گوگل در مورد توصیه های ممیزی محبوب سئو شک دارد

مارتین اسپلیت گوگل سودمندی پیشنهادهای خاص ارائه شده توسط ابزارهای ممیزی سئو را زیر سوال برد و خاطرنشان کرد که اگرچه برخی از توصیه ها ممکن است معتبر باشند، اما بسیاری از آنها تأثیر کمی بر سئو دارند. او اذعان کرد که این ممیزی ها می توانند برای اهداف دیگر ارزشمند باشند، اما تأثیر مستقیم آنها بر سئو محدود است.

ممیزی خودکار سئو

دو میزبان ساعت اداری سئو گوگل در این ماه، جان مولر و مارتین اسپلیت بودند. به نظر می رسید که فردی که به سوال پاسخ می دهد مارتین اسپلیت است و سطح فنی پاسخ او به نظر می رسد آن را تأیید می کند.

فردی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند که با پیشنهادات ارائه شده توسط ابزارهای خودکار سئو که تغییراتی را پیشنهاد می‌کنند که با هیچ چیز در اسناد Google مطابقت ندارد، چه کاری باید انجام دهند.

آن شخص پرسید:

من چندین ممیزی رایگان وب سایت را اجرا می کنم، برخی از آنها مواردی را به من پیشنهاد می کنند که هرگز در اسناد مرکزی جستجو ذکر نشده است. آیا این موارد برای سئو مهم هستند؟»

مارتین اسپلیت در مورد ممیزی خودکار سئو

پاسخ مارتین تصدیق کرد که برخی از پیشنهادات ارائه شده توسط ابزارهای ممیزی SEO به سئو مربوط نمی شود.

او پاسخ داد:

بسیاری از این ممیزی ها به طور خاص بر سئو و آنهایی که هنوز به یک سری چیزهای منسوخ یا بی ربط اشاره نمی کنند، تمرکز نمی کنند. متاسفانه

من برای شما چند مثال می زنم. برای مثال، نسبت متن به کد یک چیز نیست. جستجوی گوگل به آن اهمیتی نمی دهد.”

نسبت متن به کد، تجزیه و تحلیل میزان کد در مقایسه با مقدار متن در صفحه است. من معتقدم در اوایل دهه 2000 یک مقاله تحقیقاتی مایکروسافت در مورد تجزیه و تحلیل آماری سایت‌های هرزنامه وجود داشت و یکی از ویژگی‌های سایت‌های هرزنامه که به آن اشاره شد این بود که متن در یک صفحه هرزنامه معمولی بیشتر از کد وجود دارد. شاید این ایده از آنجا آمده باشد.

اما در آن روزگار (قبل از وردپرس) من قالب‌های PHP را ایجاد می‌کردم که وزن آن‌ها تنها کیلوبایت بود، کسری از وزن یک تصویر ویژه معمولی، و هرگز مانع از رتبه‌بندی صفحات من نشد، بنابراین من از نزدیک نسبت متن به کد را می‌دانستم. چیزی نبود

سپس به کوچک سازی CSS و جاوا اسکریپت اشاره می کند. Minification عبارت است از متراکم کردن کد با کاهش فضاهای خالی و شکست خط در کد و در نتیجه یک فایل کوچکتر.

او در ادامه پاسخش گفت:

«CSS، جاوا اسکریپت، که ظاهراً شما نیز دریافت نکرده‌اید، برای کاربران شما نابهینه است زیرا داده‌های بیشتری را از طریق سیم ارسال می‌کنید، اما تأثیر مستقیمی بر سئوی شما ندارد. اگرچه این یک تمرین خوب است.»

سئو موضوعی است

برخی افراد بر این باورند که شیوه‌های سئو مجموعه‌ای هدفمند از قوانین سیاه و سفید تعریف شده در مورد چگونگی سئوی «درست» یک سایت هستند. واقعیت این است که به جز آنچه گوگل در اسناد رسمی منتشر کرده است، سئو تا حد زیادی یک موضوع نظر است.

