در 4 ژوئن، رویترز گزارش داد که مدیر ارشد حریم خصوصی گوگل است بعد از 13 سال رفتن در شرکت گوگل قصد ندارد او را جایگزین کند زیرا در عوض، با قرار دادن متخصصان حفظ حریم خصوصی در تیم های محصول خاص، عملکرد حریم خصوصی را سازماندهی مجدد می کند.
نحوه محافظت و مدیریت شرکت ها از داده ها امروزه بسیار مهمتر است، به ویژه با پیشرفت هوش مصنوعی. کیتلین فنسی، معاون رئیسجمهور و مدیر ارشد دانش در انجمن بینالمللی حرفهایهای حفظ حریم خصوصی (IAPP) میگوید: ما شاهد یک تغییر اساسی در نحوه تفکر سازمانها در مورد حاکمیت دیجیتال به طور کلی هستیم.
رهبران حریم خصوصی در سازمانها، متخصصان حفظ حریم خصوصی و تیمهای حفظ حریم خصوصی بیشتر و بیشتر جنبههای دیجیتال را به عهده میگیرند. حکومتو اگر به طور گسترده به این رشته نگاه می کنید، احتمالاً شاهد تغییر عناوین آنها هستید.”
به طور خاص، افسران ارشد حریم خصوصی در حال تبدیل شدن به ارشد حریم خصوصی و هوش مصنوعی افسران حاکمیت، افسران ارشد حریم خصوصی و امنیت سایبری، و افسران ارشد اخلاق حریم خصوصی و هوش مصنوعی. و در طول 24 ماه گذشته، رهبران سازمانی از رهبران حریم خصوصی و تیم های آنها برای انتخاب حکمرانی هوش مصنوعی و ایجاد برنامه های حکمرانی هوش مصنوعی استفاده کرده اند.
Fennessy میگوید: «ما تحقیقات مبتنی بر مصاحبه را با مجموعهای از سازمانهای پیشرو درباره نحوه ساختار حاکمیت دیجیتال انجام دادیم، و بسیاری از آنها در حال حاضر یک گام به عقب برمیدارند و سعی میکنند به نحوه بازسازی خود فکر کنند. من آن را «حکمرانی دیجیتال» به دلیل نبود اصطلاح بهتر، اما ساختارهای حاکمیت داخلی آنها می نامم.»
ادامه این مقاله را در InformationWeek بخوانید.