گوگل انتقال خودکار ردیابی تبدیل آگهیدهنده را از Universal Analytics به Google Analytics 4 آغاز کرده است که باعث سردرگمی تبلیغکنندگان میشود.
در حالی که برای تسهیل انتقال به GA4 در نظر گرفته شده است، تغییرات خودکار گوگل مشکلاتی را برای تبلیغ کنندگانی که از این مهاجرت آگاه نیستند ایجاد می کند.
Google از سردرگمی عذرخواهی می کند و به تبلیغ کنندگان توصیه می کند تنظیمات Universal Analytics خود را به صورت دستی برای کنترل کامل تغییر دهند.
تغییر به Google Analytics 4
گوگل از اول جولای، نسخه ارتقا یافته گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) را جایگزین Universal Analytics کرده است.
به عنوان بخشی از این تغییر، این شرکت بر اساس تنظیمات ویژگیهای Universal Analytics موجود، ویژگیهای GA4 را برای کاربران ایجاد کرده است، مگر اینکه کاربران انصراف دهند.
جینی ماروین رابط Google Ads توضیح داد در X (تویتر سابق):
«برخی از تبلیغکنندگان متوجه شدهاند که سیستم ما تغییراتی در اقدامات تبدیل GA4 در حسابهای تبلیغاتی Google آنها ایجاد میکند. این قطعه مبادله تبدیل فرآیند انتقال دستیار راهاندازی با روبهرو شدن Universal Analytics است.
ارتباط و سردرگمی
Google به تبلیغکنندگان اطلاع داد که تبدیلها و مخاطبان مربوطه را در GA4 پیکربندی میکند و آنها را به عنوان بخشی از فرآیند انتقال در حسابهای Ads اعمال میکند.
تبلیغکنندگان این گزینه را داشتند که از این پیکربندی خودکار انصراف دهند. با این حال، ماروین اذعان کرد که برخی از تبلیغکنندگان از این تغییرات شگفتزده شدند.
ماروین می گوید:
«با توجه به زمانبر بودن فرآیند حذف، میدانیم که ممکن است برخی از تبلیغکنندگان با این تغییرات که اکنون انجام میشوند غافلگیر شوند و بابت سردرگمی عذرخواهی کنند.»
او توضیح داد که این تغییرات با هدف “نقشهبرداری از تبدیل UA به تنظیمات تبدیل GA4 برای مناقصه و اجتناب از اندازهگیری تکراری است.”
توصیه هایی برای تبلیغ کنندگان
تبلیغکنندگانی که تنظیمات خود را بهصورت دستی تغییر نمیدهند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.
طبق یک صفحه راهنمای گوگل، همه تنظیمات Universal Analytics مشابه GA4 واضحی ندارند. از این رو، فرآیند مهاجرت خودکار ممکن است به طور مداوم همان انتخاب هایی را که کاربران انجام می دهند ارائه نکند.
به همین دلیل است که Google توصیه می کند تنظیمات Universal Analytics خود را به صورت دستی به GA4 منتقل کنید تا کنترل تنظیمات خود را حفظ کنید.
Google مجدداً تأیید کرد که اگر کاربران هیچ کاری انجام ندهند یک ویژگی جدید GA4 به طور خودکار ایجاد میشود و پیکربندیهای Universal Analytics در این ویژگی جدید GA4 کپی میشود.
با نگاه به آینده
ویژگیهای Universal Analytics پردازش دادهها را از اول جولای متوقف کردند. بنابراین، کاربرانی که میخواهند به استفاده از Google Analytics برای اندازهگیری ترافیک وبسایت خود ادامه دهند، به یک ویژگی GA4 نیاز دارند.
Google هر گونه پیکربندی را برای تبلیغکنندگانی که یک ویژگی GA4 ایجاد کردهاند و آن را به یک ویژگی Universal Analytics مرتبط کردهاند، کپی میکند.
از آنجایی که Google به حرکت در این تغییر مهم ادامه می دهد، این شرکت از تبلیغ کنندگان می خواهد که مطلع باشند و به طور فعال مهاجرت خود را مدیریت کنند تا بهترین نتایج را تضمین کنند.
تصویر ویژه: JHVEPhoto/Shutterstock