کلمه “متعارف” به معنای استاندارد شناخته شده ای است که پذیرفته شده و معتبر شناخته شده است. مستندات جستجوی مرکزی گوگل یک پایه مفید برای آنچه که می توان سئوی متعارف در نظر گرفت را تعیین می کند. مستندات رسمی پایه سئو هستند، آنچه که می‌توان در مورد آنچه که صحت سئو تایید می‌شود، توافق کرد.

کلمه «ارتدوکس» به باورها و اعمالی اطلاق می‌شود که سنتی و متعارف تلقی می‌شوند. بخش بزرگی از آنچه که سئوکاران بهترین شیوه ها را در نظر می گیرند، از این جهت که مبتنی بر باورها و سنت ها هستند، ارتدکس هستند، این چیزی است که همه می گویند راه درست انجام آن است.

مشکل سئو ارتدکس این است که تکامل نمی یابد. مردم این کار را به روش خاصی انجام می دهند، زیرا همیشه به این روش انجام می شده است. یک مثال عالی تحقیق کلمات کلیدی است، یک عمل سئو که به معنای واقعی کلمه قدیمی‌تر از گوگل است، اما تا حد زیادی به همان روشی که همیشه انجام می‌شود، انجام می‌شود.

نمونه های دیگر از چند دهه ارتدوکس سئو عبارتند از:

  • توضیحات متا باید کمتر از 164 کلمه باشد
  • اعتقاد به اجباری بودن کلمات کلیدی در عنوان، عنوان، توضیحات متا و تگ های alt
  • اعتقاد به این که عناوین باید “قانع کننده” و “ارزش کلیک” باشند
  • اعتقاد بر این است که H1 یک سیگنال سئو قوی است

اینها چیزهایی هستند که بیست سال پیش مهم بودند و به بخشی از سیستم اعتقادی سئوی متعارف تبدیل شدند، اما هیچ تاثیری بر نحوه رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت‌ها ندارند، زیرا گوگل مدت‌هاست که از این نوع سیگنال‌ها عبور کرده است.

محدودیت های اسناد گوگل

مارتین اسپلیت ارجاع متقابل اسناد رسمی گوگل را با توصیه های ارائه شده توسط ابزارهای ممیزی SEO تشویق کرد تا مطمئن شود که توصیه ها با بهترین شیوه های گوگل مطابقت دارند، که پیشنهاد خوبی است که من با آن 100% موافقم.

با این حال، اسناد رسمی گوگل عمداً از نظر دامنه محدود هستند زیرا به SEO ها نمی گویند که چگونه بر الگوریتم های رتبه بندی تأثیر بگذارند. آنها فقط بهترین روش ها را برای بهینه سازی سایت نشان می دهند تا موتور جستجو صفحه را درک کند، به راحتی ایندکس شود و برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد.

گوگل هرگز نشان نداده است که چگونه الگوریتم های خود را دستکاری کند، به همین دلیل است که سئوکاران نسبتاً مبتدی که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل می کردند کوتاهی کردند و در نهایت مجبور شدند توصیه های خود را برای ایجاد “سیگنال های نویسندگی”، “سیگنال های تخصصی” و غیره پس بگیرند.

SEJ به سئو کمک می کند

من آنقدر در این تجارت بوده‌ام که به‌طور مستقیم تجربه کرده‌ام که گوگل در مورد فاش نکردن سیگنال‌های الگوریتم، نه در دستورالعمل‌های ارزیابی‌کننده، نه در اپراتورهای جستجو و نه در اسناد رسمی‌شان دقیق است. تا به امروز، با وجود به اصطلاح نشت ها، هیچ کس نمی داند “سیگنال های کمک کننده” چیست. گوگل فقط خطوط کلی انتظارات خود را به اشتراک می گذارد و این به SEO ها بستگی دارد که بفهمند چه چیزی متعارف است، چه چیزی ارتدوکس قدیمی است و چه چیزی مسطح است.

یکی از نکاتی که در مورد توصیه‌های SEO مجله موتورهای جستجو دوست دارم این است که ویراستاران تلاش می‌کنند تا بهترین اطلاعات را ارائه دهند، حتی اگر با آنچه بسیاری ممکن است در تضاد باشد. این نظر SEJ است اما یک نظر آگاهانه است.

در دقیقه ۱۱:۵۶ به پرسش و پاسخ گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Ljupco Smokovski

Source link