گوگل دو نوع خزیدن دارد

گوگل هنگام عبور از صفحات وب از دو نوع روش خزیدن استفاده می کند – یکی برای کشف محتوای جدید و دیگری برای به روز رسانی محتوای موجود.

این توسط جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در جریان پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل که در 7 ژانویه ضبط شد، توضیح داده شده است.

یک متخصص سئو به نام Swyamdipta Chakraborty به جریان زنده می‌پیوندد تا از مولر یک سری سؤال بپرسد، یکی از آنها به تعداد دفعات خزیدن Googlebot در سایت او مربوط می‌شود.

او خاطرنشان می کند که Googlebot زمانی که به طور منظم سایت خود را منتشر می کرد، روزانه به خزیدن سایت خود می پرداخت، اما زمانی که مقالات کمتری منتشر می شد، آنقدر نمی خزید.

شاید به دلیل نگرانی از اینکه کاهش فرکانس خزیدن علامت بدی است، از مولر می‌پرسد که آیا این طبیعی است یا خیر.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر به او اطمینان می دهد که خوب است، و در ادامه به توضیح دو نوع خزیدن Googlebot در آن می پردازد.

در بخش زیر درباره نحوه خزیدن وب‌سایت‌ها توسط Google بیشتر بدانید.

دو نوع خزیدن Googlebot

می‌توانید از طریق گزارشی در «کنسول جستجو» متوجه شوید که Googlebot هر چند وقت یک‌بار سایت شما را می‌خزد و ممکن است دوره‌هایی وجود داشته باشد که سایت شما بیشتر از سایرین خزیده شود.

زمانی که از مولر در مورد گزارش سؤال شد، تأیید می کند که نوسانات طبیعی است و دو نوع خزیدن را مورد بحث قرار می دهد:

“این ممکن است اتفاق بیفتد. این خیلی مهم نیست که ما یک وب سایت را می خزیم، بلکه صفحات جداگانه یک وب سایت را می خزیم. و وقتی صحبت از خزیدن به میان می آید، تقریباً دو نوع خزیدن داریم.

یکی خزیدن کشف است که در آن سعی می کنیم صفحات جدیدی را در وب سایت شما کشف کنیم. و دیگری یک خزیدن به‌روزرسانی است که در آن صفحات موجودی را که می‌دانیم به‌روزرسانی می‌کنیم.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

فرکانس خزیدن نه تنها می تواند برای کل سایت متفاوت باشد، بلکه می تواند بر اساس صفحات وب فردی متفاوت باشد.

برای مثال، اگر صفحه اصلی شما بیشتر از سایر صفحات به روز می شود، فعالیت Googlebot بیشتری را در آن صفحه خواهید دید.

مولر ادامه می دهد:

«بنابراین در بیشتر موارد، برای مثال، ما نمی‌دانم، یک بار در روز، یا هر دو ساعت یک‌بار، یا چیزی شبیه به آن، صفحه اصلی را بازخوانی می‌کنیم.

و اگر پیوندهای جدیدی را در صفحه اصلی آن‌ها پیدا کنیم، آن‌هایی را که دارای خزیدن کشف هستند نیز می‌خزیم. و به همین دلیل شما همیشه ترکیبی از کشف و تازه کردن را در مورد خزیدن خواهید دید. و شما می بینید که هر روز برخی از پایه های خزیدن اتفاق می افتد.

اما اگر تشخیص دهیم که صفحات منفرد به ندرت تغییر می‌کنند، متوجه می‌شویم که مجبور نیستیم همیشه آنها را بخزیم.»

انواع خاصی از وب سایت ها احتمالاً بیشتر از سایرین خزیده می شوند.

یک وب سایت خبری که چندین بار در روز به روز می شود، بیشتر از سایتی که یک بار در ماه به روز می شود، خزیده می شود.

Googlebot قادر است این الگوها را تشخیص دهد و فرکانس خزیدن خود را بر اساس آن تنظیم کند.

به عنوان مثال، اگر یک وب‌سایت خبری دارید و آن را هر ساعت به‌روزرسانی می‌کنید، باید یاد بگیریم که باید هر ساعت در آن بخزیم. در حالی که اگر یک وب سایت خبری است که ماهی یک بار به روز می شود، پس باید یاد بگیریم که نیازی به خزیدن هر ساعت نداریم.

و این نشانه کیفیت، یا نشانه رتبه، یا چیزی شبیه به آن نیست. این واقعاً صرفاً از نقطه نظر فنی است که ما یاد گرفته‌ایم که می‌توانیم یک بار در روز یا یک بار در هفته این کار را انجام دهیم، و این مشکلی ندارد.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

بنابراین اگر متوجه شدید Googlebot کم و بیش از سایت شما بازدید می کند، نگران نباشید.

علاوه بر این، نگران نباشید اگر Googlebot اخیراً سایت شما را خزیده است و به روز رسانی های محتوای موجود در نتایج جستجو منعکس نمی شود.

این می تواند موردی باشد که گوگل سایت شما را برای کشف محتوای جدید خزیده است، نه برای تازه کردن محتوای موجود.

اگر سایت شما به ندرت در محتوای منتشر شده تغییراتی ایجاد می کند، ممکن است Googlebot بیشتر برای کشفی که تازه می کند بخزد.

باز هم، لزوماً ربطی به کیفیت محتوا ندارد.

بحث کامل را در زیر بشنوید:


تصویر ویژه: Diyajyoti/Shutterstock

تبلیغات

ادامه مطلب زیر