گوگل می‌گوید برچسب‌های عنوان «شاید» رتبه‌بندی تأثیرگذار است

جان مولر گوگل توضیح شگفت انگیزی در مورد تاثیر رتبه بندی برچسب های عنوان ارائه کرد. پاسخ او این باور سئو را که برچسب های عنوان یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند به چالش کشید و نقش واقعی آنها را روشن کرد.

مولر همچنین در مورد استفاده صحیح از توضیحات متا بحث کرد.

عناصر عنوان

هدف از تگ های عنوان ارائه یک توضیح کلی از موضوع یک صفحه وب است.

راهنمای شروع SEO گوگل نحوه نوشتن عناوین را نشان می دهد:

یک عنوان خوب برای صفحه منحصر به فرد است، واضح و مختصر است و محتوای صفحه را به دقت توصیف می کند. به عنوان مثال، عنوان شما می‌تواند شامل نام وب‌سایت یا کسب‌وکار شما، اطلاعات مهم دیگری مانند مکان فیزیکی کسب‌وکار، و شاید اطلاعاتی در مورد آنچه که صفحه خاص برای کاربران ارائه می‌دهد، باشد.»

مستندات رسمی W3C هدف تگ عنوان را اینگونه تعریف می کند:

عنصر عنوان نشان دهنده عنوان یا نام سند است. نویسندگان باید از عناوینی استفاده کنند که اسناد آنها را شناسایی کند، حتی زمانی که آنها خارج از زمینه استفاده می شوند، به عنوان مثال در تاریخچه کاربر یا نشانک ها، یا در نتایج جستجو. عنوان سند اغلب با عنوان اول آن متفاوت است، زیرا اولین عنوان زمانی که از متن خارج می شود لازم نیست به تنهایی باشد.

توضیحات متا

توضیحات متا صفحه وب را توصیف می کند (به همین دلیل به آن توضیحات متا می گویند).

اسناد رسمی W3C HTML می گوید:

توضیحات
مقدار باید یک رشته آزاد باشد که صفحه را توصیف می کند. مقدار باید برای استفاده در فهرستی از صفحات، به عنوان مثال در یک موتور جستجو، مناسب باشد. نباید بیش از یک عنصر متا وجود داشته باشد که ویژگی نام آن به شرح مقدار در هر سند تنظیم شده باشد.”

راهنمای SEO Stater Google توضیح می دهد که توضیحات متا “گهگاهی” برای تولید قطعه نشان داده شده در نتایج جستجو استفاده می شود:

این قطعه از محتوای واقعی صفحه ای که نتیجه جستجو به آن پیوند می دهد منبع می شود… گاهی اوقات ممکن است این قطعه از محتوای برچسب توضیحات متا که معمولاً خلاصه ای مختصر، یک یا دو جمله ای از صفحه است، تهیه شود. . یک توضیحات متا خوب کوتاه است، مختص یک صفحه خاص است و شامل مرتبط ترین نقاط صفحه است.

و بهترین روش‌های توضیحات متا گوگل توصیه می‌کنند:

یک تگ متا توضیحات عموماً با خلاصه ای کوتاه و مرتبط از موضوع یک صفحه خاص، کاربران را آگاه می کند و به آنها علاقه مند می کند. آنها مانند زمینی هستند که کاربر را متقاعد می کنند که صفحه دقیقاً همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.”

توجه داشته باشید که هم اسناد رسمی HTML و هم گوگل استفاده از تگ عنوان یا توضیحات متا را به عنوان مکانی برای پارک کلمات کلیدی خود یا برای ایجاد فراخوان برای ترغیب افراد به بازدید از سایت توصیه نمی کنند؟ اینها شیوه‌های سئو هستند که سئوکاران ابداع کرده‌اند و احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از تگ‌های عنوان بازنویسی می‌شوند، زیرا به اشتباه انجام شده‌اند.

تاثیر رتبه بندی برچسب های عنوان

جان مولر گوگل به طور مستقیم به تغییر عنصر عنوان پاسخ داد و تایید کرد شاید می تواند بر رتبه بندی تاثیر بگذارد. او در مورد برچسب عنوان یک فاکتور رتبه بندی چیزی نگفت. او فقط گفت که تغییر تگ عنوان شاید می تواند بر رتبه بندی تاثیر بگذارد.

پاسخ مولر تأیید کرد که تغییر عنصر عنوان ممکن است بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد:

این سوال است:

ما یک وب سایت با رتبه های رضایت بخش داریم و اکنون محصول ما ویژگی های جدیدی را اضافه کرده است. ما باید عنوان و توضیحات متای صفحه را تغییر دهیم، آیا این روی رتبه بندی فعلی تأثیر می گذارد؟

جان مولر پاسخ داد که شاید تغییر برچسب عنوان بتواند رتبه بندی را در نتایج جستجو تغییر دهد.

این هم پاسخ او:

«بله، یا بهتر، شاید. تغییر مواردی مانند عنوان یا عنوان در صفحات می تواند منجر به تغییراتی در جستجو شود.

چرا مولر گفت شاید؟

او توضیح نداد که چرا.

اما پاسخ او تأیید می کند که تغییر عناصر عنوان شما به طور خودکار باعث تغییر در رتبه بندی نمی شود.

نظر من (بر اساس تجربه من) این است که عناصر عنوان فقط محتوا هستند و تغییر محتوای شما می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

پاسخ مولر در مورد توضیحات متا به این معنی بود که بر رتبه بندی تأثیری ندارد اما می تواند بر قطعه نشان داده شده در نتایج جستجو تأثیر بگذارد. این چیزی است که جامعه بازاریابی دیجیتال در حال حاضر با آن همراه است.

این چیزی است که او در مورد توضیحات متا گفت:

“به طور مشابه، تغییر توضیحات متا در یک صفحه می تواند منجر به تغییراتی در نحوه نمایش قطعه یک صفحه در جستجو شود. این مورد انتظار است و معمولاً چیزی است که سئوکاران یا صاحبان سایت در تلاش برای بهبود موارد در جستجو روی آن تمرکز می کنند.

برچسب‌های عنوان شاید بتواند رتبه‌بندی را تغییر دهد

پاسخ مولر ممکن است برای برخی تعجب آور باشد زیرا اعتقاد به اینکه برچسب عنوان یک عامل رتبه بندی مهم است، بخشی از سنت سئو از آغاز سئو بیش از 20 سال پیش بوده است، زمانی که موتورهای جستجو در مقایسه با امروز نسبتاً ابتدایی بودند. برخی از جامعه سئو، به هر دلیلی، به سنت قدیمی چندین دهه ادامه می دهند که عناصر عنوان یک عامل رتبه بندی بزرگ هستند.

مولر تأیید کرد که تغییر عنصر عنوان ممکن است بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد، چیزی که برخی افراد در هر جهت رتبه‌بندی تجربه کرده‌اند.

در دقیقه ۱۹:۲۹ به پرسش و پاسخ گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com

Source link