جان مولر از گوگل به سوالی در Reddit در مورد عناصر عنوان پاسخ داد و تاثیر کمی را تایید کرد اما اهمیت آن را کم اهمیت جلوه داد و در مورد نحوه استفاده گوگل از سرفصل ها بسیار گفت.
ساختار سرفصل سلسله مراتبی
سلسله مراتب و سلسله مراتب در زمینه عناصر سرفصل (H1، H2 و غیره) به سازماندهی سرفصل ها به ترتیب اهمیت یا ساختار اشاره دارد. در این زمینه، کلمه “اهمیت” به معنای اهمیت به عنوان یک عامل رتبه بندی نیست، بلکه به معنای اهمیت ساختار یک صفحه وب است.
به طور کلی یک صفحه وب میتواند یک H1 داشته باشد که نشاندهنده موضوع کل صفحه و چندین عنوان H2 است که نشان میدهد هر بخش از یک صفحه وب چیست. برای اهداف گوگل، اولین عنوان نباید یک H1 باشد، بلکه می تواند یک H2 باشد. گوگل موظف به استفاده از عنوان اول به عنوان موضوع کلی نیست، این دستورالعملی برای الگوریتم های جستجوی آنها نیست که در آن یک SEO نحوه تفسیر یک عنوان را کنترل می کند.
مشخصات فنی عناصر سرفصل در صفحات کنسرسیوم وب جهانی (W3C) یافت می شود، بدنه استانداردسازی که، در میان بسیاری از موارد، هدف و استفاده از عناصر HTML مانند سرفصل ها را تعریف می کند.
گوگل معمولاً از مشخصات فنی رسمی W3C عناصر HTML پیروی می کند، اما برای اهداف عملی در مورد آن سختگیرانه عمل نمی کند زیرا بسیاری از وب سایت ها از عناوین برای سبک استفاده می کنند نه اهداف معنایی.
آیا سرفصل های نادرست برای سئو مضر هستند؟
Redditor می خواست بداند که آیا استفاده از عناصر سرفصل بدون نظم “مضر” است و تا چه حد. آنها از کلمه “متوالی” استفاده کردند اما کلمه دقیق سلسله مراتبی است.
آنها می خواستند بدانند که اگر سرفصل ها نامرتب باشند یا یکی از سرفصل ها به طور کامل نادیده گرفته شود چقدر بد است.
این سوال است:
داشتن برچسبهای هدر غیر متوالی چقدر مضر است؟ مانند داشتن یک عنوان h4 و تگ های h1 در زیر یا داشتن یک برچسب h4، h3 h5 اما نه تگ h2؟
سرفصل های H1، H2 تاثیر کمی دارند
جان مولر از گوگل تایید کرد که ترتیب عنوان تاثیر کمی دارد. او نگفت که این یک عامل رتبه بندی است و همچنین نگفت که ترتیب عنوان چه تأثیری دارد. ممکن است ترتیب عنوان، درک صفحه وب را برای موتورهای جستجو آسانتر کند، چیزی که من معتقدم (یعنی این فقط نظر من است و شما حق دارید نظر خود را داشته باشید).
این پاسخ مولر است:
“انجام کارها به درستی (عناوین ترتیب درست) یک تمرین خوب است، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و برای دسترسی خوب است. اگر در حال راهاندازی یک سایت جدید هستید، یا تغییرات قابل توجهی در قالبهای خود ایجاد میکنید، یا فقط حوصلهتان سر میرود :-)، پس چرا 10 دقیقه اضافی را برای درست کردن این کار صرف نکنید.»
گاهی اوقات کنترل عناوین دشوار است زیرا یک الگو ممکن است از سرفصل ها برای استایل دادن به بخش های یک صفحه وب استفاده کند، مانند پاورقی یا نوار کناری. در زمینه یک سایت وردپرس، این بدان معناست که باید یک الگوی فرزند ایجاد کنید که سبکها را کنترل کند و CSS را برای آن بخشهای قالب تغییر دهید تا از CSS استفاده کنند و نه از عنوان برای استایل دادن به آنها.
به غیر از آن، ساختار عنوان کاملاً تحت کنترل ناشر، مالک سایت یا سئو است.
با این حال، وجود کلمات کلیدی در سرفصلها ممکن است کافی نباشد، زیرا هدف از عناصر عنوان، ارتباط بخشی از یک صفحه وب است و همانطور که مولر در ادامه میگوید، سرفصلها نقش مهمی در دسترسی دارند.
گوگل می گوید اصلاح سرفصل ها رتبه بندی را تغییر نمی دهد
این بخشی است که ممکن است برای برخی از سئوکاران گیج کننده باشد زیرا گوگل می گوید که اصلاح ساختار سلسله مراتبی سرفصل ها باعث بهبود رتبه وب سایت نمی شود.
مدتها پیش، مانند بیست و چهار سال پیش، عناصر عنوان یک فعالیت حیاتی برای رتبهبندی در گوگل بودند. می دانم زیرا در اوایل دهه 2000 یک سئوکار بودم و دست اول این را تجربه کردم. تا سال 2005 تاثیر آن بر رتبه بندی به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. من می دانم که کاهش یافت زیرا من یک بازاریاب دیجیتال بودم زمانی که عناوین تأثیر مهمی نداشتند و به سیگنالی تبدیل شدند که بخشی از یک صفحه وب در مورد چیست.
نتایج جستجو مملو از سایت هایی بود که هیچ عنصر عنوانی نداشتند، سخت بود که متوجه تغییر نشدیم.
اما به دلایلی بسیاری در صنعت سئو همچنان معتقد بودند که عنوان ها یک عامل رتبه بندی قوی هستند. بیانیه جان مولر در مورد کاهش تأثیر عناصر عنوان بر رتبه بندی جستجو، نقش تغییر یافته ای را که عناصر عنوان امروزه ایفا می کنند تأیید می کند.
مولر پاسخ خود را ادامه داد:
گفته میشود، اگر یک سایت موجود دارید، رفع این مشکل رتبهبندی سایت شما را تغییر نمیدهد. من گمان میکنم که با جستجوی راههایی برای افزایش ارزش کلی سایت خود، ارزش بسیار بیشتری از نظر SEO پیدا کنید.
چیزی که مولر در مورد آن صحبت می کند تفاوت بین ساخت یک صفحه وب برای موتورهای جستجو (نگرانی در مورد اینکه چگونه گوگل عناصر عنوان را تفسیر می کند) و ایجاد یک صفحه وب برای کاربران است (نگرانی است که آیا صفحه حاوی اطلاعات مفیدی است که به صورت منطقی جریان دارد. سفارش).
بیانیه او سرنخی از نحوه استفاده گوگل از عناصر عنوان می دهد و توصیه خوبی است.
بحث را بخوانید:
برچسبهای سرصفحه غیر ترتیبی؟