گوگل مدل های هوش مصنوعی را از متا، آنتروپیک به پلتفرم ابری خود اضافه می کند | دانش مرکز داده

گوگل آلفابت در حال اضافه کردن ابزارهای هوش مصنوعی از شرکت‌هایی از جمله Meta Platforms و Anthropic به پلتفرم ابری خود است و هوش مصنوعی مولدتری را در محصولات خود ایجاد می‌کند و خود را به عنوان فروشگاهی یکپارچه برای مشتریان ابری که به دنبال استفاده از این فناوری هستند، قرار می‌دهد.

مشتریان ابری گوگل می توانند به مدل زبان بزرگ Llama 2 متا و همچنین ربات چت کلود 2 شرکت استارتاپ هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند تا با داده های سازمانی برای برنامه ها و خدمات خود شخصی سازی کنند. این اقدام که روز سه شنبه در رویداد Next ’23 گوگل در سانفرانسیسکو اعلام شد، بخشی از تلاش این شرکت برای قرار دادن پلتفرم خود به عنوان پلتفرمی است که در آن مشتریان آزادی انتخاب مدل هوش مصنوعی را داشته باشند که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده کند، چه از خود شرکت و چه از یک مدل. از شرکای خود این شرکت گفت که اکنون بیش از 100 مدل و ابزار قدرتمند هوش مصنوعی در دسترس مشتریان Google Cloud است.

این شرکت همچنین در دسترس بودن گسترده‌تر محصول هوش مصنوعی Duet خود را برای مشتریان مجموعه بهره‌وری Workspace خود اعلام کرد، که در اواخر سال جاری برای عموم دسترسی خواهد داشت. کاربران می‌توانند روی یک کمک‌کننده هوش مصنوعی مولد ضربه بزنند، که به درخواست‌ها برای کمک به ایجاد محتوا در برنامه‌هایی مانند Google Docs، Sheets و Slides پاسخ می‌دهد. گوگل گفت که هوش مصنوعی Duet که در ماه می معرفی شد، می‌تواند در حین تماس‌های ویدیویی یادداشت برداری کند، خلاصه جلسات را ارسال کند و زیرنویس‌ها را به ۱۸ زبان ترجمه کند. از طریق یک ویژگی جدید به نام “حضور برای من”، کاربران می توانند این ابزار را برای پیوستن به جلسات از طرف خود، ارسال پیام و ایجاد خلاصه ای از رویداد ارسال کنند. گوگل همچنین گفت که با شرکت‌هایی مانند GE Appliances و Fox Sports همکاری‌های جدیدی دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی استفاده کنند، به عنوان مثال، دستور پخت سفارشی ایجاد کنند یا پخش یک رویداد ورزشی را از کاتالوگ پخش فاکس مشاهده کنند.

مطالب پیشنهادی  کلاه قرمزی سرویس مدیریت شده OpenShift Kubernetes خود را به AWS می آورد

با این اطلاعیه ها، گوگل نشان می دهد که بیش از هر زمان دیگری مایل به همکاری با شرکت های دیگر در زمینه هوش مصنوعی است زیرا هدف آن به دست آوردن سهم بازار از رقبای خود است. گوگل محصولات و خدمات خود را به عنوان بهترین گزینه در هوش مصنوعی معرفی کرده است و بر سالها تجربه خود در این زمینه تاکید دارد. در حالی که این شرکت هنوز از آمازون و مایکروسافت در بازار رایانش ابری عقب است، گوگل گفت که افزودن‌های هوش مصنوعی به فهرست ابری آن، بیشترین تنوع مدل‌ها را به پلتفرم می‌دهد.

بلومبرگمرحله اصلی کنفرانس Google I/O

ساندار پیچای، مدیر اجرایی Alphabet، در جریان کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O در Mountain View، کالیفرنیا، در 10 می.

توماس کوریان، مدیر اجرایی Google Cloud، در یک پست وبلاگی که به زمان اعلامیه ها منتشر شده است، گفت: «ما در دوره کاملاً جدیدی از تحول دیجیتال هستیم که توسط ژن AI تقویت شده است. “این فناوری در حال حاضر نحوه عملکرد مشاغل و نحوه تعامل انسان ها با یکدیگر را بهبود می بخشد.”

علاوه بر افزودن مدل‌های جدید هوش مصنوعی به کاتالوگ ابری خود، گوگل اعلام کرد که در حال بهبود مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی خود است. به گفته این شرکت، PalM 2، مدل زبان بزرگ گوگل که در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در ماه مه اعلام کرد، اکنون به 38 زبان در دسترس است و می تواند اسناد طولانی تر مانند مقالات تحقیقاتی، کتاب ها و خلاصه های حقوقی را بهتر تجزیه و تحلیل کند. در همین حال، مدل هوش مصنوعی گوگل که به کدنویسی کمک می کند، کدی نام دارد، برای افزایش عملکرد به روز شده است. به گفته این شرکت، Imagen، برنامه متن به تصویر این شرکت، تصاویر با کیفیت بهتر و قابلیت‌های جدیدتر مانند تنظیم سبک را ارائه می‌کند تا به مشتریان ابری کمک کند تا تصاویر خود را با دستورالعمل‌های برند هماهنگ کنند.

مطالب پیشنهادی  Red Hat ابزارهای جدید اتوماسیون، هوش مصنوعی و امنیتی را در Summit معرفی می کند | دانش مرکز داده

در میان نگرانی‌های فزاینده در مورد نحوه برخورد شرکت‌ها با موج محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، Google Cloud قابلیتی را اعلام کرد که یک واترمارک برای نشان دادن اینکه تصاویر توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند تعبیه می‌کند. این ویژگی که توسط فناوری آزمایشگاه هوش مصنوعی Google DeepMind پشتیبانی می‌شود، شامل واترمارک در سطح پیکسل می‌شود، به این معنی که تغییر آن دشوار خواهد بود.

گوگل همچنین در اطلاعیه های خود در روز سه شنبه از مشتریان و شرکای ابری قابل توجه خود تبلیغ کرد. این شرکت گفت که بیش از نیمی از استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری شده برای پلتفرم محاسبات ابری گوگل از جمله Anthropic، Character.ai و Cohere پرداخت می‌کنند. مدل‌های خاص صنعت این شرکت نیز در حال جلب توجه هستند. گوگل گفت که مدل Med-PaLM 2 آن، یک مدل هوش مصنوعی که برای تنظیمات پزشکی اقتباس شده است، اکنون با شرکت های مراقبت های بهداشتی مانند Bayer Pharmaceuticals، HCA Healthcare و Meditech شراکت دارد. گوگل اضافه کرد که مدل Sec-PaLM 2 آن، که برای امنیت سایبری طراحی شده است، توسط ارائه دهندگانی مانند Broadcom Inc. و Tenable استفاده می شود.

این واحد ابری همچنین یک سرویس تجاری مبتنی بر تراشه جدید AmpereOne Ampere Computing را اعلام کرد که به ادعای استارت‌آپ که می‌تواند به رقیب سازنده‌های تراشه اینتل و Advanced Micro Devices، ارائه‌دهندگان غالب پردازنده‌ها در مراکز داده تبدیل شود، اهمیت می‌دهد. آمپر، با حمایت اوراکل، استدلال می‌کند که تراشه‌های آن نسبت به رقبای خود کارآمدتر هستند و برای نوع محاسباتی با توان پردازشی بالا که ارائه‌دهندگان ابری به آن نیاز دارند، مناسب‌تر هستند.

مطالب پیشنهادی  چگونه ابر محاسبات را سخت‌تر کرد، نه آسان‌تر | دانش مرکز داده

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور