گوگل در حال سرکوب استفاده از Customer Match است و به تبلیغکنندگان هشدار میدهد که دسترسی به ابزار قدرتمند هدفگیری یک «امتیاز است، نه یک حق».
تصویر بزرگ با تشدید مقررات حفظ حریم خصوصی در سطح جهانی، Google در مورد نحوه استفاده تبلیغکنندگان از دادههای شخصی برای هدفیابی از ژانویه موضع قویتری اتخاذ میکند.
چه چیزی در حال تغییر است. گوگل بر سه حوزه کلیدی که میتوانند باعث تعلیق حساب کاربری شوند، تاکید دارد:
- نقض رضایت:
- استفاده از آدرس های ایمیل بدون اجازه صریح کاربر
- از جمله کاربرانی که از تبلیغات منصرف شده اند
- نداشتن مدارک رضایت مناسب
- انطباق خلاقانه:
- بدون هدف قرار دادن افراد زیر سن قانونی
- هیچ پیام شخصی سازی شده ای وجود ندارد که به نظر می رسد کاربران خاصی را متمایز کند
- بدون هدف قرار دادن کاربرانی که به صراحت انصراف داده اند
- پیامدهای حساب:
- نقض می تواند منجر به تعلیق فوری حساب شود
- هیچ هشدار یا شانس دومی نشان داده نشده است
چرا ما اهمیت می دهیم. Customer Match به شما امکان می دهد از لیست های ایمیل مشتری برای اهداف تبلیغاتی و حذف استفاده کنید. این هشدار نشان دهنده تمرکز فزاینده گوگل بر رعایت حریم خصوصی و شیوه های تبلیغات مسئولانه است. رعایت نکردن بر هدف گذاری و عملکرد احتمالی کمپین تأثیر می گذارد.
بین خطوط. تاکید بر رضایت و استفاده صحیح نشان میدهد که گوگل در حال آماده شدن برای یک چشمانداز حفظ حریم خصوصی سختگیرانهتر در سال ۲۰۲۴ و پس از آن است.
کاری که تبلیغ کنندگان باید انجام دهند:
- روش های فعلی مطابقت مشتری را حسابرسی کنید.
- از اسناد رضایت مناسب اطمینان حاصل کنید.
- استراتژیهای هدفگیری را برای انطباق مرور کنید.
- جمع آوری رضایت را در برنامه ریزی 2025 لحاظ کنید.
اولین بار دیده شد. ناوا هاپکینز، تبلیغ کننده برند Optmyzr، ایمیلی را که از گوگل در لینکدین دریافت کرده به اشتراک گذاشت:
خط پایین. در حالی که بیشتر تبلیغکنندگانی که از «تطابق مشتری» بهطور مناسب استفاده میکنند تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، اما این هشدار به عنوان یک سیگنال واضح است که Google نقض حریم خصوصی را جدی میگیرد. تبلیغکنندگان باید برای حفظ دسترسی به این ابزار ارزشمند هدفگیری، جمعآوری رضایت و استفاده مسئولانه را در اولویت قرار دهند.
بعدش چی. تبلیغکنندگان وقت دارند تا شیوههای خود را تنظیم کنند، اما اگر قبلاً این کار را نکردهاند، باید مکانیسمهای جمعآوری رضایت را بهویژه به عنوان بخشی از برنامهریزی 2025 خود اجرا کنند.