گوگل رد پای کربنی خود را به مشتریان ابری نشان می دهد

(بلومبرگ)-بخش رایانش ابری گوگل از ابزارهایی برای کمک به مشتریان برای نظارت و کاهش تأثیرات محیطی آنها رونمایی کرد ، بخشی از تلاش گسترده تر این شرکت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی.

شرکت Alphabet Inc. روز سه شنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که مشتریان اکنون می توانند از ویژگی رد پای کربن برای مشاهده انتشارات ناخالص مربوط به استفاده از پلتفرم Google Cloud استفاده کنند. Google Cloud همچنین با Salesforce.com Inc همکاری می کند تا به مشتریان اجازه دهد داده های انتشارات خود را در Salesforce Sustainability Cloud ، یک پلت فرم حسابداری کربنی قرار دهند.

این اقدام در پی تلاش هایی است که هفته گذشته برای کمک به کاربران خدمات جستجوی گوگل و نقشه ها برای کاهش انتشار کربن – به عنوان مثال ، با پروازها یا مسیرهای رانندگی که باعث آلودگی کمتر می شود ، اعلام شد. این غول اینترنتی ، که همچنین متعهد شده بود از تأمین بودجه اطلاعات غلط تغییرات آب و هوایی با تبلیغات دیجیتالی جلوگیری کند ، هدف خود را تا سال 2030 عاری از کربن اعلام کرده است.

در حال حاضر با 100٪ انرژی تجدیدپذیر کار می کند و در سال 2007 خنثی از کربن شد. این شرکت ابر خود را که محاسبات و ذخیره سازی اینترنتی را به سازمان های دیگر ارائه می دهد ، پاک ترین جهان اعلام کرده است.

رایانش ابری ، با امکانات وسیع و پر از ماشین های تشنه انرژی ، به عنوان یک منطقه کلیدی برای بهبود محیط زیست در نظر گرفته می شود. گوگل در چهار سال گذشته به منظور مطابقت با مصرف انرژی مزارع سرور خود ، انحرافات انرژی تجدیدپذیر را خریداری کرده است.

به عنوان بخشی از تغییرات روز سه شنبه ، گوگل در مورد ردپای کربن پروژه های بیکار یا متروکه که همچنان روی سرورهای خود اجرا می شود به مشتریان می گوید و این امر باعث می شود مشاغل فقط از ظرفیت مورد نیاز خود استفاده کنند.

در نهایت ، این شرکت Google Earth Engine را برای برخی از مشتریان در دسترس قرار می دهد. این نرم افزار ترکیبی از فناوری های مختلف-از جمله نقشه ها ، هوش مصنوعی و BigQuery-است تا به سازمان ها اجازه دهد “تغییرات سطح زمین را به دلیل حوادث شدید آب و هوایی یا فعالیت های ناشی از انسان پیگیری ، نظارت و پیش بینی کنند”. ایده این است که به مشتریان کمک کنیم در صرفه جویی در هزینه و کاهش ریسک ها کمک کنند.

هدف گوگل این است که از بزرگترین رقبای خود در زمینه رایانش ابری ، Amazon.com Inc. و Microsoft Corp. Thomas Thomas ، مدیر اجرایی Google Cloud ، نیروی کار واحد خود را افزایش داده ، بر راه حل های متناسب با صنایع مشتریان متمرکز شده و کارکنان خود را برای جذب مجدد سازماندهی کند. سهم بازار از رهبران ابر.

کنفرانس سه شنبه Cloud Next ، ویترین محصولات شرکت های گوگل ، آخرین فرصت Kurian برای نشان دادن پیشرفت کسب و کار به مشتریان ، تحلیلگران و سرمایه گذاران Alphabet است. سال گذشته ، درآمد سالانه این بخش 46 درصد افزایش یافت و به 13 میلیارد دلار رسید.

سایر اعلامیه های Google Cloud شامل موارد زیر است:

  • Google Distributed Cloud ، که به مشتریان اجازه می دهد سخت افزار و نرم افزار Google را در هر کجا که نیاز دارند ، از جمله در مزارع سرور شرکت خود و در مراکزی دور از مراکز داده ، در مکانی که “لبه” نامیده می شود ، قرار دهند.
  • مشتریان جدید با Wendy’s Co. ، General Mills Inc. ، Siemens Energy AG و Deutsche Post DHL Group معامله می کنند.
  • مجموعه ای از ابزارهای Data Cloud که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل را در محصولات خود برای مشتریان آسان تر می کند.
  • ارتقاء امنیت برنامه های نرم افزاری همکاری Google Workspace ، و همچنین یک تیم اقدام Google Cybersecurity ، که افراد سراسر شرکت را گرد هم می آورد تا به دولت ها و مشاغل با اندازه های مختلف کمک کند.