گوگل دلیل دقیقی ارائه می دهد که چرا سئوی منفی کار نمی کند

گری ایلیس از گوگل به سوالی در مورد سئو منفی پاسخ داد، بینش مفیدی در مورد جزئیات فنی در مورد اینکه چگونه گوگل از تاثیر لینک های اسپم با کیفیت پایین بر وب سایت های معمولی جلوگیری می کند، ارائه می دهد.

پاسخ در مورد سئو منفی در مصاحبه ای در ماه مه داده شد و تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

سئو منفی

سئو منفی عمل خرابکاری رقیب با بهمنی از لینک های با کیفیت پایین است. ایده این است که گوگل فرض می کند که رقیب در حال ارسال هرزنامه است و آنها را از صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) حذف می کند.

عمل سئو منفی از فضای قمار آنلاین سرچشمه می گیرد که در آن پاداش برای رتبه بندی بالا و رقابت شدید است. اولین بار در اواسط دهه 2000 (احتمالا قبل از سال 2010) زمانی که شخصی درگیر در فضای قمار در مورد آن به من گفت، درباره آن شنیدم.

تقریباً همه وب‌سایت‌هایی که از نظر جست‌وجوهای معنی‌دار رتبه‌بندی می‌شوند، لینک‌های با کیفیت پایین را جذب می‌کنند و هیچ چیز غیرعادی در آن وجود ندارد، همیشه همین‌طور بوده است. مفهوم سئو منفی پس از به‌روزرسانی هرزنامه پیوند پنگوئن که باعث شد صاحبان سایت از وضعیت پیوندهای ورودی خود بیشتر آگاه شوند، برجسته‌تر شد.

آیا سئو منفی باعث آسیب می شود؟

شخصی که با گری ایلیز مصاحبه می کرد، از حضار سؤال می کرد.

او پرسید:

«آیا سئوی منفی از طریق ایجاد لینک هرزنامه، یک رقیب که ده‌ها هزار لینک را به سمت رقیب دیگر پرتاب می‌کند، آیا این نوع چیزها همچنان به مردم آسیب می‌زند یا گوگل به نوعی آن را کنار زده است؟

گری ایلیس از گوگل به این سوال پاسخ داد و ابتدا از مصاحبه کننده پرسید که آیا به روز رسانی پنگوئن را به خاطر می آورد که به آن پاسخ مثبت داد.

او سپس تجربه خود را از بررسی نمونه هایی از سئو منفی که صاحبان سایت و سئوکاران برای او ارسال کرده بودند، توضیح داد. او گفت که از صدها موردی که او بررسی کرد، تنها یک مورد وجود داشت که ممکن است واقعاً سئو منفی باشد، اما تیم اسپم وب 100٪ مطمئن نبود.

گری توضیح داد:

«در حوالی زمانی که ما پنگوئن را منتشر کردیم، هزاران تن شکایت در مورد سئو منفی وجود داشت، به طور خاص سئوی منفی مبتنی بر پیوند و سپس بسیار غیر هوشمندانه، من نمونه هایی مانند نشان دادن نمونه به من، مانند نشان دادن نحوه کارکرد آن و نشان دادن من درخواست کردم. که کار کرد

و سپس من صدها، به معنای واقعی کلمه صدها نمونه از سئوی منفی ادعایی را دریافت کردم و همه آنها سئو منفی نبودند. همیشه چیزی بود که آنقدر دور از سئو منفی بود که من حتی حوصله نگاه کردن را به خود ندادم، به جز موردی که برای بررسی مجدد به تیم اسپم وب فرستادم و ما تصمیم خود را در مورد آن نگرفته ایم، اما می تواند سئو منفی باشد.

با این، می‌خواهم بگویم که ترس در مورد سئوی منفی بسیار بزرگ‌تر یا بسیار بیشتر از آن چیزی است که باید باشد، ما تعداد لینک‌های دیوانه‌کننده را غیرفعال می‌کنیم…”

موارد فوق تجربه گاری از سئو منفی است. در ادامه او دلیل دقیق عدم تأثیر «لینک‌های سئوی منفی» را توضیح می‌دهد.

پیوندهای موضوعات بی ربط شمارش نمی شود

در حدود 30 دقیقه از مصاحبه، گری چیزی جالب را در مورد نحوه ارزیابی پیوندها تأیید کرد که درک آن مهم است. گوگل برای مدت طولانی، زمینه سایتی را که در حال پیوند است بررسی کرده است تا آن را با سایتی که به آن لینک می شود مطابقت دهد، و اگر مطابقت نداشته باشند، گوگل سیگنال رتبه صفحه را پاس نمی کند.

گری پاسخ خود را ادامه داد:

«اگر پیوندهایی از سایت‌های کاملاً نامربوط می‌بینید، چه سایت‌های p-n یا سایت‌های هرزنامه خالص یا هر چیز دیگری، می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که ما پیوندهای آن سایت‌ها را غیرفعال کرده‌ایم، زیرا یکی از موارد این است که ما سعی می‌کنیم با موضوع صفحه هدف به علاوه هر کسی که به بیرون لینک می دهد، و اگر مطابقت ندارند، پس چرا ما باید از آن پیوندها استفاده کنیم؟

مثلاً اگر شخصی از یک کازینو کانادایی که ویاگرا را بدون نسخه می فروشد به صفحه گل شما پیوند می دهد، پس چرا به آن پیوند اعتماد کنیم؟

من می گویم که نگران آن نیستم. مثلاً چیز دیگری برای نگرانی پیدا کنید.»

گوگل موضوعات را از صفحه به صفحه مطابقت می دهد

زمانی بود، در روزهای اولیه سئو، که هزاران لینک از موضوعات غیر منطبق می توانستند یک سایت را به بالای نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهند. برخی از سازنده‌های لینک، ویجت‌های شمارنده ترافیک «رایگان» را به دانشگاه‌ها ارائه می‌کردند که وقتی در پاورقی قرار می‌گرفتند، پیوندی به سایت‌های مشتری خود داشتند و قبلاً کار می‌کردند. اما گوگل این نوع پیوندها را سخت تر کرد.

آنچه گری در مورد پیوندهایی که باید مرتبط باشند، با آنچه که سازنده پیوند حداقل بیست سال است می شناسد مطابقت دارد. مفهوم عدم شمارش لینک های خارج از موضوع توسط گوگل در روزهایی که مردم پیوندهای متقابل انجام می دادند، درک شد.

اگرچه من نمی‌توانم تمام آنچه را که هر کاربر گوگل تا به حال در مورد سئو منفی گفته است به خاطر بیاورم، به نظر می‌رسد این یکی از موارد نادری است که یک Googler دلیل دقیقی برای کار نکردن سئو منفی ارائه کرده است.

پاسخ گری ایلیز را در دقیقه 26 تماشا کنید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/MDV Edwards

Source link