گوگل ممکن است دفعات خزیدن صفحات وب را کاهش دهد زیرا از پایداری خزیدن و نمایه سازی آگاه تر می شود.
این موضوع توسط تیم روابط جستجوی گوگل که متشکل از جان مولر، مارتین اسپلیت و گری ایلیس است، مورد بحث قرار گرفته است.
آنها با هم، در آخرین قسمت از پادکست Search Off the Record، در مورد انتظاراتی که از Google در سال 2022 و بعد از آن باید انتظار داشت صحبت می کنند.
از جمله موضوعاتی که آنها به آن می پردازند، خزیدن و نمایه سازی است که متخصصان سئو و صاحبان وب سایت می گویند که در طول یک سال گذشته کمتر شاهد آن بوده اند.
این یک تمرکز کلیدی برای Google در سال جاری خواهد بود، زیرا هدف آن این است که خزیدن را با حفظ منابع محاسباتی پایدارتر کند.
در اینجا معنای آن برای وب سایت شما و عملکرد آن در نتایج جستجو آمده است.
پایداری خزیدن و نمایه سازی
از آنجایی که خزیدن و نمایه سازی Googlebot به صورت مجازی اتفاق می افتد، ممکن است فکر کنید این چیزی نیست که بر محیط زیست تأثیر بگذارد.
ایلیز هنگامی که می گوید محاسبات به طور کلی پایدار نیست، این موضوع را مورد توجه قرار می دهد:
«… منظور من این است که محاسبات، به طور کلی، واقعاً پایدار نیست. و اگر به بیتکوین فکر میکنید، برای مثال، استخراج بیتکوین تأثیر واقعی بر محیطزیست دارد که میتوانید واقعاً آن را اندازهگیری کنید، بهویژه اگر برق از کارخانههای زغالسنگ یا دیگر نیروگاههای کمتر پایدار تأمین شود.
ما بدون کربن هستیم، از آنجایی که من حتی نمی دانم، 2007 یا چیزی مشابه، 2009، اما این بدان معنا نیست که نمی توانیم ردپای خود را در محیط زیست بیشتر کاهش دهیم. و خزیدن یکی از آن چیزهایی است که در اوایل، میتوانیم میوههای کم آویزان را خرد کنیم.»
میوه های کم آویزان، در این مثال، به خزیدن غیر ضروری وب اشاره دارد. مانند خزیدن صفحات وب که هیچ به روز رسانی اخیر نداشته اند.
گوگل چگونه خزیدن را پایدارتر می کند؟
ایلیز در ادامه توضیح می دهد که خزیدن وب را می توان با کاهش آن پایدارتر کرد تازه کردن می خزد.
دو نوع خزیدن Googlebot وجود دارد: خزیدن برای کشف محتوای جدید و خزیدن برای تازه کردن محتوای موجود.
گوگل در حال بررسی کاهش خزیدن برای بهروزرسانی محتوا است.
ایلیز ادامه می دهد:
«… یکی از کارهایی که انجام میدهیم، و ممکن است نیازی به انجام آنچنان نداشته باشیم، خزیدن مجدد است. این بدان معناست که وقتی یک سند، یک URL را کشف کردیم، سپس می رویم، آن را می خزیم، و سپس، در نهایت، می خواهیم به عقب برگردیم و آن URL را دوباره بررسی کنیم. این یک خزیدن تازه است.
و سپس هر بار که به آن یک URL برمی گردیم، همیشه یک خزیدن مجدد خواهد بود. اکنون، چند بار باید به آن URL برگردیم؟
او در ادامه به مثالی از وبسایتهای خاصی اشاره میکند که تعداد قابل توجهی از خزیدن بهروزرسانی را برای برخی از بخشهای سایت و نه برای برخی دیگر تضمین میکنند.
وب سایتی مانند وال استریت ژورنال دائماً صفحه اصلی خود را با محتوای جدید به روز می کند، بنابراین سزاوار بازنگری های زیادی است.
با این حال، WSJ به احتمال زیاد صفحه درباره خود را بهطور مکرر بهروزرسانی نمیکند، بنابراین Google نیازی به خزیدن بهروزرسانی در این نوع صفحات ندارد.
بنابراین لازم نیست آنقدر به آنجا برگردید. و اغلب، ما نمیتوانیم این را به خوبی تخمین بزنیم، و قطعاً در کرالهای تازهسازی جایی برای پیشرفت داریم. زیرا گاهی اوقات به نظر می رسد که ما بارها و بارها به یک URL مشابه ضربه می زنیم.
گاهی اوقات ما به عنوان مثال بدون دلیل موجه یا بدون دلیل ظاهری، 404 صفحه را می زنیم. و همه این موارد اساساً چیزهایی هستند که میتوانیم آنها را بهبود بخشیم و سپس ردپای خود را حتی بیشتر کاهش دهیم.»
اگر گوگل میخواهد خزیدنهای تازهسازی را کاهش دهد، که 100% تایید نشده است، در اینجا تاثیری که میتواند بر وبسایت شما داشته باشد، وجود دارد.
کاهش نرخ کرال برای وب سایت شما چه معنایی دارد؟
این باور وجود دارد که نرخ خزیدن بالا یک سیگنال سئوی مثبت است، حتی اگر محتوای خود را به همان اندازه که گوگل آن را خزیده است به روز نمی کنید.
ایلیز می گوید که این یک تصور اشتباه است، زیرا محتوا لزوماً رتبه بهتری نخواهد داشت زیرا بیشتر خزیده می شود.
مولر:
بنابراین من حدس میزنم که این تصور اشتباهی است که مردم در آن دارند که فکر میکنند اگر یک صفحه بیشتر خزیده شود، رتبهبندی بیشتری خواهد داشت. آیا این درست است که این یک تصور اشتباه است، یا واقعاً درست است؟»
ایلیز:
“این یک تصور اشتباه است.”
مولر:
«بسیار خوب، پس اگر واقعاً تغییر نکرد، نیازی به تلاش برای وادار کردن چیزی به خزیدن مجدد نیست. قرار نیست رتبه بهتری کسب کند.»
باز هم تأیید نشده است که Google خزیدن بهروزرسانی را کاهش دهد، اما این ایدهای است که تیم به طور فعال در حال بررسی آن است.
اگر گوگل این ایده را دنبال کند، برای وب سایت شما چیز بدی نخواهد بود. خزیدن بیشتر به معنای رتبه بندی بهتر نیست.
علاوه بر این، ایده این است که بدانید کدام صفحات نیاز داشتن بازخوانیها و صفحاتی که انجام نمیدهند. این بدان معناست که صفحاتی که بیشتر تغییر می دهید در نتایج جستجو به روز و به روز می شوند.
برای جزئیات بیشتر در مورد اینکه چگونه گوگل قصد دارد این کار را انجام دهد، به بحث کامل در پادکست زیر گوش دهید (شروع از ساعت 2:40):
تصویر ویژه: Alena Veasey/Shutterstock