موارد در رتبه اول هستید، به این معنی نیست که صفحه همیشه نشان داده می شود.
حتی اگر ردیابهای رتبه نشان میدهند که یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص در رتبه اول قرار میگیرد، این درست نیست که فرض کنیم برای 100٪ جستجوها نشان داده شده است.
بنابراین داده های نمایش برای رتبه بندی صفحه شماره 1 با حجم جستجوی کلمه کلیدی که برای آن رتبه بندی می شود یکسان نیست، زیرا صفحه به همه جستجوگران نشان داده نمی شود.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک صفحه به همه جستجوگران نشان داده نمی شود، علیرغم رتبه اول برای یک کلمه کلیدی.
طرح بندی صفحه نتایج جستجو می تواند بر تعداد برداشت هایی که پیوندهای ارگانیک دریافت می کنند تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، اگر مجموعه ای از نتایج Google Shopping و Google Ads نشان داده شده باشد، ممکن است جستجوگر قبل از دیدن پیوندهای ارگانیک کمی به پایین اسکرول کند.
در چنین موردی، اگر جستجوگر هرگز به اندازه کافی به پایین پیمایش نکند تا صفحه را ببیند، برداشتی در موقعیت اول ثبت نمیشود.
دلیل دیگر می تواند شخصی سازی و این واقعیت باشد که نتایج جستجو برای همه کاربران یکسان نیست.
نکته کلیدی در اینجا این است که برداشت ها شاخص قابل اعتمادی برای حجم جستجو نیستند.
منبع: @JohnMu در توییتر
تصویر ویژه: marc gusev/Shutterstock